Skip to main content

Na laatste update start zender niet automatisch op vanuit Nu op TV  en dan zender en op OK  ,  dit was voor update geen probleem. Nu moet ik dus 2x op toets afspelen of pauzeren/ live tv pauzeren drukken

Hoi @Joselly, welkom hier. 

Als je nu in het menu naar Nu op tv gaat moet je dus 2 keer op OK drukken voordat de zender start? Begrijp ik het zo goed? Voorheen kon je dat met 1 druk op OK af? 

Heb ik hem dan duidelijk?


Bart, nee niet helemaal,  vanuit menu blad nuop tv  de zender activeren door op OK te drukken op afstbdng. Dan gaat zender 1 sec aan en dan stopt die. Dan moet ik 2x op de toets afspelen of pauzeren / live tv pauzeren drukken en dan start zender op. Maar dit was voor de update niet, toen kon ik dus direct bij activeren van zender door OK  toets kijken.


Duidelijk. Je kan verder wel gewoon live tv kijken via het startscherm? Als je zo daarheen gaat? Ook op dezelfde zender?

Werkt dat wel, kun je dan een reset uitvoeren. Werkt het daarna weer om vanaf Nu op TV live tv te kijken? 


Goedeavond  

Ben er nog steeds niet achter wat probleem is. Als ik een reset uitvoer dan werkt alles naar behoren. Maar na wat heen en weer schakelen tussen de tabbladen en dan weer een tv zender activeren met ok knop op afstandsbediening , 2 seconden en weer stop. 


Met de tabbladen bedoel je? Bedoel je de stappen bovenin in het menu: Gids, Opgeslagen, Series, Films etc.? En als je dan naar nu op tv gaat naar een zender en op OK drukt, dan gaat het beeld naar 2 seconden op zwart? Begrijp ik het dan goed?


Bart , inderdaad maar beeld gaat niet op zwart maar na 2 seconden loopt de stream vast , dan moet ik 2x op knop live tv pauzeren drukken en dan gaat het verder. 


Ga ik meenemen, bedankt voor de feedback. 


Bart ik heb het gevonden. Heeft kennelijk te maken met multicast ofzoiets. Heb hem op unicast gezet en voilà.

Gevonden bij instellingen en ergens in het forum.

 


Ja dat werkt ook, maar is de kwaliteit wel minder. Voor nu werkt het natuurlijk, maar ook op multicast hoort het gewoon te werken. 


Idd  de kwaliteit is minder dat constateer ik ook. Ik hoop dat er een oplossing voor is of komt  dan , en ik multicast ook kan gebruike nu alleen ergernissen. 


Bart nu heb ik TV via WiFi  aangesloten  zou kabel verschil kunnen maken ?


Bart nu heb ik TV via WiFi  aangesloten  zou kabel verschil kunnen maken ?

Bekabeld werken is altijd het beste, sneller, betrouwbaarder en veiliger @Joselly 

Kwaliteit kabel minimaal CAT5e of de meegeleverde kabel van KPN.

 

 


Bedankt ga ik zeker uitproberen.