Skip to main content

ik heb op mijn tv geen hd meer, bij instellingen kan ik hem veranderen van sd naar hd maar hij pakt het niet, dit is gekomen na de software update, Bij Beeldscherm instelling staat “u mag 1 tv-ontvanger in HD instellen, u heeft 0” graag oplossing van KPN

Bedoel je dat je echt geen HD meer hebt, of dat het HD lampje niet brand?

Dat HD lampje brand inderdaad niet meer.

Via de Gids kan je zien of je het kanaal in HD of SD ontvangt. 

 

Wat is uw echte downloadsnelheid? 

Zie hier.


gaat me niet om het lampje, kan hem niet instellen op HD, gaat hij weer terug naar SD…..

 


Zie mijn link boven, mag ik uw echte download snelheid weten?

Ik vermoed dat daar het probleem zit.

 

En welke KPN tv decoder heeft u? 

 


decoder Arris, snelheid is echt dikke bagger 12,2 Mbps download en 1,9 Mbps upload, toen we nog bij Telfort waren was het beter en wel HD zenders

 


Duidelijk, bel of chat met KPN.

Bellen (gratis) 0800 0402

Chatten: zie hier.

Kies bijvoorbeeld televisie

Scrol na beneden en kies “ik heb een andere vraag en wil contact”

Scrol na beneden en kies de middelste Chatten

(ik heb goede ervaringen met beide. 

 

Of wacht op een moderator, kan een paar dagen duren i.v.m. de drukte.

Vul dan wel je gegevens in je account in dit forum in.

Alleen zij kunnen die gegevens zien. 


ik denk dat ik nooit meer wat hoort van KPN of een moderator, slecht geregeld bij KPN, bij Telfort had je na een paar uur al een reactie en werd je snel geholpen, ja het kan een paar dagen duren omdat het druk is….goede smoes hahahaha


Moderators hebben het heel erg druk.

Kan wel een week duren.

Vandaar mijn advies om te bellen of te chatten. 


Hoi @Westr102, welkom op dit forum!
Met 12Mbit/s gaat het lastig worden om TV te kijken in HD. Gewoon TV signaal kost namelijk al 4Mbit/s en HD 8Mbit/s. Je zou dan nog maar 4Mbit/s overhouden voor internet en daar wordt niemand vrolijk van. Hierom is HD ook niet mogelijk op jouw abonnement. Waarom het eerder wel gewerkt heeft zou ik je zo snel niet kunnen vertellen.

Wel zie ik dat er op jouw adres Sneller internet Buitengebied mogelijk is. Dat gaat het probleem met de TV niet oplossen maar kun je wel hogere internetsnelheden halen. Je krijgt dan een 4G modem die je experiabox ondersteunt.
Het is dan wel weer zo dat je hiervoor mogelijk je abonnement aan moet passen naar een nieuwere variant, het kan zijn dat dit duurder is dan je huidige abonnement. Om hier eens naar te kijken kun je zoals Joop hierboven al noemde het beste even met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service !


Oh wacht even, ik heb misschien niet helemaal goed gekeken. Ik zie dat er twee TV ontvangers aangemeld staan en er maar eentje in je abonnement hoort. Deze kunnen elkaar ook in de weg zitten. Welke van deze ontvangers heb je nog in gebruik? Ik zal de andere dan verwijderen, dit kan nog uitmaken!


probleem is al opgelost…….!


probleem is inmiddels al opgelost