Skip to main content

Wanneer ik de gids open dan valt het beeld voor een klein gedeelte buiten het scherm. Ik heb een smart TV van Samsung en mijn beeldscherminstelling staat op 16:9 (breedbeeld). Kent iemand dit probleem ook en wat kan er aan gedaan worden. 

@essentGER Welkom op het forum. 

Wat lastig dat een stukje van het beeld buiten het scherm valt. 

Normaal gesproken zoekt de tv ontvanger automatisch naar het juiste formaat. 

Het je een mogelijkheid je tv ontvanger te resetten? En ook de resolutie van de tv op bijvoorbeeld automatisch te zetten? 

Mocht je het probleem hierna nog steeds hebben. Heb je dan een mogelijkheid hier een foto te plaatsen van hoe het er uit ziet? 


mijn samsung TV UE46ES5700S is van 2012/2013 en heeft beeld mogelijkheden zoals onder genoemd.

  • auto-breed
  • 16:9
  • breedbeeld zoom
  • zoom
  • 4:3
  • Geavanceerd beeld 2

Ik heb ze allemaal nagelopen en niets heeft geholpen. Misschien met een volgende update van de TV-box. Bij mijn vorige box was alles in orde.


@essentGER Ik ben net als Rutger ook benieuwd hoe dat dan eruitziet. Ik heb hier een Samsung en heb geen problemen daarmee.

Kun je hier een afbeelding plaatsen?


zo ziet het uit en dit is alleen bij de gids.

 


zo ziet het uit en dit is alleen bij de gids.

Maar welk gedeelte van de gids valt dan buiten het beeld? Dat kan ik op je foto niet goed zien. Of heb je het over de onderkant?


De onderkant


En hier een Samsung uit 2019. (4k tv)

Bij mij is die onderste regel wel helemaal in beeld.

Bij mij zijn de Samsung beeldopties

  • 16:9 Standaard (staat ie op)
    Hier onder kan ik '’aanpassen aan beeldscherm aan of uit zetten. 
    Bij uit hetzelfde effect als op de foto!
  • 4:3
  • Aanpassen (zelf zoom in te stellen van 2 tot 36 %)

Zet de beeldinstelling van de ontvanger sowieso handmatig op 1080p50.

Of pas de zoom van de tv ontvanger eens aan naar 97 % of nog ietsje kleiner.
Tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - schermpositie: zoom out screen. Elke keer als je op ok drukt wordt de weergave grootte 1 procent aangepast (verkleind).


Ik heb de zoom out optie toegepast en gereduceerd naar 96%. Nu heb ik de gids in zijn geheel in beeld. Prima oplossing. Bedankt hiervoor.