Skip to main content

Heb precies hetzelfde probleem, ik vind het schandalig dat een bedrijf zoals KPN deze tv ontvanger niet beter getest hebben.Als het zo blijft verliezen ze een klant en misschien wel meer klanten. Ik houd deze klacht in de gaten en hoop dat als jullie een oplossing hebben dit kenbaar willen maken.

gr Max49

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Beste @Max49,

Heb je de Box eens terug gezet naar “fabrieksinstellingen”? Als je de stand-by knop ingedrukt houd komt er een popup in beeld dat je de KPN TV+ box “opnieuw opstarten” en daarna op “OK” drukken. Heb je dan geluid of nog steeds niet?


Hallo Dennis Schreven,

Heb dat al gedaan en nog steeds hetzelfde, eerst 10 sec geen geluid en soms moet ik de volumeknop bedienen om geluid te krijgen.

Morgen ga ik een tv ontvanger van de overburen proberen en kijken of het dan wel goed gaat.

Bedankt voor je reactie maar het is echt een schandalig probleem, heb ook uitvoerig overleg gehad met kpn medewerker en die kwam ook tot de conclusie dat het een firmware probleem is die meerde klanten hebben.Dus kpn aan de slag ermee.

 

 


Vervolg ; mijn overburen hadden kpn een week voor mij aangesloten en wat blijkt ?, ze hebben een andere tv ontvanger nl een ARRIS. Nu vraag ik me af waar kpn mee bezig is, allemaal verschillende tv ontvangers geven maar ja die ARRIS heeft dat probleem niet ??? Nou nu ga ik maar kpn benaderen en kijken wat we gaan dien, andere tv ontnger of niet. Ze doen zuch zo professioneel voor in de media maar dit vind ik toch erg vreemd. 


Na veel uitproberen op tv ontvanger Sagecom (laatste van kpn) het later beginnend geluid tijdens overgang naar andere zender erachter gekomen wat het probleem was ( bij mij althans) via apparaatvoorkeuren/weergave en geluid/ geavanceerde geluidsinstellingen / indelingen selecteren de instelling ‘Stereo:Dolby audio wordt omgezet in strreo PCM  aangezet. Probleem opgelost. Onvoorstelbaar maar bij mij werkt het. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

 


Ik had ook geen geluid via de volumeregeling van de ab van mijn Cambridge Audio versterker.

.inderdaad is de wijziging in de ab van KPN van Dolby. Audio naar PCM Stereo

voldoende om het geluid via de speakers weer te geven.