Skip to main content

Hoi,

Sinds enkele weken is er de eerste vijf minuten geen geluid op mijn tv, vervolgens wel. Deze week was er even weer wel gelijk geluid nadat de tv ontvanger een update had, maar gisteren/vandaag werkte het wederom niet. 

De tv en ontvanger zijn via HDMI op elkaar aangesloten via een receiver, dit ging 4 jaar lang goed tot een paar weken terug. Internet werkt prima, de apparaten ontvangen allemaal tijdig IP adressen. 

Kan het zijn dat de tv ontvanger dit type receiver niet ondersteunt? Welk advies zou je me kunnen geven.

Bedankt!

 

Hoi,

Sinds enkele weken is er de eerste vijf minuten geen geluid op mijn tv, vervolgens wel. Deze week was er even weer wel gelijk geluid nadat de tv ontvanger een update had, maar gisteren, vandaag werkte het wederom niet. 

De tv en ontvanger zijn via HDMI op elkaar aangesloten via een receiver, dit ging 4 jaar lang goed tot een paar weken terug. Internet werkt prima, de apparaten ontvangen allemaal tijdig IP adressen. 

Kan het zijn dat de tv ontvanger dit type receiver niet ondersteunt? Welk advies zou je me kunnen geven.

Bedankt!

 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox verbonden. 

Geluid via tv of soundbar? 

 

 


Welke KPN tv ontvanger heeft u?    HMB2260 V2

Hoe is deze met de Experiabox verbonden.: via een draadloze verbindinsset/powerline adapters (dv5 1200)

Geluid via tv of soundbar; via luidsprekers / receiver


Welke KPN tv ontvanger heeft u?    HMB2260 V2

Hoe is deze met de Experiabox verbonden.: via een draadloze verbindingsset, powerline adapters (DVS 1200)

Geluid via tv of soundbar; via luidsprekers / receiver

 

De DVS kan voor problemen zorgen, omdat er steeds meer vervuiling (storing) op het 230 volt netwerk zit.

Een vaste UTP kabel is altijd beter.

 

De soundbar is hoogst waarschijnlijk in dit geval het probleem.

Is dit toevallig een Harman Korden? 


Hoi Joop, bedankt.

 

Het zijn Dali luidsprekers verbonden met een Yamaha receiver (geen soundbar).

De laatste maanden/weken zijn er geen nieuwe (IP gebruikende) electr apparaten bijgekomen, welke storing zou het dan kunnen zijn.

Een UTP kabel is gewoon te doen natuurlijk, even zeker zijn dat het de hardware is en niet bv een software update van de tv ontvanger.

 


Hoi Joop, bedankt.

 

Het zijn Dali luidsprekers verbonden met een Yamaha receiver (geen soundbar).

De laatste maanden/weken zijn er geen nieuwe (IP gebruikende) electr apparaten bijgekomen, welke storing zou het dan kunnen zijn.

Een UTP kabel is gewoon te doen natuurlijk, even zeker zijn dat het de hardware is en niet bv een software update van de tv ontvanger.

 

 

Of een update op de Dali luidsprekers?

Is dat ook mogelijk?

 

En UTP kabels raad ik zo wie zo aan.

Dat scheelt ook nog eens energie, die DVS gebruiken toch nog aardig wat eniergie.

En je hebt ook geen storingen meer, die de DVS wel heeft.


Die luidsprekers gebruiken geen software, dat gaat 'm niet worden.

Ik zal die UTP kabels ns proberen, dank je.
 

Andere tips, meer dan welkom!


Die luidsprekers gebruiken geen software, dat gaat 'm niet worden.

Ik zal die UTP kabels ns proberen, dank je.
 

Andere tips, meer dan welkom!

 

UTP kabel krijg je zo wie zo geen spijt van.

 

Vul ook, als je dat nog niet gedaan hebt, je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het ook voor je nakijken. 


Hoi @Loweherz. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het geluid. Heb je inmiddels al jouw tv-ontvanger bekabeld aangesloten op jouw ExperiaBox? Ik ben erg benieuwd of dat het probleem heeft verholpen.