Skip to main content
Vraag

Na reset gaat het paar weken goed met geluid, maar daarna beginnen de haperingen weer (Soundbox)

• April 3, 2026
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

Jan Langezaal
Nieuwkomer

Ook ik ondervind steeds haperingen in het geluid . Als ik de sound-box reset, is het voor een week of vijf zes over maar dan begint het weer opnieuw.  Het is een storend gegeven, en speciaal met speciale uitzendingen zoals de Passion gisteravond. Het geluid valt dan regelmatig 1 tot 2 seconden weg.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 6, 2026

Goedemiddag ​@Jan Langezaal , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op de KPN Community :)

Dat klinkt echt frustrerend, al helemaal bij een live-uitzending zoals de The Passion waar je natuurlijk niets van wilt missen! Om je hier zo goed mogelijk bij verder te helpen, heb ik eerst nog een paar vragen zodat ik een goed beeld heb van jouw situatie. Hoe heb je de Soundbox aangesloten? Is dat rechtstreeks bekabeld op het modem of is deze via de wifi verbonden? En gebruik je ook iets van een soundbar of alleen het geluid van de televisie? Verder ben ik nog benieuwd of dit zich alleen maar voordoet bij live tv kijken of dat je dit probleem ook ervaart bij terugkijken of bijvoorbeeld Netflix! 

Als je deze vragen voor me kunt beantwoorden, kijk ik vanuit daar graag verder wat er in jouw geval nodig is om dit probleem te verhelpen en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet 💪🏻

Jan Langezaal
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 6, 2026

De box is rechtstreeks op het modem aangesloten, en ik gebruik geen andere sound box. Ook bij Netflix doet zich dit probleem voor. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2026

Bedankt voor jouw terugkoppeling ​@Jan Langezaal 💪🏻

In je eerste bericht gaf je aan dat het probleem tijdelijk wordt verholpen als je de TV+ Box een reset geeft; wat versta je precies onder een reset? Reset je de TV+ Box dan op de manier zoals hier wordt uitgelegd in dit artikel op onze Kennisbank?

Jan Langezaal
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2026

De manier waarop ik reset is de box twee minuten van het stroomnet afhalen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2026

Helder ​@Jan Langezaal!
Zou je de TV+ Box dan eens willen resetten op de manier zoals wordt beschreven in dit artikel op onze Kennsibank? Ik heb goede hoop dat dat er voor gaat zorgen dat dit probleem wordt opgelost 🙏🏻