Skip to main content

Meerdere keren geprobeerd te resetten, software te verwijderen, Experiabox gereset, kabels opnieuw aangesloten, etc. 
Na iedere reset blijft tijdens het downloaden de melding komen: opstarten 20%.

lang gewacht, uren zelfs, maar geen resultaat of beweging. 
 

Please help! 

Hoi @RonThuis ,

welk modem heb je?

hoe zijn de ontvanger en het modem met elkaar verbonden?

En je hebt ook al eens op deze manier het modem gereset?:

 


Fijn dat je reageert Martijn! 
 

ik heb een Experiabox v10, via kabel verbonden. 
Alle mogelijkheden heb ik geprobeerd, ook zoals hierboven. Meerdere keren ook! 
 

ik hoop dat je me op weg kunt helpen! 
 

Ron


Fijn dat je reageert Martijn! 
 

ik heb een Experiabox v10, via kabel verbonden. 
Alle mogelijkheden heb ik geprobeerd, ook zoals hierboven. Meerdere keren ook! 
 

ik hoop dat je me op weg kunt helpen! 
 

Ron

Heb je ook een laptop op de ethernetkabel aangesloten om te kijken of je dan verbinding krijgt?


Nog niet, dat ga ik nu doen! 
 

mvg, 

Ron


Aansluiten van mijn laptop? Vlekkeloos! 

 

MvG

Ron 


Aansluiten van mijn laptop? Vlekkeloos! 

 

MvG

Ron 

Dan heb je alles wel geprobeerd…

Wil je je forumprofiel invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?Dan zal een moderator een nieuwe opsturen verwacht ik.


Martijn, 

 

dat dacht ik al…

Ik heb het profiel ingevuld! 
 

Dank voor je hulp…

 

 

met vriendelijke groet, 

 

ron 


Top!,

dan is het afwachten..


Hi Martijn, 

 

Waar wacht ik dan precies op? Ik begrijp dat jij niet van KPN bent, toch?

Als je het verwacht, gaat het dan ook écht gebeuren? 

Of moet ik nu maar hopen dat KPN het oppikt en zelf in actie komt? Hoe lang gaat dan duren en blijf ik wachten? 

 

Vraagtekens, vraagtekens! Ik ben blij met je hulp, maar zonder oplossing en toezegging van KPN voelt het nog niet heel goed… 

 

Met vriendelijke groet, 

Ron 


Hi Martijn, 

 

Waar wacht ik dan precies op? Ik begrijp dat jij niet van KPN bent, toch?

 

Op een moderator.Ik ben inderdaad niet van KPN:wink: .

 

Als je het verwacht, gaat het dan ook écht gebeuren? 

 

Ik acht de kans 99%.

 

Of moet ik nu maar hopen dat KPN het oppikt en zelf in actie komt? Hoe lang gaat dan duren en blijf ik wachten? 

 

meestal 1 a 2 a 3 dagen is mijn ervaring,Maar omdat het weekend er tussen zit gok ik op maandag/dinsdag.

Tijdelijk kan je misschien de I-TV app op de smarttv gebruiken of online in de browser..Als je niet de app kan installeren op de tv kan je je laptop op de tv aansluiten en zo tv kijken.

Ik zal een poging wagen om de moderators eerder naar dit topic te laten kijken maar ik weet niet of dat lukt.


Ik heb op een omweg de moderators ingelicht en hoop dat ze je komen helpen maar ik durf niet te zeggen dat ze aan je voorrang geven.


Hi Martijn, 

 

Dank dat je het hebt doorgespeeld! 

Voorrang is niet zo belangrijk, als ik maar weet dat het aan de kant van KPN opgepakt is. Dat wacht ik af. 

Nogmaals dank, 

 

Ron 


 

Voorrang is niet zo belangrijk, als ik maar weet dat het aan de kant van KPN opgepakt is. Dat wacht ik af. 

 

Dat zal wel goedkomen!Geduld is een schone zaak:wink:


Hoi @RonThuis. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen tv kan kijken omdat jouw tv-ontvanger vastloopt tijdens het opstarten. Ik lees hierboven dat je alle stappen van onze servicepagina al hebt doorlopen en dat het probleem met een reset nog niet verholpen is. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Primera, Lopikerstraat 11 in Schoonhoven) verstuurd. Maandag 24 januari 2022 na 14.30 uur kan je de oude tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe. Ik verwacht dat het probleem daarmee wordt verholpen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je ons weten of het probleem hiermee is verholpen?


neem ook de oude ontvanger+adapter mee!

De afstandsbediening moet je houden.


@RonThuis Start de nieuwe tv-ontvanger wel volledig op en kan je inmiddels weer tv kijken?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem is verholpen. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag!


Hi Vikash, 

 

Ik heb even gewacht om te zien of het oorspronkelijke probleem ook verdwenen is. 

Dat probleem was dat ik

1) regelmatig (tot om de paar minuten) een foutmelding krijg over netwerkproblemen, en

2) dat ik foutmeldingen krijg als ik probeer programma’s terug te kijken (vooral NPO) 

 

Na installatie van de nieuwe tv-ontvanger zijn deze problemen er nog steeds, eerder nog toegenomen. De finale van de Australian Open werd wel 30 keer verstoord. Niet naar te kijken zonder je groen en geel te ergeren, dus. 

Gelukkig heb ik een AppleTV, zodat ik wireless wel programma’s kan terugkijken. Zonder enig probleem, trouwens! 

Het netwerk is overigens al jaren hetzelfde en zeer stabiel. Behalve de KPN-TV-componenten dan… De problemen deden zich voor zonder enige aanleiding, zoals aanpassingen aan het netwerk.

Ik heb inmiddels de moed opgegeven. Geen enkele verwachting meer dat KPN dit wil, of zelfs kan oplossen. Het is dat overstappen geen optie is, omdat ook andere aanbieders over hetzelfde ADSL-netwerk lopen, anders zou ik geen minuut langer bij KPN blijven. Waarom ik hier haast 70 euro per maand voor betaal? Dat is dan voor het internet, de ondersteuning van TV is zwaar onder de maat. 

 

Maar toch: thanks for reaching out! Doe er iets mee? 

Ron 

 


Wat jammer dat een nieuwe tv-ontvanger het probleem niet heeft verholpen. Je zou dan eigenlijk verwachten dat het probleem in de bekabeling zit, maar eerder gaf je aan dat dezelfde kabel in een laptop geen problemen geeft. Zit er misschien nog een switch of ander apparaat tussen jouw tv-ontvanger en Experiabox? Ik wil toch nog een poging doen om dit probleem te verhelpen door dit intern door te zetten naar een achterliggende afdeling. Je wordt gebeld door een 'Expert Op Afstand'. Laat je weten hoe het afloopt?


Hi Vikash, 

 

fijn dat je reageert! 
 

Ik heb juist om deze discussie te vermijden, maar vooral om het goed werkend te krijgen, de tv-ontvanger rechtstreeks gekoppeld, zonder switch of wat dan ook ertussen. Er zit een goede kwaliteit UTP-kabel tussen. 

Pauzeren van tv-programma’s gaat ook niet meer. Dat lijkt te werken, maar als je verder wilt krijg je een foutmelding en wordt de live uitzending getoond. 
 

Ik hoop dat er aan een  oplossing wordt gewerkt! 

Nu ben ik al twee weken verder, een hoop tijd en  moeite besteed, zonder verbetering…

 

met vriendelijke groet, 

 

Ron


Dit zijn de foutmeldingen die optreden. De laatste toch wel een keer of 10 per uur… 

 

Ron

 

 


Ik kan mij voorstellen dat dit meer dan vervelend is. Zoals ik al eerder aangaf heb ik dit intern doorgezet naar een achterliggende afdeling voor verdere onderzoek. Ik zie dat deze afdeling gisteren twee keer heeft geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen en jouw voicemail hebben ingesproken. Maandag wordt er een nieuwe poging gedaan. Ik ga er vanuit dat mijn collega's uiteindelijk met een blijvende oplossing komen. Onze excuses voor dit ongemak, er wordt aan gewerkt. 


Hi Vikash, 

dank voor je bericht! 

Ik ben gisteren trouwens niet gebeld, gemaild of anderszins. 
Wat hier meespeelt dat KNP hardnekkig het e-mailadres van mijn zoon blijft gebruiken, hoewel mijn profiel al jaren geleden is aangepast. De rekeningen komen weer wel bij mij terecht 😉 Ik zal mijn profiel checken op contactgegevens en zonodig opnieuw aanpassen. 

Maar goed, betalingen is een ander systeem binnen KPN, koppeling is kennelijk nog steeds moeilijk.. 

Ik ga nu snel afsluiten, want ik tik dit op mijn iPad. Al meerdere keren heeft het gebruik ervan Safari laten crashen. Dat is mijn vermoeden, geen zekerheid. Een bekend probleem? 
 

Groet, 

Ron


Wil je voor de zekerheid jouw mobiele nummer achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld van jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan geef ik jouw nummer voor de zekerheid nog eens door aan onze achterliggende afdeling.


Hi Vikash, 

 

Mijn contactgegevens staan correct in MijnKPN. 

Ik stel er geen prijs op dat andere dan de door mij aangeleverde contactgegevens worden gebruikt voor communicatie. Daar heeft verder niemand iets mee te maken, laat staan dat ze erover benaderd worden. 
Ik heb ernstige twijfels of KPN hiermee wel aan de zorgvuldigheidseisen van het omgaan met privacy gevoelige data (conform de AVG) voldoet. 
 

Een heel serieus signaal? 
 

Groet, 

Ron