Skip to main content

Door een storing bij KPN sinds vandaag weer internet en WiFi. Nu krijgen we de app niet meer verbonden met onze Samsung tv wat tm woensdag nog wel kon. Tv gereset, opnieuw alles geïnstalleerd maar de kon app zegt: kan alleen met een kabel. Al de hele dag bezig om het voor elkaar te krijgen maar ho maar. Hoe kan dit KPN? 

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Hallo @Caatje79 en heb je de tv al eens bekabeld aangesloten en daarna geprobeerd de app te installeren?

 


Hallo @Caatje79 en heb je de tv al eens bekabeld aangesloten en daarna geprobeerd de app te installeren?

 

Jazeker maar ook dan geen succes 


Hi @Caatje79, welkom hier.

Ik denk graag mee. Begrijp ik het goed dat ook wanneer je je televisie rechtstreeks met een kabel aansluit de KPN app niet werkt? Werken anders apps dan wel? Denk aan Youtube of Netflix. 

Ik hoor graag van je. 


Hi @Caatje79, welkom hier.

Ik denk graag mee. Begrijp ik het goed dat ook wanneer je je televisie rechtstreeks met een kabel aansluit de KPN app niet werkt? Werken anders apps dan wel? Denk aan Youtube of Netflix. 

Ik hoor graag van je. 

 

Hoi Alex van KPN

ja alles werkt behalve de kpn app

we streamen nu vanaf de iPad maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

groeten Carin 


Wat voor melding krijg je als je de app in de tv gebruikt?


Wat voor melding krijg je als je de app in de tv gebruikt?

Hoi Peter

 

dan krijgen we de melding; app werkt alleen met vaste kabel aansluiting. 
dat geprobeerd maar dan werkt het ook niet. 
 


Wat voor melding krijg je als je de app in de tv gebruikt?

Hoi Peter

 

dan krijgen we de melding; app werkt alleen met vaste kabel aansluiting. 
dat geprobeerd maar dan werkt het ook niet. 
 

Ik vermoed dat de melding nét iets anders is: dat de app alleen werkt op je thuisnetwerk?
Wifi of kabel maakt namelijk niets uit in deze apps.

De aard van je storing van een aantal dagen geleden kan daar mee te maken hebben (waarschijnlijk). Mogelijk heb je een nieuw IP gekregen. Echter… dat zou binnen een paar uur vanzelf opgelost moeten zijn.
Een aantal vragen @Caatje79 :
-Heb je die melding vandaag 21 september (of later) nog steeds? Zo ja, vul dan a.u.b je profiel op het forum aan met vooral je iTV abonneenummer, dan kunnen we vanuit TV even met je meekijken.
-De exacte tekst van de melding heeft het waarschijnlijk over dat je niet verbonden bent met je thuisnetwerk?
-Kun je meer vertellen over de aard van de storing van een aantal dagen geleden? Als dat een storing was die alleen jouw aansluiting betrof en waarvoor een melding open stond/staat (via klantenservice), dan raad ik aan via die weg contact te zoeken, want daar kan dan nog bijvoorbeeld iets nog niet volledig zijn doorgelopen omtrent een eventuele order b.v.


Nou, het klopt wel wat @Caatje79 zegt @TV Apps Team .

Dit krijg je als je IP niet klopt met het abonnementsnummer. (net met mijn moeders abonnementsnummer even ‘ingelogd’ bij mij thuis).

 


Je hebt gelijk @PeterG . Over die tekst is veel gediscussieerd intern toen, ik was in de verkeerde veronderstelling dat het woord ‘thuis’ erin stond. Mijn fout. Er is destijds na lang wikken en wegen toch voor deze tekst gekozen zoals in je screenshot. Al kan dat dus de verwarring veroorzaken dat het bekabeld moet of dat dat de oorzaak is achter deze melding. (verder is het even niet de bedoeling over die tekst te discussiëren in dit topic overigens dan voorspel ik zo weer een off-topic discussie 😅)

Hoe dan ook, ik ging ook uit van deze melding (en de achterliggende reden), dus de rest van de vragen zijn nog net zo van toepassing.


Nou, het klopt wel wat @Caatje79 zegt @TV Apps Team .

Dit krijg je als je IP niet klopt met het abonnementsnummer. (net met mijn moeders abonnementsnummer even ‘ingelogd’ bij mij thuis).

 

Dit is precies de

melding die wij krijgen


Wat voor melding krijg je als je de app in de tv gebruikt?

Hoi Peter

 

dan krijgen we de melding; app werkt alleen met vaste kabel aansluiting. 
dat geprobeerd maar dan werkt het ook niet. 
 

Ik vermoed dat de melding nét iets anders is: dat de app alleen werkt op je thuisnetwerk?
Wifi of kabel maakt namelijk niets uit in deze apps.

De aard van je storing van een aantal dagen geleden kan daar mee te maken hebben (waarschijnlijk). Mogelijk heb je een nieuw IP gekregen. Echter… dat zou binnen een paar uur vanzelf opgelost moeten zijn.
Een aantal vragen @Caatje79 :
-Heb je die melding vandaag 21 september (of later) nog steeds? Zo ja, vul dan a.u.b je profiel op het forum aan met vooral je iTV abonneenummer, dan kunnen we vanuit TV even met je meekijken.
-De exacte tekst van de melding heeft het waarschijnlijk over dat je niet verbonden bent met je thuisnetwerk?
-Kun je meer vertellen over de aard van de storing van een aantal dagen geleden? Als dat een storing was die alleen jouw aansluiting betrof en waarvoor een melding open stond/staat (via klantenservice), dan raad ik aan via die weg contact te zoeken, want daar kan dan nog bijvoorbeeld iets nog niet volledig zijn doorgelopen omtrent een eventuele order b.v.

We hebben de melding nog steeds. De storing die er was  kwam doordat onze kabel na onderhoud uit het  externe kastje​ was gehaald. Daardoor geen verbinding. Ik zal ons nummer

invullen 


@Caatje79 Klopt het dat het sinds maandag 25-09 weer werkt? Ik ben niet bij machte de dossiers vanuit de verbinding te zien (dus wat daar is gedaan of gebeurd), maar ik vermoed zo op basis van onze logs dat afgelopen weekend het weer niet werkte (of monteur?) en dat het sinds 25-09 wel weer functioneert. Ik vermoed een kruising.
Dat was ook de reden dat ik vroeg naar de oorsprong van de initiële verbreking. Dan krijg je namelijk deze melding dat je niet verbonden bent met je vaste aansluiting op smarttv en dat je b.v. de BBC 1 en 2  zenders niet kon afspelen in de apps terwijl je wel thuis was en verbonden met je eigen Wifi.


Klopt inderdaad

we hadden weer helemaal niks en nadat weer de

monteur is geweest doet alles het weer.