Skip to main content

Na update KPN interactieve tv houdt bij instelling geluid de optical keuze niet vast, springt automatisch weer op HDMI. Regelmatig valt nu het geluid weg. Zijn er meer mensen die dit probleem na de laatste KPN Update ervaren? KPN beweert dat dit aan het kabeltje ligt?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Na update KPN interactieve tv houdt bij instelling geluid de optical keuze niet vast, springt automatisch weer op HDMI. Regelmatig valt nu het geluid weg. Zijn er meer mensen die dit probleem na de laatste KPN Update ervaren? KPN beweert dat dit aan het kabeltje ligt?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@Habre  Volgens mij hoeft ie keuze Optical niet vast te houden. Het gaat om de instelling bij Optical.

Maar ik vind ook dat het een probleem in de interface is. Ik heb hier al eerder een vraag/opmerking over voorbij zien komen.
Maar het is natuurlijk wel zo dat het geluid niet hoort weg te vallen.


KPN beweert dat dit probleem aan de optical kabel ligt? Maar als dat zo zou zijn en de kabel is defect dan zou er toch helemaal” geen optical signaal zijn? Een tijdje doet het goed en dan valt ineens het geluid weg. Nooit last gehad tot de laatste software update van KPN. Heel vreemd is ook dat als ik na bij instellingen gekozen heb voor frisse start dan komt er na finishing een mededeling dat er verbeterde software is en dan moet je opnieuw beginnen. Je zou verwachten dat een frisse start is gebaseerd op actuele software, maar niet dus. Software technisch rammelt het aan alle kanten bij KPN!!!


Hallo @Habre! Welkom hier en bedankt voor je bericht. Wat irritant het geluid steeds overschakelt van optical naar HDMI. Werkt optical wel meteen weer als je ‘optical’ selecteert of moet je de ontvanger helemaal opnieuw opstarten? Welke ontvanger heb je en hoe is die aangesloten op het modem? Direct bekabeld of via een DVS? Als software opnieuw ingeladen wordt, lukt dit? 

 


Hallo Lisa dank voor het bericht. Voor de software update heb ik (al jaren) nooit last gehad. De ontvanger zit via telefoonaansluiting rechtstreeks op de router. Heel vreemd is als ik via instellingen weer optical instel springt hij wel direct weer terug op HDMI, maar de ene keer houdt ik via optical nog zeg maar 4 uur geluid, de andere keer is het 8 > uur. Heb al getracht met een andere kabel maar dat werkt ook niet. Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem?

met groet


Werkt optical wel meteen weer als je ‘optical’ selecteert of moet je de ontvanger helemaal opnieuw opstarten?

@Lisa, Wat bedoel je hiermee? 

Volgens mij kan je helemaal geen "optical" selecteren op de TV ontvanger.


---

Volgens mij kan je helemaal geen "optical" selecteren op de TV ontvanger.

@wjb Dat is juist, zoals ik hierboven al min of meer schreef. De interface v.d. software suggereert dat je optical moet of kunt selecteren maar dat is dus niet het geval.


---

Volgens mij kan je helemaal geen "optical" selecteren op de TV ontvanger.

@wjb Dat is juist, zoals ik hierboven al min of meer schreef. De interface v.d. software suggereert dat je optical moet of kunt selecteren maar dat is dus niet het geval.

En dat is ook hoe het hoort te zijn, het geluid wordt immers altijd doorgezet via zowel optical als hdmi.

Het verbaast mij dan ook dat een moderator van KPN de vraag stelt of het wel weer werkt als "optical geselecteerd wordt". Dat was dan ook de reden voor mijn vraag.


LS ik weet niet wat jullie voor ontvanger hebben maar bij het menu instellingen kan je onder andere kiezen voor optie geluid en daar STAAN TWEE OPTIES HDMI EN OPTICAL je kan dan kiezen en bewaar en sluit doen. Als ik dan weer gekozen heb voor optical heb ik weer “enige tijd” geluid. Dan valt het geluid weer weg en als ik dan weer naar instellingen ga en kies voor optical dan heb ik weer (enige tijd) geluid. Soms urenlang en soms maar een paar uur. Dit is allemaal ontstaan na de laatste software update van KPN!!!


LS ik weet niet wat jullie voor ontvanger hebben maar bij het menu instellingen kan je onder andere kiezen voor optie geluid en daar STAAN TWEE OPTIES HDMI EN OPTICAL je kan dan kiezen en bewaar en sluit doen. Als ik dan weer gekozen heb voor optical heb ik weer “enige tijd” geluid. Dan valt het geluid weer weg en als ik dan weer naar instellingen ga en kies voor optical dan heb ik weer (enige tijd) geluid. Soms urenlang en soms maar een paar uur. Dit is allemaal ontstaan na de laatste software update van KPN!!!

Klopt, bij mij zijn die twee ook zichtbaar en de instellingen van zowel hdmi als optical worden bewaard.

Het enige wat je daar doet zijn de instellingen voor die twee verbindingen bewaren, je selecteert daar niet welke verbinding actief is, dat zijn ze immers altijd beide.


Als ik instellingen open staat hij altijd op HDMI als het geluid is weggevallen als ik dan de “keuze” optical doe heb ik direct weer geluid, weten jullie hoe kan het dan dat mijn geluid steeds wegvalt. Mijn geluidsinstallatie is via een opticalkabel aangesloten en niet via HDMI. Wat is er dan aan de hand denken jullie, voor de software update heb ik nooit last gehad.

Met groet


Heb je dit op alle zenders of alleen de dolby zenders?

Waar heb je hdmi en optical op ingesteld, stereo of dolby?


Stereo ik heb het probleem met wat ik ook kijk Netflix,  rechtstreekse of opgenomen programma’s. En de zender maakt niet uit probleem is overal Het vreemde is dat jullie zeggen dat je niet kan selecteren maar als mijn geluid wegvalt en ik ga naar optical bewaar en sluit. Dan heb ik direct weer geluid. (Voor een aantal uren)

met groet

 


Stereo ik heb het probleem met wat ik ook kijk Netflix,  rechtstreekse of opgenomen programma’s. En de zender maakt niet uit probleem is overal Het vreemde is dat jullie zeggen dat je niet kan selecteren maar als mijn geluid wegvalt en ik ga naar optical bewaar en sluit. Dan heb ik direct weer geluid. (Voor een aantal uren)

met groet

Dat is dus puur een bug, ik ervaar nooit problemen met de Toslink verbinding tussen mijn 5202 en mijn Sony home cinema set.


Dat heb ik ook gezegd tegen KPN die denken dat het aan de optical kabel ligt. Heb al een andere geprobeerd maakt niets uit. En de kabel leverancier zegt als de kabel defect is krijg je ook geen signaal en dat lijkt mij logisch.

met groet 


Je moet het met de Originele tv afstandsbediening doen. Niet met de Kpn afstandsbediening. Dat werkt niet.