Skip to main content

Hi, 

 

Ik heb een probleem met de kpv tv+ app. Elke keer als ik de App opstart op de (nieuwste) ontvanger dan loopt elke zender vast. Na 20 seconden doet hij het weer voor 1 seconde en daarna loopt alles weer vast. De overige apps op de box (YouTube etc) werken allemaal prima.

Met KPN gebeld, alles doorlopen, niks aan de hand. Het enige wat werkt is de update van de KPN TV+ app verwijderen en terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Dus niet de box, maar de app). Echter elke keer als ik de tv opstart download hij de nieuwste versie en moet dit weer opnieuw. Iemand een idee/ tips?

Hi @Luc222! Welkom op het forum. 

Na welke update is dit ontstaan? En welke softwareversie draait er op dit moment op de ontvanger?


Hi,

Ik durf niet te zeggen na welke update, in ieder geval na 18 maart.

Het gaat fout als hij de KPN TV+ app update naar 1.95.2a, wat standaard gebeurd bij opstarten.

Na het verwijderen van de updates, gaat hij naar 1.73.5a, dan werkt het wel.

 

 


@Luc222 wil je in dat geval toch je profiel invullen? Dan ga ik van onze kant aansturing doen.


@Bram_ Profiel is ingevuld!


@Luc222 tijdens het doormeten viel me toch het een en ander op. Onder andere dat het modem niet goed uit te lezen was. Dit kan komen door iets tijdelijks of toch duiden op een groter probleem dat de oorzaak is van de storingen. 

Om die reden heb ik een ticket aangemaakt. Binnen 3 werkdagen nemen we contact met je op. We kijken eerst nog of er een monteur nodig is of dat het opgelost kan worden met een aanpassing op afstand. 


Goeiedag, ik heb de nieuwe KPN tv+ box nu een week in huis en ik ondervind dit zelfde probleem. 
alle apps werken prima maar de tv van KPN loopt idd vast na 1 sec. @Luc222 is het bij jou inmiddels opgelost? Ik ben bekabeld aangesloten dus het is geen wifi probleem. 
de aller eerste keer toen ik de box aansloot (wat echter ook heel lang duurde allemaal met laden) deed KPN tv het wel. Toen ging hij een update downloaden en toen deed hij het niet meer. 
@Bram_ hoop dat hier een oplossing voor is. 


@Bkrijgh hey!

 

Nee, het is nog niet opgelost. Ik ben wel gebeld ondertussen, echter is dit altijd onder werktijd, dus heb nog geen moment gehad. Waarschijnlijk gaan ze dan het hele stappenplan lijstje weer af, maar ik heb daar ook geen zin in, het ligt echt aan een update van de App, want je kan de updates verwijderen en dat doet alles het weer.

Het enige wat wellicht ergens van invloed kan zijn is dat ik bekabeld verbonden ben via een andere router dan de Xperia box 12. Dan gaan ze weer vragen of je direct met de modem kan verbinden, maar dan ben je weer 4 uur bezig met kabels verleggen. En dat zou ook dat zou geen impact moeten hebben, want alles doet het na verwijderen van updates. Wellicht dat er een update komt waarin ze dit fixen... In de tussentijd gebruik ik de KPN App. Wel zonde, want ik betaal wel gewoon voor de tv boxen.


@Luc222 bedankt voor je snelle reactie. 
ik heb ook andere routers in huis. Ik gebruik de Deco x60 door het hele huis. Met oo iedere verdieping een switch na de deco om zo meer bekabeld aan te sluiten. Echter is het voor mij niet zo een probleem om de kabel direct uit de router aan te sluiten op de KPN + box. Heb dat ook gedaan om te testen maar dat werkte dus ook niet. Het zit ook gewoon in de app van KPN anders zou bijv Netflix ook problemen moeten hebben. 
ben ook echt niet tevreden voor een box waar je voor betaald moet het gewoon werken. 


@Luc222 bedankt voor je snelle reactie. 
ik heb ook andere routers in huis. Ik gebruik de Deco x60 door het hele huis. Met oo iedere verdieping een switch na de deco om zo meer bekabeld aan te sluiten. Echter is het voor mij niet zo een probleem om de kabel direct uit de router aan te sluiten op de KPN + box. Heb dat ook gedaan om te testen maar dat werkte dus ook niet. Het zit ook gewoon in de app van KPN anders zou bijv Netflix ook problemen moeten hebben. 
ben ook echt niet tevreden voor een box waar je voor betaald moet het gewoon werken. 

Netflix en iptv gaan niet helemaal op dezelfde wijze

Netflix is TCP gewoon data verkeer terwijl iptv van de meeste providers UDP broadcast is. Dit vraagt compleet andere dingen van de hardware qua wat het moet ondersteunen

standaard staan de TP-Link deco devices op router modus ipv acces point modus als je daar een tv tunner achter hangt gaat dat zeer vaak fout tevens ondersteunen deze vaak niet IGMP wat voor iptv wel een noodzaak is.

Beste is de iTV kast achter de router/modem van KPN te hangen en de deco na te kijken in de tplink app om deze op acces point modus te zetten.

 

je kan testen of even pauzeren en dan verder kijken wel werkt de tv stream gaat dan over in een unicast als het dan beter gaat zit het probleem waarschijnlijk in je eigen netwerk / apperatuur.


@Appelzaadje 2 vragen;

1)

@Bkrijgh gaf aan dat al geprobeerd is om de kabel direct op de KPN modem aan te sluiten. Dat werkte niet.

2)

Hoe kan het aan de apparatuur liggen als alles wel werkt zodra wij software updates van de app verwijderen? Het probleem is dat een nieuwere versie van de KPN App dit probleem veroorzaakt en wij geen manier hebben om automatisch updaten naar de nieuwste versie uit te zetten.


@Appelzaadje bedankt voor je reactie. 
 

ik heb ook andere iptv draaien oo dit kastje op o.a.  De app flix iptv en smarters pro en die doen het ook gewoon goed. Het zal helaas ook niet de eerste keer zijn dat iets van KPN op dit gebied niet werkt want ook de itv app op samsung tv klapt er steeeds uit en is er geen stream mogelijk. Op android (phillips tv en ol een chromecast elders in huis) werkt deze app wel. 
 

maar ik ga zeker even in de instellingen van de deco kijken of het beter word. Tnx in ieder geval voor het meedenken


@Appelzaadje 2 vragen;

1)

@Bkrijgh gaf aan dat al geprobeerd is om de kabel direct op de KPN modem aan te sluiten. Dat werkte niet.

2)

Hoe kan het aan de apparatuur liggen als alles wel werkt zodra wij software updates van de app verwijderen? Het probleem is dat een nieuwere versie van de KPN App dit probleem veroorzaakt en wij geen manier hebben om automatisch updaten naar de nieuwste versie uit te zetten

  1. Als dit reeds is gebeurt heeft het inderdaad geen meerwaarde mits rest van het netwerk er dan ook tijdelijk even af was. Sorry als dit reeds was gedaan heb ik daar overheen gelezen

@Appelzaadje 

 

nee juist bedankt voor het mee denken. Want ik heb niet echt verstand van dit soort dingen.

De rest van het netwerk was er niet uit op dat moment. Wist niet dat dat een ander effect zou geven heb het direct vanuit de KPN router naar het KPNtv+ kastje gedaan.

Ik schets even de situatie.

Glasvezel komt binnen, KPN router/modem erop. vandaar is door het hele huis de woonkamer , slaap kamer en zolder bekabeld vanuit deze router. Hierop staan de deco’s, die hun dekking geven door het hele huis en op iedere deco staat een switch om eventueel ander apparatuur bekabeld aan te sluiten.

Ik heb in de instellingen van deco gekeken en het is idd wat jij zei TP-Link deco devices op router modus ipv acces point modus. ik ga dit nog aanpassen, want dit lijkt me zo wie zo beter. (pakt ie dan automatisch de wifi van KPN of de aangemaakte van Deco?)


Aangezien je overal deco hebt staan zou ik de wifi van de deco blijven gebruiken het enige is dat je geen dubbel nat meer hebt als je de deco naar accès point modus zet. Dan is de experiabox nog de enige router in je netwerk. Mogelijk is de update het verplaatsen van hd glas naar kanaal 1 ipv 661 wat net wat meer netwerk verkeer vraagt 12mbps ipv 8. Ben benieuwd of hij rechtstreeks op de experiabox dan wel blijft draaien.