Skip to main content

Dit is een lange draad aan klachten.

Ik heb ze helaas ook. Na de update van Telfort naar KPN hebben wij elke avond de 400 error.
Het doorlopen van de stappen (erg veel) help 1x. Daarna zelfde verhaal.
We hebben zelf een workaround gevonden die soms werkt. TV-kanaal zoeken en snel op pauze zetten, 5 seconden wachten, en dan weer aan. Wat een armoe. TV-ontvangen zit bekabeld aan de modem vast.
We kijken nu noodgedwongen NPO-Start via een tweede in de SMART TV ..pff

Er is helemaal niets veranderd aan kabels of set-up. De ellende begon na de update.

Wat is nu het advies zou u zeggen?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
 

 

Hoi @TJn, welkom hier. 

Wat balen zeg dat je steeds de foutmelding krijgt. Ik kan mij voorstellen dat je denkt aan de overgang, maar daar kan het niet aan liggen. Foutmelding betekent namelijk dat de tv-ontvanger te weinig tv pakketjes binnenkrijgt. Ergens tussen onze servers en de ontvanger bij jou thuis wordt dat veroorzaakt. 

Ik begrijp dus dat je alle stappen voor STB-NMC-400 al eens hebt doorlopen. Zonder succes. :(

Soms kan apparatuur in jouw netwerk het probleem veroorzaken. Daarom wil ik graag eerst jouw thuisnetwerk uitsluiten. Wat voor externe apparatuur hangt er allemaal in het netwerk? En denk dan met name aan apparatuur die IGMP Snooping ondersteunen, zoals bijvoorbeeld switches, acces points, versterkers of een eigen router?

Ook kijk ik graag eens mee. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Bedankt voor de tips. Ik heb modem met te weinig poorten. De kabel naar de TV-ontvanger zat in een switch. Die heb ik nu standaard rechtstreeks in de modem (daar was de kabel eigenlijk te kort voor dus het zorgde voor wat kluswerk.

Het lijkt erop alsof het nu een stuk beter is.
 


Wat voor een switch gebruikte je dan? (Merk en type)


Die switch zou best eens de boosdoener kunnen zijn geweest. Hopelijk nu alles stabiel.Â