Skip to main content
Vraag

Na update TV+ App werkt streamen naar Chromecast niet meer

• July 17, 2026
  • 11 reacties
  • 162 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

streamen met kpn+ app werkt na update vorige week niet meer. verbinding met chromecast werkt wel maar de opgenomen film blijft laden en start  niet app opnieuw geladen en chromecast gereset. probleem blijft

11 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MG5S, dat is vervelend dat het na de laatste update problemen geeft! Eind vorig jaar had je ook een topic dat je een probleem had met de Chromecast. Zijn het model telefoon en type Chromecast die je daar noemde nog steeds van toepassing, of is er iets veranderd in die tijd? 

Welke versie van de TV+ App heb je nu op je telefoon staan?

Je had de app al opnieuw opgestart en de Chromecast gereset dus, had je de telefoon ook al eens opnieuw opgestart?

Je zegt ook dat de opgenomen film niet laadt, speelt het alleen bij opgenomen films, of ook als je iets uit de tv gids rechtstreeks wilt kijken? En speelt diezelfde opgenomen film wel goed af als je het zonder Chromecast probeert, direct op je telefoon?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Hoi Jasper,

Telefoon en Chromecast nog het zelfde. Google pixel 7 pro, maar een wat ouder Nokia geeft na app update zelfde problemen.

Alles opnieuw opgestart en app opnieuw geïnstalleerd.

Ook bij rechtstreekse uitzending kijken geeft zelfde probleem.

Film speelt op telefoon wel gewoon af, dus zonder Chrome cast

PS vlak voor de app update werkte alles nog prima.

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars, zodat zij ook kunnen kijken of we het kunnen reproduceren. Wordt vervolgd dus.

Toevallig komt er ook een nieuwe versie aan van de TV+ App, waar een verbetering voor Chromecast stabiliteit in zit. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt voor jou: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Ik heb nu nog 08.97.00 de update staat bij mij nog niet in de update lijst maar zodra test ik het en laat je weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Weet je ook wanneer die uitkomt?

Jasper van KPN
Moderator

De update is uit ​@MG5S, maar wordt geleidelijk voor iedereen beschikbaar gesteld. Vaak kan iedereen 'm binnen enkele dagen installeren, of is die op de achtergrond al geïnstalleerd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Update geïnstalleerd probleem blijft.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Is het mogelijk om een oudere versie opnieuw te installeren? Dus versie nog voor 08.97.00

Jasper van KPN
Moderator

Terug naar een vorige versie kan helaas niet, als je 'm zou verwijderen en opnieuw installeren krijg je nieuwste versie weer.

Het is een raar probleem dat niet bij iedereen lijkt te spelen, de ontwikkelaars zijn ervan op de hoogte en zijn er mee bezig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 2, 2026

Ik heb net de laatste update gedownload maar probleem nog steeds aanwezig. Graag een beetje spoed met oplossen dit is goed waardeloos.

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars werken eraan, als zij een oplossing hebben zal dat via een volgende update komen. Het speelt dus niet bij iedereen, dat maakt het wat lastiger. Wanneer die update er is, is voor mij ook afwachten.