Skip to main content

Na de laatste update is het zappen verbeterd, echter lipsync is nog steeds niet opgelost!

Beste @RoekiePers,

Dit kun je tegenwoordig instellen na die update:

KPN heeft de mogelijkheid toegevoegd om audiovertraging in te stellen. Dit vind je via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

Dit lost niet voor iedereen de problemen op. Weet dat KPN met de hoogste prio doorwerken om de issues ook op te lossen voor degenen waarbij aanpassingen in dit menu niet helpen.

Meer info: TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.4


@Dennis Schreve De vraag is natuurlijk wel waarom bij de tv+ box wel een lipsync-probleem aanwezig is en bij de andere tv-ontvangers niet.

Of heb ik iets gemist?


@Dennis Schreve De vraag is natuurlijk wel waarom bij de tv+ box wel een lipsync-probleem aanwezig is en bij de andere tv-ontvangers niet.

Of heb ik iets gemist?

Nee je hebt niks gemist @Katana321 😁

Ik vind het ook wel frappant dat het bij deze ontvangers (KPN TV+) moet, maar de reden zullen we denk ik nooit weten. 👍🏼


Reden maakt me niet uit, als het maar allemaal sync wordt. Er wordt voorgesteld te gaan klooien met instellingen. Dat gaat zelden goed. Je kan proberen audio aan te passen aan beeld, dat kan er dan goed uitzien op betreffende zender, maar op een ander kanaal is het alleen maar erger geworden.


Hoi @RoekiePers, dat is inderdaad nog niet helemaal verholpen. De ontwikkelaars zijn daar nog steeds mee bezig. In onze Kennisbank hebben we een artikel met alle bekende bevindingen: 

Daar wordt ook genoemd dat die instelling de eerste stap is. 

Hou de Product Updates in de gaten, dan weet je wanneer er een nieuwe update komt. Je kunt je daar met de blauwe knop ook abonneren, dan krijg je een mailtje zodra je er een nieuwe update wordt geplaatst.