Skip to main content
Beantwoord

Na update TV-ontvanger staat de energiebesparing weer op snelle start

• March 19, 2026
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo KPN,

Waarom moet ik na elke update opnieuw mijn energiebesparing instelling (weer) veranderen naar ecostand? Dit is een slechte zaak, aangezien dit niet direct zichtbaar is of de ecostand geactiveerd is of niet. We kijken niet vaak tv, en ik vind het zonde om energie nutteloos te verbruiken omdat bij een update de instelling gewijzigd wordt. 
Ik zou graag zien dat deze instelling niet wijzigt bij een update, aangezien het niet echt past bij de energiebesparing als dit elke keer weer op snelle start wordt teruggezet. 
Groet, Tom

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@TomDuff en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je dit meldt. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om dit steeds opnieuw in te stellen. Je zet het immers niet voor niets aan. 😣

De energiebesparing gaat na elke update weer uit? Of gaat het bij sommige updates wel goed? Gebruik je de TV+ Box of de Soundbox?
Wordt er in de tussentijd geen reset gedaan bijvoorbeeld, het komt echt door de updates?

Ik neem het signaal in elk geval mee naar de ontwikkelaars. Mocht dit een bekend iets zijn dan zijn ze in elk geval op de hoogte hiervan. 

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 22, 2026

Hi ​@TomDuff en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je dit meldt. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om dit steeds opnieuw in te stellen. Je zet het immers niet voor niets aan. 😣

De energiebesparing gaat na elke update weer uit? Of gaat het bij sommige updates wel goed? Gebruik je de TV+ Box of de Soundbox?
Wordt er in de tussentijd geen reset gedaan bijvoorbeeld, het komt echt door de updates?

Ik neem het signaal in elk geval mee naar de ontwikkelaars. Mocht dit een bekend iets zijn dan zijn ze in elk geval op de hoogte hiervan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Hi Sanne,

Het is de tv+ box. Na elke Update gaat deze weer naar de ‘standaard’ snelle opstart. Ik durf niet te zeggen na elke update, maar in ieder geval 2x dat het me in een keer opviel dat de tv ontvanger heel snel up and running was, terwijl normaal dit wat langer duurt.

Ik dacht eerst dat het een update was, waardoor deze sneller opstart, maar omdat er niet in beeld kwam hoeveel energie er bespaart is, ging ik in het menu kijken en zag ik dat de instelling anders stond.

Fijn als het meegenomen kan worden!

Groeten

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor alle toelichting ​@TomDuff. Ik geef het door! Als dit op te lossen valt met een update dan laten we dat in de TV+ Box product updates weten. Houd die dus ook in de gaten, zo weet je ook wanneer er een update aan zit te komen. 

Via de ‘Abonneren’ knop rechts boven in kun je je ook aanmelden voor nieuwe updates. Dan krijg je mail zodra er een nieuwe product update is. 🙂
Nogmaals dank voor het melden en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!