Skip to main content

Was klant Telfort. Op verzoek kpn op 23/9/2021 monteur geweest om aansluiting geschikt te maken voor kpn (waarom nodig?). Monteur had verkeerde spullen bij zich dus geen aanpassing geweest. Monteur vroeg zich af waarom de wijziging noodzakelijk was. Op 5/10/2021 heeft experia box een update gehad (in de nacht). Op 6/10/2021 wel internet maar geen tv meer. Interactieve TV. Zowel de ontvanger van de kpn als de app op de smart-tv werken niet meer. Ook de app's van canal digital en npo werken niet meer. Ook niet nadat alle apparaten diverse keren opnieuw zijn opgestart. Ligt dit aan de oude Telfort aansluiting of mankeert de experia box iets?



Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit probleem herken ik. Ik ben een oud telfort klant. Na telefonische afspraak op initiatief van kpn komt op 25/9/2021 een monteur een storing verhelpen. Ik had geen storing en ook niet gebeld voor monteur. Monteur komt keurig op tijd met vervangings-spullen om fictieve storing te verhelpen. Blijken de spullen niet te passen. Monteur begreep niet waarom hij moest komen. Alles werkte. Op 5/10/2021 is er een update van de experia box. Keurig gemeld door kpn. Daarna wel internet maar geen tv meer. Ik heb interactieve tv. Diverse keren alles gereset. Meer dan 30 min. van de stroom af. Daarna branden alle lichtjes keurig maar nog steeds geen tv. Hoe wordt dit door kpn opgelost? Toch maar weer de monteur laten komen.

*Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hoi @Joop Raadschelders, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat je na die update opeens geen tv meer hebt, dat hoort daar geen gevolg van te zijn! Er is zo te zien al wel het een en ander gedaan, maar nog zonder oplossing begrijp ik. Welk type Experia Box heb je precies, en heb je na het plaatsen van dit bericht nog telefonisch contact gehad met ons om hier naar te kijken? Op je forumprofiel staan geen gegevens, daardoor kan ik niet met je meekijken. Ik hoor het graag van je.


We hebben geen bericht meer van je gezien @Joop Raadschelders, ik hoop dat dat is omdat je via een andere weg contact hebt gehad en dat het via die weg is verholpen. Als dat niet zo is, of als we iets anders voor je kunnen doen horen we het graag van je.


Inmiddels is het oorspronkelijke modem (waaraan glasvezel is gekoppeld bij binnenkomst) van Telfort vervangen door KPN apparaat. Ook de experia-box is vervangen van V10 naar V12 model. Toen werkte internet(TV) weer. Vervolgens bleek de telefoon voor binnenkomende gesprekken niet meer te werken. Dit bleek te worden veroorzaakt door een foute koppeling bij KPN. Niemand begreep hoe dit kon gebeuren maar is opgelost. Alles werkt weer goed. Blijkbaar gaat de migratie van Telfort naar KPN niet probleemloos. De WiFi binnenshuis werkt prima. Echter de internetverbinding is ontzettend traag. Veel trager dan eerst bij Telfort. Via 4G verbinden gaat veel sneller. Bij navraag in de omgeving blijkt dat meer mensen hier last van hebben. Daarom internet ik maar met 4G. Dit gaat goed. De omgekeerde wereld.


Goed om te lezen dat de tv nu weer werkt @Joop Raadschelders! Daarbij had het nog wel wat meer voeten in de aarde dan we zouden willen. Blijkbaar zat er in jouw aansluiting nog een oude type glasvezelkastje, welke niet werkt op het KPN netwerk.

Heb je voor de internetsnelheid ook een speedtest gedaan? Je zegt dat het erg traag is, maar over hoeveel hebben we het dan? En als je het test met een bekabeld aangesloten apparaat, wat haal je dan? Daarmee hebben we een vergelijk en weten we of we ons moeten richten op de Wifi, of dat het met de verbinding zelf is.