Skip to main content

In de woonkamer gaat s nachts de stroom van de totale multimediahoek af.

Dit was tot nu toe geen probleem. Na het opstarten waren de instellingen op de box bewaard.

Na de update blijft de gidskeuze niet bewaard maar wordt standaard alle zenders gekozen.

 

Graag een fix.

Als ik een opname plan via de app wordt deze daar keurig vermeld als ingepland. Helaas lijkt dit niet te worden gesynchroniseerd met de ontvanger. Daar staan de programma's NIET gepland voor opname.

Heb dit in het verleden meermaals zonder problemen gebruikt.

*Admin: topics samengevoegd


Hoi @helex, als je de ontvanger nog eens een reset geeft? Blijft het dan nog steeds bestaan? 


Hoi @helex, als je de ontvanger nog eens een reset geeft? Blijft het dan nog steeds bestaan? 

Doen ze dus elke nacht Bart, :joy::rofl::joy:


Inderdaad. Probleem is nog hetzelfde.

Resetten veroorzaakt het probleem.


Ik zal dit doorsturen naar de ontwikkelaars. Welk type tuner heb jij?


Sorry voor de late reactie - V10, en het probleem is er nog steeds.

 

Thxs


V10 is jouw Experiabox (modem). We bedoelen eigenlijk de tv-ontvanger dat is aangesloten op jouw televisie.


Sorry ;)

 

Het is een Arris 2952 v2.

 

 


Heb je sinds eind augustus nog weer een reset gedaan van de ontvanger? Zou je die nog een keer willen doen? Speelt het dan nog? Zo ja, dan ga ik het doorzetten. 


Hallo Bart,

 

de situatie is nog ongewijzigd. Na stroomonderbreking wordt Alle zenders als standaard zenderlijst geladen. Voor de upgrade was dit zeker niet het geval.

 

Bedankt voor de aandacht!

 


Zou je jouw profiel ook nog willen voorzien van abonnementsnummer en de naam van de contractant? Dan kan ik dat doorgeven. 


Hallo Bart,

Ik heb het klantnummer toegevoegd. 


Ik ben iets later dan gepland, excuses. Nu zie ik in jouw profiel dat je XS4ALL klant bent? Want in dat geval wil ik je vragen contact met XS4LL op te nemen. Ik kan je hier dan niet helpen. 


Dat is een beetje bizar. De update is toch dezelfde voor de ontvangers van KPN en XS4ALL, of zijn er na de integratie nog steeds verschillende firmware-versies in omloop.

Lijkt me stug, aangezien ik dezelfde traagheid ervaar bij de programma-gids :rolling_eyes:

 

Jammer dat het dus niet mogelijk is een klacht binnen EEN organisatie door te zetten.

 

Bedankt voor je tijd.


Dat klopt inderdaad. De update wordt momenteel uitgerold naar de ontvangers. Dus hopelijk lost dat het ook het probleem op met het onthouden van de instellingen. Zo niet, wil ik je naar XS4ALL wijzen. XS4ALL is namelijk nog steeds een eigen provider waarvan ik de gegevens niet kan inzien en dus geen melding kan doorzetten. 


Hallo Bart,

 

de situatie is nog ongewijzigd. Na stroomonderbreking wordt Alle zenders als standaard zenderlijst geladen. Voor de upgrade was dit zeker niet het geval.

 

Bedankt voor de aandacht!


​​​​​​Dit is ook al maanden zo bij mij. De PIP moet ik ook dagelijks op beide Arris 2952V2 weer activeren. Er loopt al een melding hierover bij een KPN Mod Shyrin. Het verhaal dat IT Afd gaf (dat je min 30 min je box niet mag uitzetten) om instellingen niet kwijt te raken is onzin. Na avond TV kijken zijn instellingen ook weg.

 


Even een update.

Met de nieuwe versie van het menu lijkt ook dit probleem verholpen.

Moest wel opnieuw Netflix accountgegevens invoeren.


@helex 

Helaas bij mij niet. Zie mijn reactie van vandaag in een andere topic n.a.v. een melding van een andere klant. Hopelijk komen ze er nu achter waarom dit gebeurt. Afgelopen weekend zijn 2x files gedownload vanaf mijn kastje. 
Met Netflix of Amazon Prime heb ik dan weer geen problemen. Afwachten maar of ze het voor iedereen kunnen gaan oplossen. 
 

Mo66 schreef:

Ik heb nu 2 dagen op 2 tvs de update, het donker menu moet ik nog aan wennen, deels beter deels weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat het een blijvertje word.

 

Maar de tv menu instellingen worden nog steeds niet onthouden,  momenteel de op kleuren donker onthoud het niet en tv gids maak tvbeeld zichtbaar aan word niet onthouden nadat ik de ontvanger helemaal uit heb gezet.

 

De optie tvgids direct aan heeft het dus ver wel onthouden, de andere 2 staan op standaard 5 en horizontaal.  Betreft de Arris vip2952 v2

Ik zet ook de ontvangers in de nacht uit. En was ook elke dag de instellingen kwijt. Er waren meer mensen met die klacht. Er is toen gevraagd of deze mensen wilden meewerken aan een onderzoek. Ik heb me toen gelijk aangemeld. 
Door een ontwikkelaar van de Software zijn er dit weekend 2 verschillende login files van mijn ontvanger gedownload. Er wordt nu naar gekeken wat de oorzaak is. Dat men dit serieus neemt en er ook iets mee doet waardeer ik zeer. 

Wat wel al bekend was: Als je de instellingen aanpast dan moet de ontvanger minstens 30 minuten aan blijven staan. Anders worden de instellingen op zeker niet opgeslagen.

De nieuwe Software heb ik sinds donderdagochtend en ik ben er blij mee. De PIP, in donkere uitvoering, is voor mij geen probleem. Stabiliteit en redelijke snelheid zijn belangrijker voor mij. Maar zo heeft iedereen zijn eigen prioriteiten. Al onze indrukken en suggesties zal men zeker gaan meenemen in een volgende update 🙂


Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt. Ze zijn er inderdaad mee bezig. 


Even een update.

Met de nieuwe versie van het menu lijkt ook dit probleem verholpen.

Moest wel opnieuw Netflix accountgegevens invoeren.

Helaas geconstateerd dat het probleem zich nog steeds voordoet - dus niet opgelost.


Balen zeg, heb je dit gemeld bij XS4All. Dan kunnen ze er daar verder mee.