Skip to main content

Afgelopen donderdag op vrijdag (ten tijde van Mercury rising ± 00:45) bleef plotseling de film hangen en had ik daarna alleen nog Nederland 1 2 en 3 op mijn VIP2952 tv ontvanger.   Alle Andere (voor zover ik getest heb…. tzijn best veel zenders) geven een mooi zwart scherm zonder geluid.

Radiozenders geven wel geluid.  

Op dat (en dit) moment was (en is) er nog geen storing bekend qua TV. 

Voordat ik een maintenance moment voor mijn gezin inplan om het hele netwerk alleen voor dit issue weer om te bouwen van Unifi naar de V10 die al een jaar ligt te verstoffen vroeg ik me af of er nog andere ideeën zijn wat ik kan proberen/uitsluiten

  • Herstart en Frisse start van de bekabelde VIP mocht niet baten,
  • Herstart van de USG 3P router en de IGMP Proxy ook niet.
  • Alle switches zijn IGMP geschikt.

Aangezien de app het nog wel doet is het geen ramp want de Miracast dongel is gewillig, maar tis natuurlijk niet wat het hoort te zijn. 

Nog steeds geen oplossing 😞 even contact gehad met de kpnners bij 08000402. :(

Het word een ombouw sessie naar de Experiabox V10. maar eens even kijken wanneer dat uitkomt hier in huis


Eventuele meelezende mensen en voor mezelf als het in de toekomst weer optreed…..: 

Issue lag aan mijn eigen adblock oplossing in het netwerk (Adguard Home op een Raspberry Pi). toen die weer correct up and running was deden alle zenders het weer. 

Overige apparaten op het netwerk gingen wel netjes naar de secondary DNS server waardoor we hier in huis alleen maar iets meer reclame bemerkten.  De VIP2952 schakelde dus niet door naar de 2de DNS server waardoor op de een of andere manier alleen 123 nog werkte.


hallo allemaal deze probleem komt bij kpn als mes in de rug want ik ben zelf duppe van , na 3 maanden komt ik zelf erachter dat 1 adguard poort is een gedoe en ook als je jellyfin gebruikt dan heb je taart voor je , om in je gezicht te doen, omdat je wordt als abuse gezien dus moet je mail stuuren voor opheffing en telefoontje plegen lijkt op jaaren 1930 we hebben dat niet hahahahaha en zo moet we naar 2030 wauw 

alvast een fijne zomer gewens voor allemaal