Skip to main content

Na zappen zijn beeld en geluid niet meer synchroon

• March 21, 2026
  • 14 reacties
  • 105 keer bekeken

Hier hetzelfde probleem, na het zappen ineens niet meer synchroon qua beeld / geluid 

Enige oplossing: opnieuw opstarten

Is hier een oplossing voor ? 

Het veranderen van de timing helpt niet daar het niet altijd gebeurt 

Graag een oplossing daar het zeer irritant begint te worden 

Mvg Alex 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Doe je opnieuw opstarten door de TV+, DIW7022, even stroomloos te maken?

Doe dan eens een herstart op deze manier. Stand-by knop op de afstandsbediening 3 seconden ingedrukt houden en kiezen voor 'opnieuw opstarten'.

Gebruik voor audio instelling Dolby Digital Plus of Passthrough. Maakt dat ook verschil. (Met enige dagen testen)

Ik had een maand geleden ook voortdurend synchronisatie problemen. Die zijn als sneeuw voor de zon weer verdwenen....

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@AlexMoorlag75, welkom bij de community! Ik kan me voorstellen dat dit erg irritant is. 😅

De tip van ​@PeterG is in ieder geval een goede eerste stap! Ik ben wel benieuwd hoe je de TV-ontvanger precies opnieuw opstart. Doe je dat via het menu of door hem echt even stroomloos te maken?

Daarnaast een paar vragen om het beter te kunnen uitzoeken:

• Gebeurt dit altijd na het zappen?
  • Hoe is je TV-ontvanger aangesloten op het modem: bekabeld of via wifi/draadloos?
  • Heb je misschien meerdere ontvangers in huis? En speelt het probleem daar ook?

We zien dit probleem inderdaad terug op de community, dus goed om even te kijken waar het bij jou precies in zit. Laat het even weten, dan denken we met je mee! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

Beste,

Regelmatig na het zappen inderdaad, start deze dan opnieuw op via het menu, dan is het ook altijd weer opgelost.

Via WiFi aangesloten, staat 2 meter naast het aansluitpunt.

Staat reeds op multicast.

Mvg Alex 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

Doe je opnieuw opstarten door de TV+, DIW7022, even stroomloos te maken?

Doe dan eens een herstart op deze manier. Stand-by knop op de afstandsbediening 3 seconden ingedrukt houden en kiezen voor 'opnieuw opstarten'.

Gebruik voor audio instelling Dolby Digital Plus of Passthrough. Maakt dat ook verschil. (Met enige dagen testen)

Ik had een maand geleden ook voortdurend synchronisatie problemen. Die zijn als sneeuw voor de zon weer verdwenen....

Alles reeds geprobeerd, audio staat op passthrough.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@AlexMoorlag75, bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb dit even overlegd met iemand uit het team. Je geeft aan dat je alles al geprobeerd hebt, maar we zijn wel benieuwd wat je precies al hebt gedaan. Kun je dat nog iets uitgebreider toelichten? Dan weten we zeker dat we niets dubbel adviseren.

Daarnaast nog een paar dingen waar we benieuwd naar zijn:

• Heb je meerdere tv-ontvangers in huis? En speelt het probleem daar ook?
  • Zou je de tv-ontvanger eens bekabeld willen aansluiten (in plaats van via wifi) om te kijken of het probleem dan weg is?

Omdat je aangeeft dat hij via wifi is aangesloten, willen we dit graag even uitsluiten. We zijn erg benieuwd of dat verschil maakt. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

1 tv aangesloten, voorheen al bekabeld geprobeerd, probleem blijft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

Hoe is het geluid als je de LIVE zender circa 10 seconden pauzeert? Je gaat dan naar een andere stream.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2026

Hoe is het geluid als je de LIVE zender circa 10 seconden pauzeert? Je gaat dan naar een andere stream.

Uitgebreid geprobeerd, soms werkt het. Soms niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Iemand nog een ander idee / oplossing ?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@AlexMoorlag75, ik ben nog benieuwd naar één ding om dit verder uit te sluiten: heb je toevallig geluidsapparatuur aangesloten, zoals een soundbar of home cinema set?

Zo ja, zou je kunnen aangeven:

• Wat voor soort geluidsapparatuur het is?
  • Hoe deze is aangesloten?

Soms kan externe geluidsapparatuur namelijk ook voor synchronisatieproblemen zorgen, vooral na het zappen. Met deze informatie kijken we graag verder met je mee! 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Verder niets aangesloten , geluid via tv.

Mvg Alex 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Graag een oplossing daar het zeer irritant begint te worden en het zelfs bij " Videoland " Sync problemen geeft.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@AlexMoorlag75, bedankt voor je update. Begrijpelijk dat dit irritant wordt, zeker nu het ook bij Videoland voorkomt.

Ik wil nog een paar dingen expliciet checken om dit verder uit te sluiten:

• Welke HDMI-kabel gebruik je? (De kabel uit het installatiepakket van KPN of een eigen HDMI-kabel?
  • Als je een eigen HDMI-kabel gebruikt: is dit een Ultra High Speed HDMI-kabel?

Daarnaast nog even over de audio-instellingen:

• Welke audio-instelling gebruik je nu precies?

• Heb je de andere opties ook getest? En zo ja, maakte dat verschil?

Met deze informatie kunnen we gerichter verder kijken naar een oplossing! 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2026

Meegeleverde kabel, het probleem zit daar ook niet, als het hardware matig zou zijn , zouden de problemen constant aanwezig zijn. Het herstarten van het apparaat lost het probleem op, dus daar zit mijn inziens het probleem ook in