Skip to main content

Ik kon tot nu toe mijn tv op radio zetten dan de tv uit doen en daarna de soundbar aan doen en had ik radio zonder dat de tv aan was maar vanochtend deed hoj het niet meer alleen radio terwijl de tv asn staat. Iemand een idee hoe dit kan

In de laatste firmware is de functionaliteit van de radioknop in de gids veranderd. Voorheen schakelde die de radio in, nu gaat hij alleen naar de radiozender in de gids zonder deze te activeren. Buiten de gids werkt de radioknop gelukkig nog als voorheen.


Ik begrijp dit niet wat je bedoelt 


Als jij de televisie uit laat staan en de TV ontvanger en soundbar aan zet en vervolgens op de radioknop van de afstandsbediening drukt, hoor je dan de laatst beluisterde radiozender via de soundbar?


Nee dat doet hij dus niet


Welke NMC en html versie staat op jouw TV ontvanger?

Zie Menu - Instellingen - Informatie.

Staan de geluidsinstellingen nog goed op de TV ontvanger?

Welk type TV ontvanger heb je?

Is jouw soundbar met de TOSlink optische kabel rechtstreeks op de TV ontvanger aangesloten?

Zo nee, hoe dan wel?


Hallo @wjb, volgens mij vraagt @Rondrie op een moeilijke wijze of er iets gewijzigd is in de firmware van de ontvanger. 

Het werkte schrijft hij/zij, dus als er niets gewijzigd is, zal hij/zij dat in iets anders moeten onderzoeken.  

En om je voor te zijn. Dan moet je natuurlijk wel weten welk type TV ontvanger. :joy:


Je eerste topic, dus welkom op het forum :bouquet:

Als ik goed je bericht lees, @Rondrie , dan begrijp ik dat je geen geluid meer uit je soundbar krijgt.

1.) Ten eerste: branden de juiste lampjes nog op de soundbar als je 'm gebruikt (wilt gebruiken) ??

2.) Ik neem aan dat de soundbar optisch op de tv-ontvanger is aangesloten. Is het optische kabeltje nog goed? Er mag bv geen knik in zitten.


Weet je gisteren deed hij het nog gewoon. Deed ik de tv uit en daarna alleen de soundbar en dan had ikgeluid via de soundbar en was de tv uit. Heb er niks aan gedaan en nu ineens doet hij het niet meer. Wel gewoon via de tv. 

Ik heb er niet zoveel verstand van dus graag een beetje simpele uitleg 🤪

 


Ja hij is aangesloten met een optische kabel. 

Ik heb een kastje met 4k


Branden er nog lampjes op de soundbar?
Staat de soundbar nog op de juiste ingang? (optisch meestal) Bij een soundbar van het merk Polk zijn dat 2 ledjes.


Staat de soundbar nog op de juiste ingang? (optisch meestal) Bij een soundbar van het merk Polk zijn dat 2 ledjes.

 

dat was het dus hartelijk bedankt

snap alleen niet dat dat zomaar veranderen kan heb er niks aan veranderd.

groet

Ron


ik heb trouwens een sony  soundbar


dat was het dus

Ik neem aan ingang van de soundbar ?

I.i.g. fijn dat je weer radio kunt luisteren zonder tv (scherm) aan. Dat is toch de essentie van radio, hè. 

BTW mijn moeder heeft sinds kort dezelfde situatie: Ontvanger, TV, Soundbar en Blurayspeler (voor CD's, DVD's en Bluray's dus één apparaat). Dus met maar 4 apparaten kan ze al heel veel.
Ook zij had de SB in eerste instantie gekocht voor radio zonder tv aan, maar al na één dag deed ze ook het tv geluid er mee, veel mooier! TV is er alleen nog maar voor het beeld.


BTW mijn moeder heeft sinds kort dezelfde situatie: Ontvanger, TV, Soundbar en Blurayspeler (voor CD's, DVD's en Bluray's dus één apparaat). Dus met maar 4 apparaten kan ze al heel veel.

Ik heb zelfs nog een apparaat minder immers mijn Sony Home Cinema Set heeft een ingebouwde Blu-ray speler. :wink:


Maar je Home Cinema heeft losse boxen, @wjb . Dat wou mijn moeder ook niet meer en de BRD speler stond er toch al. Als je die boxen meerekent heb je meer staan dan 4 “kasten". :wink:


Maar je Home Cinema heeft losse boxen, @wjb . Dat wou mijn moeder ook niet meer en de BRD speler stond er toch al. Als je die boxen meerekent heb je meer staan dan 4 “kasten". :wink:

Die losse boxen (6) geven nu net die extra dimensie aan DD5.1.


@wjb , dat ben ik helemaal met je eens! Hier ook HTS met 5.1 opstelling.

Werkt vele malen beter nog dan een 5.1 soundbar qua geluidsbeleving. 

Maar er zijn nou eenmaal mensen die dat niet allemaal willen. Overigens heeft mijn moeder een stereo-soundbar. Hij kan wel Dolby decoderen/weergeven maar dan naar stereo. Voor haar voldoende vind ze zelf.


Top dat het weer werkt als vanouds @Rondrie :blush: