Skip to main content
Vraag

Naar links en rechts scrollen door het TV+ menu bovenaan lukt niet met pijltjestoetsen

• December 17, 2025
  • 4 reacties
  • 17 keer bekeken

Als ik vanuit de home pagina (drukken op home knop), naar boven scrol met de cursor, en ik kom bovenaan de pagina in het menu, kan ik niet meer naar links en rechts scrollen met de pijltjes toets.

Hoe kan ik dit oplossen? (TV+ kastje al van de stroom gehad om te herstarten.)

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

Wat gek. Ook niet als je het niet vanuit HOME doet, maar gewoon eerst pijltje omhoog met tv kijken?

Een herstart lost overigens veel problemen op. Tandwiel en dan onderaan. 

Of. Houdt de stand-by knop op de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt en kies 'opnieuw opstarten'.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Hmm, dat probleem speelde in september 2024 bij meerdere mensen:

En inderdaad, daar werkte het wel op deze manier:

maar gewoon eerst pijltje omhoog met tv kijken

Helaas bleek de oplossing toen een complete fabrieksreset. Maar er was toen ook een openstaande vraag van ​@Jasper van KPN, waar niemand op gereageerd heeft:

hebben jullie dingen aangezet onder de Toegankelijk instellingen?

Je kunt daar via deze stappen in het menu komen:

Menu ⮕ Instellingen (wieltje) ⮕ Open algemene instellingen⮕ Apparaatvoorkeuren ⮕ Toegankelijkheid ⮕ Services

• Auteur
  • Helper
  • December 17, 2025

Wat gek. Ook niet als je het niet vanuit HOME doet, maar gewoon eerst pijltje omhoog met tv kijken?

Een herstart lost overigens veel problemen op. Tandwiel en dan onderaan. 

Of. Houdt de stand-by knop op de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt en kies 'opnieuw opstarten'.

Een herstart had ik al gedaan, door de stroom er af te halen. Dat heeft niet geholpen. 

Idd, het werkt wel direct vanuit als ik tv kijk. Maar ik ben gewend om het vanuit de home knop te doen, en vraag me af waarom het niet meer werkt.

Bij mijn 2e tv werkt het nog wel. 

• Auteur
  • Helper
  • December 17, 2025

Hmm, dat probleem speelde in september 2024 bij meerdere mensen:

En inderdaad, daar werkte het wel op deze manier:

maar gewoon eerst pijltje omhoog met tv kijken

Helaas bleek de oplossing toen een complete fabrieksreset. Maar er was toen ook een openstaande vraag van ​@Jasper van KPN, waar niemand op gereageerd heeft:

hebben jullie dingen aangezet onder de Toegankelijk instellingen?

Je kunt daar via deze stappen in het menu komen:

Menu ⮕ Instellingen (wieltje) ⮕ Open algemene instellingen⮕ Apparaatvoorkeuren ⮕ Toegankelijkheid ⮕ Services

Dankjewel. 

Om bij menu toegankelijkheid te komen, werkt nu even anders, maar daar stond 'toegang via schakelaar' aan. Geen idee waar dit voor dient, maar die heb ik uitgezet, en 't probleem is opgelost.🎉

Ik heb 2 weken geleden een update van m'n modem gehad, waardoor niets het meer deed en ik alles opnieuw heb moeten installeren, en waardoor er ook instellingen in ene aan of uit staan. 

Heb er inmiddels al zo'n 30-35 uur inzitten om alles weer up and running te krijgen. 😭