Skip to main content

Mij Moeder kijkt vaak netflix in de woonkamer en wilde dit ook in haar slaapkamer zien.

Zij heeft hiervoor een nieuw kastje gekregen waar op kanaal 200 netflix zit.

De afstandsbediening is een witte D3

de navigatie toetsen werken gewoon bij de instellingen, maar zodra netflix of een andere app geopend word werken deze niet meer ik kon dus bijvoorbeeld niet inloggen.

Om te controleren of het kastje en de afstandsbediening werkte heb deze naar de woonkamer genomen en daar aangesloten. tot mijn verbazing werkte het daar wel en heb het kastje weer in de slaapkamer aangesloten helaas werkte het daar niet meer

weet iemand hier een oplossing voor, ik dacht eerst dat het aan netflix lag maar het probleem is bij elke app die ik open.

Beste @fr33k 

Dat is erg vervelend dat de afstandsbediening niet goed werkt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.

Ik weet niet op welke naam de KPN ID staat, maar dan moet je dit even met je moeder moeten regelen. Staat h et op haar KPN ID, dan moet ze met haar gegevens inloggen om een afstandsbediening te bestellen.

Laat je het even weten of het gelukt is?


Bedankt voor je antwoord Dennis,

Ik had het kastje en de afstandsbediening al op een andere locatie geprobeerd (woonkamer) met een andere TV

Daar werkte hij wel op netflix en andere apps.

De navigatie toetsen werken wel bij instellingen en op de functies binnen de kpn omgeving, maar als je naar het netflix kanaal gaat of naar de apps reageren deze toetsen niet meer. Het vervelende is dan ook dat ik er niet meer uit kom en het kastje handmatig uit en aan moet zetten.

Bijvoorbeeld:

Als ik naar kanaal 200 ga kom ik uit op het netflix beginscherm, ik moet dan op de rode knop drukken om netflix te kunnen openen.

Als netflix geopend is kan ik de navigatie toetsen niet meer gebruiken en moet ik de ontvanger uit en aan zetten.

Met andere apps is dit het zelfde.

 


@fr33k Welkom op ons Forum! Vervelend dat de ab niet naar behoren functioneert. Goed dat je al het e.e.a. hebt uitgesloten door bijvoorbeeld het kastje om te wisselen en aan te sluiten op de tv beneden. Kan het zijn dat je moeder een ander merk tv boven heeft staan? In dat geval adviseer ik je de afstandsbediening opnieuw te koppelen aan de tv. 

Laat het maar weten als dit wel of niet de oplossing is. Als dit niet de oplossing, dan kijk ik graag met je verder.


Hoi Lisa,

 

in de woon en slaapkamer staat een Philips tv

ik heb de afstandsbediening in geprogrammeerd en gecontroleerd met de verschillende codes die eigenlijk allemaal op de aan en uit knop reageerden 

Is het dan zo dat als de ontvanger in de “app” modes staat het afstandsbediening signaal via de tv loopt

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat de afstandsbediening signalen  buiten het volume om via de digitale ontvanger liepen

 

r


Jammer dat hier niemand een antwoord weet.

Wie of wat kan ik nog meer benaderen om dit werkend te krijgen?


De nieuwe ontvanger al eens een softwarereset gegeven?


Hoi Peter,

Ik zit (gelukkig) niet elke dag bij mijn moeder

of ik die update gedaan heb weet ik niet zeker. Volgens mij was het een test met beeldscherpte ed. waarbij ik moest kiezen of ik een scart of HDMI gebruikte

het vreemde bij mij blijft dat in de woonkamer wel alles werkt en in de slaapkamer niet.

maar er van kpn maar 1 tv op Netflix en apps geïnstalleerd zijn of 

de tv of utp kabel werkt niet 100%
maar in beide gevallen zouden de navigatie toetsen bij tv gebruik ook niet moeten werken

Of het moet echt zo zijn dat de navigatie signalen bij apps opeens niet meer over de ontvanger gaan maar over de tv

Wat zou beteken dat iedere tv al een smart tv  zou moeten zijn om er Netflix op te kunnen kijken

 


Een softwarereset lost het vaak op. Reset de ontvanger in de slaapkamer dus zodra je weer bij je moeder bent. (Mijn moeder van 81 draait haar hand er overigens niet voor om...).

Ik neem aan dat de ontvanger boven i.i.g. geen Motorola maar een Arris of Arcadyan is.


@fr33k Excuses voor de late reactie, ik was een paar dagen niet aanwezig. :persevere: Als ik het zo lees is het probleem helaas nog niet opgelost, klopt dit? Ik wil graag even meekijken met de ontvangers. Kun je je/haar gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 


@fr33k Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik ben gisteren weer langs geweest om het een en ander te proberen.

Door ook het kastje van de woonkamer op deze tv te koppelen ben ik er achter gekomen dat de kpn ontvanger niet met de tv werkt. De  ontvanger uit de woonkamer werkt niet op de tv in de slaapkamer.  Maar toen ik de complete tv van de woonkamer naar de slaapkamer haalde om de testen of het aan de UTP kabel of de TV lag werkte de navigatie toetsen weer

Vreemd genoeg werken de navigatie knoppen wel als hij in de normale kpn omgeving zit maar op het moment dat hij in een app omgeving zit niet meer.

Misschien dat er meer mensen dit probleem hebben

of enig idee wat ik er aan kan doen (op een nieuwe tv kopen of een chromecast kopen na)

merk tv is: Philips 32PFL4606H/12


De TV staat volkomen los van de bediening van de kpn-tv-ontvanger met de kpn-afstandsbediening. Nieuwe tv gaat het dus niet oplossen en zal daarvoor qua prijs tegenvallen.

Wat wel roet in het eten kan gooien is de :small_orange_diamond: daglichtsensor van een Philips. Dat was bij mij het geval. De uitzetten via het menu v.d. tv (gebruik dus de Philips-afst.bed.) kan verbetering geven. Ook de :small_orange_diamond: tv-ontvanger verder naast de tv (en niet eronder) kan helpen.

Verder kan het helpen :small_orange_diamond: om een wc-rolletje een stukje (ong. 1/3) af te knippen en dat voor de sensor v.d. tv-ontvanger te plakken met een plakbandje. De afst.bed. moet dat wel beter gericht worden. Geen mooie oplossing maar vaak werkt 't wel met problemen m.b.t. de afst.bed.

Ik begrijp dat met een andere combi  van tv’s / ontvangers het allemaal weer doet.


Hoi Peter,

 

bedankt voor de reactie

de afstandsbediening werkt wel zolang ik in het KPN gedeelte blijf de navigatie toetsen werken niet zodra ik in een app ga zoals netflix. als ik op kanaal 200 kom kan ik inloggen met de rode knop en vanaf daar werken de navigatie toetsen niet meer.

Toen ik de tv van de woonkamer ook een Philips naar de slaapkamer haalde werkte deze wel

met andere woorden een nieuwe tv werkt wel ( maar is geen optie)

Ik vond het ook vreemd, ging er eigenlijk vanuit dat alle signalen voor de app omgeving via de decoder gingen omdat dit het "smart” gedeelte is en de signalen voor harder, zachter, aan en uit voor de tv zelf waren


Dus als de 'slaapkamer'tv ernaast staat werkt het niet. En als de 'woonkamer'tv ernaast staat werken de navigatietoesten niet. Dan lijkt me toch de ontvanger van KPN niet stuk. Maar is het een ‘onwillige’ samenwerking tussen de 2 apparaten nml slaapkamertv en de ontvanger gaat niet helemaal goed.

Is ‘t geen optie om de tv’s sowieso om te wisselen? Of werkt het dan juist in de woonkamer weer niet?

Sluit bij een Philips de tv-ontvanger i.i.g. NIET op HDMI 1 aan. Ikzelf had 'm op HDMI 3, maar 2 kan ook.

Hoe werkt ‘t als je in de slaapkamer de ontvanger ca. 50 cm van de tv af zet (links of rechts)?

Alla, schakel in het televisietoestel ook eens de HDMI CEC (heet bij Philips Easylink) functies uit. Dat ondersteunt de ontvanger niet en kan mogelijk ook storend werken.

Met de philips-ab: "huisje” → Configuratie → TV instellingen → Easylink → (nogmaals) Easylink: uit selecteren.


Hoi Peter,

 

Ze wil graag op beide tv's kunnen kijken

HDMI CEC had ik al over gelezen maar niet gecontroleerd omdat dit samsung is.

Ik ga van de week zeker even controleren om de Eaylink uit te zetten

Ik hou je op de hoogte

 


Dit zijn de benamingen waaronder fabrikanten HDMI CEC hebben geïntegreerd.

  • Samsung – AnyNet+
  • Sharp – Aquos Link
  • Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
  • Toshiba – CE-Link en Regza Link
  • LG – SimpLink
  • Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
  • Phillips – EasyLink

Het is gelukt.

Op HDMI 2 zetten had ik al een keer gedaan maar toen werkte het ook nog niet dus ook gewoon weer terug op 1 gezet

Nu de HDMI CEC uitgezet helaas werkte dit ook niet, totdat ik de HDMI weer op 2 zette

Als je het niet in één bericht had gezet was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen

iedereen bedankt voor het meedenken!!


@fr33k Bedankt voor je berichten en PeterG jij ook bedankt. Hmm.. Vervelend dat het nog steeds niet opgelost is. We weten dus dat het niet aan de ontvanger ligt, niet aan de tv in de woonkamer en niet aan de afstandsbediening. Als je de afstandsbediening van de woonkamer in de slaapkamer gebruikt werkt het ook niet, dus het lijkt daadwerkelijk aan de tv te liggen. Dit lijkt me echter stug aangezien alle andere programma's wel functioneren en de Netflix kijkt via de ontvanger en niet via de tv zelf. 
Je zou een nieuwe afstandsbediening kunnen aanvragen, al betwijfel ik of dit het probleem zal oplossen. Had je de tv-ontvanger al eens helemaal gereset en vervolgens de afstandsbediening opnieuw gekoppeld? Als laatste zou de andere HDMI-poorten nog kunnen proberen van de tv.  


het is wel gelukt


Wat was de oplossing?


Hoi Peter,

zoals je zei, HDMI in HDMI 2 en de HDMI CEC uit

ik moest beide doen anders werkte het niet


Ach, ik zie nu dat je dat al gemeld had. Stom van me...:hugging:


@fr33k Fijn dat het is opgelost! :smiley:


Reageer