Skip to main content

Hallo, we wonen in het buitenland en zitten nu tijdelijk in een apartement. Als ik via kpn Nederlandse tv wil kijken hapert de verbinding de hele tijd. Soms als ik een paar meter verder ga zitten doet hij het beter. Wifi is sterk genoeg zagen we. Wat is de oorzaak en wat kan ik eraan doen.

Mvg Hans Kock

Waarom kijk je niet gewoon naar de tv van het land waarin je woont? Kan je gelijk de taal leren en het lokale nieuws volgen. Kan je een beetje inburgeren. 

TV in het buitenland is voor KPN maar bijzaak. Daar gaan ze echt niet veel geld en energie in steken om dat echt overal goed te laten werken.

Hoi ​@Kokonut! Welkom op de KPN Community! 

Minder leuk is het probleem waar je mee zit. Je hebt wel te maken met een lastig iets, want of ik echt een oplossing heb weet ik niet. Het ligt waarschijnlijk vooral aan het feit dat de buffer voor de live stream niet heel groot is en dat er mogelijk toch kleine verbrekingen in je netwerk zitten. Tijdens normaal Wifi-gebruik zoals surfen op net of op Youtube’en zul je daar weinig van merken. Terugkijken van programma's zal al weer beter gaan, omdat daar een grotere buffer voor gebruikt wordt. In dit topic vindt je nog een meer uitgebreide uitleg erover. 

Wat je kunt doen is toch kijken of je de Wifi kunt verbeteren in het appartement of toch besluiten om via 4G/5G tv te gaan kijken. Als je via een Chromecast kijkt, dan kun je een mobiel hotspot opzetten en de Chromecast daarmee verbinden. 

Reageer