Skip to main content

Ik ben sinds vandaag klant en ik moet zeggen dat ik ook spijt heb van de overstap van Ziggo, waar ik nooit problemen had. Het is tot nu toe één doffe ellende. Continu haperend beeld, zappen traag en de boel loopt vast met zwart beeld. Aan en uitzetten heeft niet geholpen. Ik heb de tv maar uitgezet en ik probeer het morgen nog eens.

Overigens voelt ook de mediabox als een stap terug tov de Ziggo box. Alles bij elkaar ben ik helaas geen happy camper 😕

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

Ha @TheGav, welkom! Leuk dat je het forum hebt gevonden! Als eerste: wat jammer dat het als een stap terug voelt! Waar ligt dit aan? Feedback is altijd welkom! Voor wat betreft je eigenlijke probleem, een paar vragen:

  • welke tv-ontvanger heb je?
  • heb je deze bekabeld aangesloten of via een draadloze verbindingsset?
  • maak je gebruik van een switch en zo ja, welke?
  • heb je deze al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu?
  • als dit niet geholpen heeft: wil je hem dan eens minimaal 30 seconden van het stopcontact halen?
  • welke Experia Box heb je?
  • ervaar je ook problemen met internet of ‘alleen’ met tv-kijken?

Veel vragen, maar ik hoop het samen met je op te kunnen lossen!


Zie ook hier.


Hi @Marcia_ en @joop2011!

Ik denk dat ik de problemen heb verholpen door (eigenlijk als test) een kabeltje tussen de tv en de super wifi ontvanger te plaatsen. De tv raakte steeds zn connectie kwijt met de wifi, wat me het idee gaf het met een kabeltje te proberen. So far so good 🤞

Blij dat het werkt, maar het lijkt me niet helemaal ok dat de boel bekabelen de oplossing is 😕


Hi @Marcia_ en @joop2011!

Ik denk dat ik de problemen heb verholpen door (eigenlijk als test) een kabeltje tussen de tv en de super wifi ontvanger te plaatsen. De tv raakte steeds zn connectie kwijt met de wifi, wat me het idee gaf het met een kabeltje te proberen. So far so good 🤞

Blij dat het werkt, maar het lijkt me niet helemaal ok dat de boel bekabelen de oplossing is 😕

 

Bekabelde verbinding zijn gewoon het beste en minder storingsgevoelig dan draadloos. Dat het bij Ziggo zonder haperingen ging heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat daar ook alles via een (coax-)kabel loopt. Of keek je draadloos via een app?


Late reactie @SledgehammerNL, excuses!

Ziggo had ik idd bekabeld bedacht ik me later. Blijkbaar is de techniek nog niet zo ver dat we de kabels volledig kunnen laten gaan.

Ik ben blij dat het sindsdien allemaal werkt :-)