Skip to main content

Net overgestapt (25 mei) van Ziggo naar KPN en ik schrok van de traagheid van het zappen. Bij ziggo was dit 1 seconde maar bij KPN welgeteld 7 seconden! Lees dat het in eens update opgelost zou moeten zijn maar ik heb geen updates als ik hier op controleer. Wanneer word dit probleem opgelost?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Net overgestapt (25 mei) van Ziggo naar KPN en ik schrok van de traagheid van het zappen. Bij ziggo was dit 1 seconde maar bij KPN welgeteld 7 seconden! Lees dat het in eens update opgelost zou moeten zijn maar ik heb geen updates als ik hier op controleer. Wanneer word dit probleem opgelost?

Welke versie van de TV+ firmware en de TV+ app is nu actief op jouw TV+ Box?

Hoe is jouw TV+ aangesloten?

Als bekabeld, is dat dan rechtstreeks op de Experia/KPN Box of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

En als via wifi, wat voor een wifi toegangspunt wordt gebruikt?

Gaat zappen wel snel als je de video-mode op de TV+ Box op unicast zet?


Firmware 0.19.4

App 1.103.1

 

Momenteel via WiFi op mijn Orbi RBK53 dus dat moet geen probleem zijn. Hij zegt bij WiFi techniek 390 mbps en sterkte 70%

 

Zie nu dat unicast er inderdaad voor zorgt dat ik misschien nog sneller kan zappen dan ik bij Ziggo kon, mijn dank is groot!!

 

Wat is precies het verschil tussen deze 2?


Firmware 0.19.4

App 1.103.1

Dat is de nieuwste versie.

 

Zie nu dat unicast er inderdaad voor zorgt dat ik misschien nog sneller kan zappen dan ik bij Ziggo kon, mijn dank is groot!!

 

Wat is precies het verschil tussen deze 2?

De beeldkwaliteit van multicast is bij live televisie kijken beter dan bij unicast en dus weet ik zeker dat je uiteindelijk weer multicast wil.

Ik ben echter bang dat jouw Orbi RBK53 geen multicast to unicast (MC-2-UC) ondersteunt en dat daarom jouw TV+ Box telkens terug moet vallen op unicast omdat er geen goede multicast verbinding tot stand komt. Dit resulteert in die trage zapsnelheid.

Als je de TV+ Box bekabeld aansluit of via de wifi van de V12 cq. "super"WiFi 2 dan kan je wel multicast instellen en zou het zappen snel moeten blijven gaan.