Skip to main content

Kan ik met mijn huidige TV ontvanger (Arris vip 2952) op mijn 4K TV Netflix in 4K bekijken?

Of kan ik alleen Netflix in 4K bekijken als ik de 4K TV ontvanger van KPN heb?

Hallo @Patrick KPN,

De 2952 is een HD ontvanger en kan geen 4K content afspelen. Dit kan wel met de 4K ontvanger (5202). Als je dit wil dien je wel over te stappen naar het 4K pakket voor €2,50 p.m. extra.  Een goede 4K tv heeft vaak ook een 4K app voor Netflix.  Houd er ook rekening mee dat je bij Netflix het duurste abonnement nodig hebt.


Ik begrijp je niet helemaal…

 

Ik heb een Philips 65OLED804 (4K TV) met daarop de Netflix app. Ik heb het duurste (4K) abonnement van Netflix.

Als ik nu met de Arris 2952 via de Netflix app op mijn 4K TV naar Netflix kijk, kijk ik dan wel of niet in 4K?


Hallo @Patrick KPN,

Nee, maar je kan het wel in 4K kijken via de tv zelf, dus via de netflix knop op de afstandsbediening van de Philips TV.  De Arris 2952 ondersteund geen 4K resolutie dus dat gaat sowieso niet werken. 


Gebruik je de Arris 2952 ontvanger om Netflix te kijken dan kijk je niet in 4K. Kijk je met de afstandbediening van je TV via de netflix app op je TV dan kijk je wel 4K.


Hallo @Patrick KPN,

Nee, maar je kan het wel in 4K kijken via de tv zelf, dus via de netflix knop op de afstandsbediening van de Philips TV.  De Arris 2952 ondersteund geen 4K resolutie dus dat gaat sowieso niet werken. 

Conclusie:

 

Ondanks dat ik de Arris 2952 heb kan ik WEL Netflix in 4K kijken mits ik Netflix kijk via de Netflix knop op mijn Philips afstandbediening en dus niet via het KPN menu. 

 

Klopt dat?


Nee, op de Arris kun je maximaal in HD kijken. Als je 4K wilt kijken dan gebruik je de philips afstandsbediening om de app via de tv te openen en niet op de ontvanger. Je moet die twee verschillende apparaten los van elkaar zien. 
TV app = 4K

Arris = HD. 


Nee, op de Arris kun je maximaal in HD kijken. Als je 4K wilt kijken dan gebruik je de philips afstandsbediening om de app via de tv te openen en niet op de ontvanger. Je moet die twee verschillende apparaten los van elkaar zien. 
TV app = 4K

Arris = HD. 

Duidelijk! In praktijk gebruiken we eigenlijk altijd al de Philips afstandbediening om via de Netflix app naar Netflix te kijken. Dus dat is dan toch al in 4K…

 

Dank voor je snelle reacties!


Hallo @Patrick KPN , om Netflix in 4K te kunnen zien op je 4K(UHD) smart tv heb je ook een 4K-abonnement van Netflix nodig, anders blijft het opgeschaalde HD net als bij de tv-decoder van KPN.

 

 


Hallo @Patrick KPN , om Netflix in 4K te kunnen zien op je 4K(UHD) smart tv heb je ook een 4K-abonnement van Netflix nodig, anders blijft het opgeschaalde HD net als bij de tv-decoder van KPN.

 

 

Ik heb reeds het duurste (4K) Netflix abonnement dus dat moet goed zijn.Â