Skip to main content

Graag zou ik willen weten of het audio probleem van Netflix inmiddels is opgelost.  Ik moet nog steeds de films van 5.1 overzetten naar Origineel. Zoals ik heb begrepen loopt dit probleem al enkele jaren? 

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Dag @Jeanne57, bedankt voor je bericht! Zoals @PeterG in dit topic aangeeft, verschilt dit per televisie. Sommige televisies kunnen namelijk niet tegen het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. De oplossing hiervoor is om de geluidsinstellingen aan te passen naar stereo/standaard. Ik snap dat het vervelend is om dit iedere keer te moeten doen, maar helaas kunnen we hier niets aan veranderen. Standaard staat Dolby Digital Plus namelijk aan. Als je een Smart TV hebt, kan je er eventueel voor kiezen om Netflix op de televisie zelf te gebruiken. De app die je in de appstore van jouw televisie kunt downloaden is namelijk helemaal geschikt voor jouw televisie.


Bij mijn moeder werkte het ook niet op de Sony tv (uit 2016).

Ze had wel geluid via de analoog aan de ontvanger verbonden stereoversterker. Zonder het geluid steeds om te moeten zetten.

Inmiddels heeft ze een ander toestel en gebruikt ze de Netflix app die daarin zit. Want dat steeds uitvallen van Netflix in de ontvanger als je wat start schoot ook niet op.