Skip to main content

Wij kijken Netflix via het kpn kastje. (arcadyan HMB2260. 

Regelmatig hebben dat er gebufferd moet worden tijdens het afspelen van een serie of film. 

Na opnieuw opstarten van het kpn kastje blijft het probleem hetzelfde. 

KPN kastje is via nieuwe kabel aangesloten. We hebben een glasvezel 200mb abbonement en dat lijkt mij voldoende om goed en normaal af te kunnen spelen. 

Wat kunnen wij doen om dit probleem op te lossen?

Hoi @Wilde . Jammer dat dit gebeurt. Misschien dat een reset van de tuner voor verbetering zorgt. Kun je de volgende stappen eens doorlopen?

  1. Druk op menu] van de afstandsbediening en ga naar instellingen]
  2. Druk dan 2x op de gele knop] van de afstandsbediening
  3. Zet de optie Software verwijderen] op Ja] en selecteer Bewaar instellingen]
  4. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.

Tijdens een monteurs bezoek in dec. 2019 is dit al eens gedaan, maar heeft geen resultaat gehad. Ik ga het zelf nog eens proberen en kom met een reactie terug. 


Wij kijken Netflix via het kpn kastje. (arcadyan HMB2260. 

Regelmatig hebben dat er gebufferd moet worden tijdens het afspelen van een serie of film. 

Na opnieuw opstarten van het kpn kastje blijft het probleem hetzelfde. 

KPN kastje is via nieuwe kabel aangesloten. We hebben een glasvezel 200mb abbonement en dat lijkt mij voldoende om goed en normaal af te kunnen spelen. 

Wat kunnen wij doen om dit probleem op te lossen?

Ook al heb je glasvezel 200Mbps abo, er kunnen best ergens opstoppingen op het internet zijn of ergens in het KPN netwerk.

Je zou Netflix eens op een ander apparaat kunnen laten werken, b.v. een computer. Als er dan nog steeds regelmatig buffering/hapering plaatsvindt, heeft het niet zoveel zin om met die HMB2260 aan de slag te gaan (resetten enz en/of omwisselen).


Tijdens een monteurs bezoek in dec. 2019 is dit al eens gedaan, maar heeft geen resultaat gehad. Ik ga het zelf nog eens proberen en kom met een reactie terug. 

Ik ben benieuwd, @Wilde . Heb je misschien nog een tweede tuner? Mocht de reset nou niet het gewenste effect hebben kun je overwegen om ze tijdelijk even om te ruilen. 


Wij kijken Netflix via het kpn kastje. (arcadyan HMB2260. 

Regelmatig hebben dat er gebufferd moet worden tijdens het afspelen van een serie of film. 

Na opnieuw opstarten van het kpn kastje blijft het probleem hetzelfde. 

KPN kastje is via nieuwe kabel aangesloten. We hebben een glasvezel 200mb abbonement en dat lijkt mij voldoende om goed en normaal af te kunnen spelen. 

Wat kunnen wij doen om dit probleem op te lossen?

Ook al heb je glasvezel 200Mbps abo, er kunnen best ergens opstoppingen op het internet zijn of ergens in het KPN netwerk.

Je zou Netflix eens op een ander apparaat kunnen laten werken, b.v. een computer. Als er dan nog steeds regelmatig buffering/hapering plaatsvindt, heeft het niet zoveel zin om met die HMB2260 aan de slag te gaan (resetten enz en/of omwisselen).

Ook op de telefoon en laptop moet er soms gebufferd worden. Vind niet dat bij een snelheid van 200mb dit nodig hoeft te zijn.

Vraag mij dan af wat als ik 100mb heb of het meer of minder is.Anders zie ik de meer waarden van de 200mb niet in. 

Als ik speedtest doe is de snelheid bijna altijd wel goed en kom ik rond de 150 a 160 mb op mijn telefoon.

TV kasttje ik bekabelt dat lijkt mij stabieler en is meestal dan ruim 200 mb. 


Misschien is er sprake van https://forum.kpn.com/search?q=packet%20loss

Komt af en toe voor, zie b.v. https://forum.kpn.com/internet-9/hoge-packetloss-bij-kpn-server-490733


Speelt het issue nog steeds? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Probleem is er nog steeds. Soms zelfs meer en dan weer minder. Ongeacht of het overdag of s'avonds is. Weet ook niet wat ik persoonlijk aan eventuele packet loss kan doen. Wat kan KPN hier aan doen? 


Ik weet het niet, @Wilde . We kunnen proberen de experiabox omruilen maar ik weet niet of dat de oplossing is.

Voordat we zoiets proberen nog het advies om ook jouw glasvezel kastje een minuutje spanningloos te maken ( voorzover dit nog niet gebeurt is)

Hoe vaak gebeurt het trouwens dat netflix buffert?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.