Skip to main content
Sinds een week werkt Netflix niet meer. Dacht eerst aan een storing en dat het wel goed zou komen.



ik heb een experia v10 en als ik via on-demand naar Netflix ga, krijg ik de melding:

Kon geen verbinding maken met Netflix. Probeer het opnieuw of start je thuisnetwerk en streamingapparaat opnieuw op. Ga voor meer informatie naar Netflix.com/nethelp. Code: nw-2-5



Met die code kom ik dus geen steek verder. Meerdere malen alles opnieuw opgestart, harde resets uitgevoerd en software vernieuwd. Niks helpt.



Is er iemand met de oplossing voor mijn probleem? Heb zo’n beetje alles uitgeprobeerd wat ik zo kon vinden op de forums...



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
P.s.: via kanaal 200 hetzelfde probleem
@Vanalles1980, lijkt op een netwerk probleem volgens de helppagina van Netflix. Op DEZE pagina vind je mogelijke oplossingen.



En wanneer je via de Netflix app op je tablet of smartphone inlogt heb je dan hetzelfde probleem.
Ik heb net nog gekeken maar Netflix doet het gewoon bij ons.maar wij zitten wel op glasvezel aansluiting. via kanaal 200 en via de tv zelf 👍
@hoopvol, met mijn mobiel kan ik gewoon inloggen en films kijken.
Heb je zowel de experiabox als de ontvanger gereset?
Heb je zowel de experiabox als de ontvanger gereset?

Ja, alles. Al meerdere keren. Als ik een test uitvoer over de netwerkservers geeft ie bij alle 3 de Netflix-servers een rood kruis. Internetverbinding is wel goed.
Wat raar joh. Tsja dan naar even wachten op een medewerker hier. Die reageert doorgaans binnen 48 uur.
Ben aan het zoeken geweest, en zag een ip-adres staan welke mij bekend voorkwam. Heb afgelopen week namelijk een mailtje gehad van zogenaamd KPN abuse-team, waarin aangegeven werd dat er vanaf mij spam werd verstuurd en dat ik een linkje aan moest klikken om de verbinding uit quarantaine te halen.(hierin werd hetzelfde ip-adres aangegeven welke in terug kan zien qua verbindingen van Netflix) Dacht dat het spam was, maar kan het een echt mailtje zijn?
@Vanalles1980 Gebruikt U misschien een NAS (Synology). Daarmee kreeg ik ook dezelfde error.

De oplossing kan ik me helaas niet meer herinneren. Er is hier vast wel iemand die dat wel kan(WJB?)!
Hoi @Vanalles1980, De mail van KPN Abuse is geen spam. Als @Dennis ABD niet met vakantie is, kan hij je er vast meer over vertellen. Als je twijfelt kun je KPN Abuse zelf ook mailen, zonder de link te gebruiken. Je kan je vraag over de betreffende mail sturen naar abuse@kpn.com. Daarnaast kan je op kpn.com/valseemail altijd de actuele phishing berichten inzien zodat je bij twijfel ook daar even kan kijken. Vraag mij af of dit invloed heeft op Netflix op je tv-ontvanger, maar sluit niks uit. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je de reset van de tv-ontvanger en Experiabox hebt uitgevoerd, kun je dit toelichten?
Wat is vakantie? :D



Het mailtje zal zeker geen spam geweest zijn en het klinkt alsof we je internet verbinding in quarantaine hebben gezet. Neem even contact op met abuse@kpn.com (vergeet je gegevens niet!) en we kijken verder 🙂
Wat is vakantie? :D



Het mailtje zal zeker geen spam geweest zijn en het klinkt alsof we je internet verbinding in quarantaine hebben gezet. Neem even contact op met abuse@kpn.com (vergeet je gegevens niet!) en we kijken verder :)




Hoi Dennis,



Ik heb dat mailtje als een soort van automatisme weggegooid. Toch ff een mailtje gestuurd naar abuse met een beetje gegevens van mezelf. Gisteren een reactie gehad van ze. Quarantaine is opgeheven omdat ik maatregelen heb genomen. Zelf verder niets verandert, en tadaaa hij functioneerde weer. Moet wel iets met die quarantaine te maken hebben gehad, kan verder niets verzinnen waarom ie het nu weer doet. Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!! Top!
Hoi @Vanalles1980, De mail van KPN Abuse is geen spam. Als @Dennis ABD niet met vakantie is, kan hij je er vast meer over vertellen. Als je twijfelt kun je KPN Abuse zelf ook mailen, zonder de link te gebruiken. Je kan je vraag over de betreffende mail sturen naar abuse@kpn.com. Daarnaast kan je op kpn.com/valseemail altijd de actuele phishing berichten inzien zodat je bij twijfel ook daar even kan kijken. Vraag mij af of dit invloed heeft op Netflix op je tv-ontvanger, maar sluit niks uit. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je de reset van de tv-ontvanger en Experiabox hebt uitgevoerd, kun je dit toelichten?



hoi marina,



eerst de normale resets, alles uitzetten en stekkers eruit etc. Toen dat niet functioneerde box teruggezet in fabrieksinstellingen door software opnieuw in te laten laden. Ook dit hielp niet. Gereageerd op dat mailtje, reactie terug dat de quarantaine opgeheven is, en hij doet het weer. Is me qua tijdsplanning te toevallig om er niets mee te maken te hebben.


Wat is vakantie? :D



Het mailtje zal zeker geen spam geweest zijn en het klinkt alsof we je internet verbinding in quarantaine hebben gezet. Neem even contact op met abuse@kpn.com (vergeet je gegevens niet!) en we kijken verder :)
Hoi Dennis,



Ik heb dat mailtje als een soort van automatisme weggegooid. Toch ff een mailtje gestuurd naar abuse met een beetje gegevens van mezelf. Gisteren een reactie gehad van ze. Quarantaine is opgeheven omdat ik maatregelen heb genomen. Zelf verder niets verandert, en tadaaa hij functioneerde weer. Moet wel iets met die quarantaine te maken hebben gehad, kan verder niets verzinnen waarom ie het nu weer doet. Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!! Top!




We zetten je niet zomaar in quarantaine, het is dan ook belangrijk om de, indien aanwezig vervolg stappen uit te voeren. Dit om herhaling te voorkomen.
@Vanalles1980 @Dennis ABD

Ik vermoed dat over een aantal dagen het probleem weer om de hoek komt kijken.

'Vanalles1980' Misschien iets meer info wat er bijv. meer aan de V10 hangt??
Hoi @Vanalles1980, Gelukkig werkt alles weer. Hopelijk blijft dit nu ook zo. 🙂 Mocht je verder nog vragen hebben, horen we het graag.

Reageer