Skip to main content

Hoi ,

Sinds de laatste software update krijg ik steeds nadat ik Netflix gekeken heb mijn kpn ontvanger resetten voordat ik opnieuw weer naar Netflix kan kijken.

Het lijkt een beetje op de eerdere problemen die ik had toen Videoland vernieuwd  werd.

Mijn tv is meer dan 10jaar oud.Merk Samsung

tv ontvanger is model hmb2260

Hoi Petra,

Hoe uit het niet werken van Netflix zich? Krijg je een foutcode in het scherm (indien ja, welke)? Zie je het Netflix logo bij starten, maar blijft het beeld zwart daarna? En aanvullend: Hoe herstart je de kpn ontvanger? (herstarten of echt een frisse start met fabrieksinstellingen terugzetten)

Op zich zou de leeftijd van de TV in deze niet uit mogen maken (bij mijn beste weten). Werken andere apps wel? (zoals YouTube)


Mij valt op als je enige dagen (hoeveel dagen weet ik niet) niet gekeken hebt naar Netflix of Amazon Prime de programma's blijven vastzitten. Je moet resetten om er dan weer doorheen te komen. Kijk ik elke dag is er niets aan de hand. Ik heb ook een oude TV maar dat heeft er denk niets mee te maken.


Hoe uit het vastzitten zich? Start de app (Netflix/Amazon) wel op en zie je de content die ze bieden wel, maar zodra je een item start/hervat loopt het vast? (zwart beeld, op een bepaald percentage blijven laden, foutcode?)

In de basis is het zo dat wanneer de app start het KPN gedeelte klaar is. Wanneer er binnen de app de content niet werkt, dan is dat over het algemeen een issue van de aanbieder zelf. Daar het, zoals ik begrijp, op meerdere apps het geval lijkt te zijn kan het aan kpn kant zitten. Wellicht zit er een issue in de authenticatie. Een code die opgeslagen is op de ontvanger waarmee je 'toegang’ verkrijgt tot de apps. Dan zou deze stap goed gaan, maar de stap verder naar de betreffende content loopt dan vast. Om dit volledig uit te sluiten zou ik adviseren om nu uit te loggen bij betreffende apps. Dan de kpn ontvanger een frisse start te geven (dus echt terug naar fabrieksinstellingen). Wanneer de ontvanger weer is opgestart de betreffende apps weer in te loggen. 

Met bovenstaand proces worden alle 'codes’ geforceerd vernieuwd en zou alles weer moeten werken zoals beoogd.


Het loopt vast als je een film/serie wil starten bij Netflix. Bij Amazon iets eerder dacht ik.

Resetten helpt

De KPN een frisse start geven (terug naar fabrieksinstellingen) begin ik als het niet echt nodig is niet aan. Weet niet hoe het moet en ben altijd bang als ik wel weet hoe het moet, dat er dan iets niet meer doet. Ik probeer zo min mogelijk te rommelen aan dingen waar ik geen verstand van heb. Zolang het enigszins werk niet aan zitten denk ik dan.


Ik snap de insteek dat je niets wilt maken als het niet stuk is :) 

Dan is voornamelijk de vraag hoe storend je het vindt om de ontvanger te herstarten wanneer je een film/serie wil kijken op 1 van de genoemde apps… Het is in het menu van de ontvanger eenvoudig gemaakt om zoiets uit te voeren. Wanneer je navigeert naar 'Menu - Instellingen - Systeem’ krijg je een aantal mogelijkheden om de ontvanger te herstarten. Je zou kunnen kijken of het inladen van de software (waarmee de persoonlijke instellingen behouden blijven) afdoende is om de werking van de apps te herstellen.

 


Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem.

apps zoals YouTube lopen heel vaak vast. Ook dan moet ik mijn tv box resetten.

Net als Ingrid ben ik huiverig voor een frisse start. Ik kijk het voorlopig even aan. 


Ik snap de insteek dat je niets wilt maken als het niet stuk is :) 

Dan is voornamelijk de vraag hoe storend je het vindt om de ontvanger te herstarten wanneer je een film/serie wil kijken op 1 van de genoemde apps… Het is in het menu van de ontvanger eenvoudig gemaakt om zoiets uit te voeren. Wanneer je navigeert naar 'Menu - Instellingen - Systeem’ krijg je een aantal mogelijkheden om de ontvanger te herstarten. Je zou kunnen kijken of het inladen van de software (waarmee de persoonlijke instellingen behouden blijven) afdoende is om de werking van de apps te herstellen.

 

Als ik met resetten het even goed krijg laat ik voorlopig zo.

Toch wel een vraagje je hebt het over "menu-instellingen-systeem” is dat op de afstandsbediening van de Kpn of  op de afstandsbediening van je eigen TV?


Via de afstandsbediening van de TV decoder ( KPN dus) naar menu>instellingen>systeem. Je zou ook eerst eens de herstart kunnen proberen op deze manier op de 2e regel. 


Hoi @Petraweerd en @Ingrid3, goed om te zien dat jullie hier al zo op weg geholpen zijn door @TijtheMan en @HansaanZet. Het resetten van de tv-ontvanger helpt inderdaad vaak goed als apps op tv vastlopen, zoals bijvoorbeeld Netflix. Geen zorgen, je raakt niets kwijt als je de tv-ontvanger een frisse start geeft. Ook ik raad jullie juist aan om dit te doen :)


Zal het bij de volgende keer dat de apps vastzitten proberen. Dank voor de uitleg.