Skip to main content

Ik heb een 4k oled tv en glasvezel 500mb 4k abonnement bij kpn. Ook via kpn gekozen 4k decoder en premium netflix. 

 

Echter de 4k films via de tv app Netflix zien er niet mooi uit. Dat is geen 2160p. Volgens Netflix krijg ik bij het streamen niet de 25mbps via KPN bij het streamen. Ik krijg maar rond de 15,26mbps.  Netflix geeft aan dat het probleem bij KPN ligt. Graag wil ik de kwaliteit waar ik voor betaal. Graag reactie.

Kijk jij met de Netflix app op jouw 4K Oled televisie of met de Netflix app op de TV ontvanger van KPN?

Merk je verschil in kwaliteit tussen die twee?

Het onderstaande plaatje laat het verbruik zien terwijl er via een TV ontvanger naar een HD-"Glas" zender gekeken wordt (12,5Mbps) en op onze Sony 4K televisie naar een 4K titel van Netflix.

 


Via de netflix app op de lg tv. Ja via app op tv is al veel beter. 


Hoi @JHCoev, welkom. 

Begrijp ik goed dat jij de gewenste kwaliteit niet haalt via de App op jouw LG smart tv en dat het beter werkt via de app op de KPN TV-Ontvanger? Of is het net andersom :sweat_smile:. Ik kan dat niet helemaal uit jouw bericht opmaken en het is natuurlijk belangrijk dat we elkaar goed begrijpen. 

 

 


App van lg tv is beter.


Netflix had toch ook iets met de bandbreedte gedaan vanwege het corona gebeuren of is dat inmiddels teruggedraaid?


Volgens hun is dit teruggedraaid. Zij gooien het op KPN.


Hoi @JHCoev

Het is mij nog steeds niet duidelijk welke app jij gebruikt 

Hoi @JHCoev, welkom. 

Begrijp ik goed dat jij de gewenste kwaliteit niet haalt via de App op jouw LG smart tv en dat het beter werkt via de app op de KPN TV-Ontvanger? Of is het net andersom :sweat_smile:. Ik kan dat niet helemaal uit jouw bericht opmaken en het is natuurlijk belangrijk dat we elkaar goed begrijpen. 

 

 


Ik gebruik netflix via mijn LG oled tv. Deze is beter dan  netflix via kpn 4k decoder. 

 

Echter mijn max mbps is 15 bij film our planet in ultra hd. Dit zou volgens Netflix niet voldoende zijn om ultra hd kwaliteit af te spelen. 

 

Ik betaal dus voor 4k via Kpn en Netflix maar ontvang het niet. 


Hoi @JHCoev,

Merk je dan ook slechtere beeldkwaliteit in de live tv-stream? 

De kwaliteit van de stream via de app op de Oled tv heeft overigens niks met het KPN 4k abonnement te maken, die is namelijk afhankelijk van de instellingen van het TV toestel. De 15 m/bit slaat op de LG televisie toch? 


Hoi Hanna,  voor de duidelijkheid. 

 

Ik krijg dus via kpn en Netflix geen UHD beeld , terwijl ik wel ervoor betaal. Netflix geeft aan dat je minimaal 25mbps moet hebben. Ik krijg rond de 15 bij UHD content. Dus beeld is full hd. 

 

Dat stoort me. Netflix geeft dus aan dat dit bij KPN ligt. Besparen jullie op de bandbreedte? 


Ik betaal dus voor 4k via Kpn en Netflix maar ontvang het niet. 

Als jij het "4K" abonnement van KPN hebt, dan is jouw aansluiting dus minimaal 100Mbps.

Via een 4K TV ontvanger van KPN zou je dan ook probleemloos 4K titels van Netflix moeten kunnen kijken. Via de app in de LG televisie ook mist de LG ofwel bekabeld aangesloten is ofwel een wifi verbinding heeft met een snelheid van minimaal 25Mbps.

 


We begrijpen elkaar niet.

 

Ik kan 4k UHD titels afspelen, echter ik krijg full HD. 

Ik heb glasvezel 500mb. Ik verwacht de UHD kwaliteit en geen full hd beeld. 


Ik kan 4k UHD titels afspelen, echter ik krijg full HD. 

Als jij een 4K Ultra-HD titel in Netflix kunt selecteren dan is dat ook de 4K Ultra HD titel zoals deze door Netflix aangeboden wordt. Deze is niet full-HD maar 4K Ultra-HD.

Je geeft aan dat je maar 15Mbps binnenkrijgt terwijl Netflix aangeeft dat er een bandbreedte van 25Mbps benodigd is. Die 15Mbps is inderdaad ongeveer de gemiddelde netwerkbelasting voor een 4K Ultra-HD titel van Netflix. Ook Netflix zelf spreekt over een bitrate van rond de 15Mbps voor 4K Ultra-HD.

In het onderstaande plaatje zie je de netwerkbelasting terwijl er alleen via de Netflix app van een Sony KD-43XD8305 naar een 4K uktra HD gekeken wordt.

Onderstaand hetzelfde maar nu via de Netflix app op een Arris 5202 tV ontvanger.

Die geeft dus een veel grilliger beeld in de netwerkbelasting. (Hogere pieken maar ook langere dalen zonder noemenswaardige netwerkbelasting.)


Bedankt voor je reactie , waardeer ik zeer. 

Echter het feit is dat het beeld niet zo scherp als in UHD wordt weergegeven. Ik selecteer uhd titel en bij afspelen ziet het er als full hd uit. 

 

Speel ik de film op andere content af dan spat het van het scherm. Er gaat dus iets mis bij Kpn of Netflix. 

 

Ik denk dat ze nog de steeds de kwaliteit terugschroeven vanwege de vele thuiswerkers en belasting. Ik zou graag een verklaring van iemand willen hebben of dit wel of niet zo is. 

 


Echter het feit is dat het beeld niet zo scherp als in UHD wordt weergegeven. Ik selecteer uhd titel en bij afspelen ziet het er als full hd uit. 

Dan moet er toch echt iets mis zijn met jouw LG televisie want hier op mijn Sony KD-43XD8305 heb ik toch echt prachtig 4K Ultra-HD zowel via de Netflix app op mijn Arris 5202 als via de Netflix app op mijn KD-43XD8305 en mijn 200Mbps glas aansluiting.


Met de LG is niets mis mee. Dat is ook onzin omdat die op ander content wel uhd beeld geeft. 

 

Het zit hem bij Netflix of provider KPN. Misschien per regio verschillend. En als je het vergelijkt met ander UHD content via youtube, ziet het bij jou er dan hetzelfde uit? 


En als je het vergelijkt met ander UHD content via youtube, ziet het bij jou er dan hetzelfde uit? 

Ja, de kwaliteit van 4K titels van Netflix is uitstekend.


Dus kwaliteit is UHD waardig volgens jou?