Skip to main content

Ik ervaar op al mijn kpn boxen streaming problemen.

Netflix heeft een buffer probleem. Tijdens het afspelen staat het beeld regelmatig enkele malen stil.

Prime Video start het afspelen standaard in een hele lage resolutie (nog lager dan SD) voor zeker zo’n 30 seconden.

Op mijn AppleTV heb ik deze problemen niet.

Fabrieksinstellingen terug zetten heeft niet geholpen.

De ontvanges zijn direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Boxen zijn rechtstreeks aangesloten op de experiabox met cat 5e en/pf cat6 kabels.

 


Heb je wel voldoende snelheid?


De snelheid is ruim voldoende. 
ookla speedtest geeft 189mbps down en 60mbps up.

De verbindingssnelheid in de netflix app s 49,23mbps.

En als de snelheid onvoldoende zouden zijn, zou ik ook problemen hebben op de appleTV, ipad, … Maar deze draaien zonder problemen.


Je zou hier kunnen kijken. 

Er zijn meer klanten met streaming problemen. 


Heb de link een doorgelezen en dit bevestigd mijn vermoeden dat het inderdaad aan de KPN itv boxen ligt.


Hoi @RoBro66. Wat vervelend dat je deze problemen ervaart op onze tv-ontvanger. Ik lees hierboven dat je voldoende internetsnelheid hebt op jouw adres en dat je de ontvanger bekabeld hebt aangesloten op de Experiabox. Ik verwacht dat het probleem daar dan ook niet in zit. Ik zal navragen of dit een bekend probleem is en verder uitgezocht kan worden. Zodra ik meer weet kom ik er op terug. 


Ik heb een mijn itv-aansluiting ge-update naar een 4K abonnement.

Nieuwe VIP5202 kastjes ontvangen en op deze boxen draait Netflix als een zonnetje.

Helaas draait op deze boxen nog geen prime-video, maar dat kijken wel voorlopig maar via de apple-TV.


Wat fijn dat je op de nieuwe tv-ontvanger wel ongestoord naar Netflix kan kijken.:slight_smile:

Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen op jouw eerder gestelde vraag in dit topic. Ik begrijp dat het probleem voor jou nu verholpen is met een VIP5202 tv-ontvanger, maar ik ben zelf wel benieuwd waarom de vorige ontvanger problemen gaf. Zodra ik meer weet laat ik het weten. 


Reageer