Skip to main content

Helaas loopt nu opnieuw weer iedere keer het kastje vast. Vaak gebeurd dit tijdens Netflix of Videoland oid. Kastje aan/uit al geprobeerd. Tevens het hele systeem opnieuw op laten starten/herstart en opnieuw software updaten etc ook allemaal al gedaan, zoals te lezen is in de voorgaande topics.

Ik word er inmiddels helemaal zat van. Wat gaan we hier aan doen KPN?

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen?


Klopt, met een kabel.

 

 


Geen switch in gebruik? Welk type ontvanger heb je?


Arris vip2952 v2


Hoi @IrisAmber, welkom bij ons op het forum. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar nog succes. Je hebt een 2952 ontvanger dus, is dat de enige ontvanger die je hebt of speelt het ook op andere ontvangers?
Aanvullend ben ik ook hier benieuwd naar:

  • Welk type Experia Box heb je?
  • Krijg je een foutmelding als het uitvalt?
  • Kan je je forumprofiel volledig invullen en daarna een seintje geven zodat ik weet dat je het hebt ingevuld?

Hoi Jasper,

Ik heb (nog) geen andere ontvangers. Het is een Experia V10. Nee ik krijg ook geen foutmelding, hij loopt vast (rood Lampje blijft branden op de Arris). Deze reageerd nergens meer op, pas als ik voor de zoveelste keer de stekker uit het stopcontact trek en opnieuw laat opstarten doet hij het vaak weer. Niet altijd dus waarna ik deze wéér opnieuw op moet starten. Een hele hoop gedoe dus. Sta op het punt om over te stappen.…

Ik zal het profiel invullen en opnieuw een seintje geven.


Forumprofiel ook ingevuld.

 


Dank je @IrisAmber, loopt de ontvanger in z'n geheel vast op dat moment en reageert die nergens meer op? Staat het beeld dan stil, hoe ziet dat er precies uit? Kan je daar een foto van maken?

Gebeurt dat alleen bij de Netflix en Videoland apps, of bijvoorbeeld ook bij YouTube? Hoe gaat het kijken naar normale tv, werkt dat wel goed? 

 


Zwart beeld en de ontvanger loopt vast inderdaad. Rood lampje en reageerd nergens meer op. Voornamelijk bij Netflix en Videoland, maar ook wel eens bij terug kijken. YouTube idd ook dan verlaat deze YouTube in zijn geheel en start weer met tv. Waardoor ik weer het menu weer opnieuw in moet. 


Dank je voor de toelichting @IrisAmber, het lijkt er dan op dat de ontvanger zelf een probleem heeft. Ik heb dit besproken met collega's en het lijkt ons verstandig dat we de ontvanger vervangen. Er is een nieuwe onderweg naar een servicepunt in de buurt, de details van dat servicepunt stuur ik je in een privébericht. Laat je weten of het gelukt is om 'm om te ruilen en de nieuwe aan te sluiten?


Bedankt, hopelijk is hiermee het probleem opgelost. 


Ik zag je privébericht @IrisAmber, dat het beter lijkt te gaan met de nieuwe ontvanger. Dat is goed om te lezen! Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, mocht het terugkomen of als er iets anders is wat we voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.