Skip to main content

Sinds enige tijd krijg ik een rekening voor netflix op mijn factuur, daar heb ik niet om gevraagd omdat ik graag zelf bepaal wat en hoe

Bellen of via de chat om opheldering vragen levert niet veel meer op dan suggereren dat er misscheien wel een twee account is geopend door een huis genoot of zo, of dat ik spijt heb omdat mijn huisgenoot nu achter mijn Netflix account is gekomen. Kortom het ligt niet aan KPN zelf maar altijd aan de klant

Klacht ingediend, terugbel gesprek leverde niet meer op dan wederom allerlei beschuldigingen etc. Kortom klacht werd niet serieus genomen.

 

Om uit de impasse te komen Netflix gestopt zodat de connectie Netflix / KPN werd verbroken. KPN blijft hardnekkig volhouden dat er nog steeds een abonnement is. Ondanks dat ik dus van Netflix zelf een bevestiging heb.

Vanmorgen maar weer eens gebeld, en tot mijn verbijstering kreeg ik het volgende te horen: Meneer wij kijken naar het data verkeer en zien dat er via de settopbox Netflix wordt gekeken en dus is KPN van mening dat je dan moet betalen. De simpele ziel dit mij dit vertelde had als uitleg dat je anders gratis zou kijken….ja maar ik betaal aan Netflix en dat wil ik graag zou houden. Nou meneer daar heeft KPN niets mee te maken en zolang KPN niet weet dat mijn abonnement bij Netflix is gestopt blijven ze het in rekening brengen. Buiten het feit dat men dit dus onaangekondigd en zonder toestemming van mij doet vraag ik me af of dit wel binnen de huidige privacy regels valt en men dus zondermeer iets kan uitvoeren en gaat incasseren.

Grappig genoeg hoor ik net dat het bij een collega van me hetzelfde gebeurt op de KPN rekening van zijn 76 jarige moeder die op zijn abonnement Netflix kijkt. KPN ziet data verkeer en hopla 7,99 op haar rekening er bij terwijl hij ook betaald voor Netflix. Dit bovenstaande mag gewoon van Netflix dat iemand anders op jouw abonnement mee kijkt zeg maar

 

Het laatste woord is hier in mijn geval niet overgezegd en ik geeft KPN de kans tot volgende week om de zaak recht te trekken, zo niet dan gaat het verhaal naar een jurist en dan mag KPN uitgaan leggen wat ze aan het doen zijn. Ze maken meerdere fouten die ze op een zeer glad ijs heeft gezet en waar een jurist de vloer mee aanveegt

 

Dus KPN, jullie lezen hier mee: zorg dat je de puinhoop aangaande Netflix op orde maakt. 

Maar is het dan niet zo dat er ergens bij KPN een “lek” zit want in eerste instantie is door “Pietje” in mijn KPN account gerommeld.

Zeer zeker zit er ergens een lek bij KPN waar een fraudeur gebruik van maakt.

Die fraudeur hoeft Pietje niet te zijn maar dat kan ook Jantje zijn geweest die het Netflix abonnement van Pietje aan jouw KPN abonnement gekoppeld heeft en misschien heeft Jantje daarvoor een paar centjes van Pietje gekregen. Pietje en Jantje blij en jij het slachtoffer.


Goedemiddag,

 

Dit is mij dus ook overkomen. Heb sinds vorige maand ineens Netflix op de factuur staan, terwijl ik dat nooit aangevraagd heb. Via chatdienst van KPN kom ik niet verder, want die snappen het issue niet.

Is er geen centrale plek om dit te melden? Want dit zou ik wel graag opgelost zien.


Goedemiddag,

 

Dit is mij dus ook overkomen. Heb sinds vorige maand ineens Netflix op de factuur staan, terwijl ik dat nooit aangevraagd heb. Via chatdienst van KPN kom ik niet verder, want die snappen het issue niet.

Is er geen centrale plek om dit te melden? Want dit zou ik wel graag opgelost zien.

Toen ik de incasso gestorneerd had en juiste bedrag had overgemaakt met nog wat kabaal op het forum werd ik gebeld door KPN. Deze dame wist precies hoe het zat en gaat het oplossen. Succes!


Goed om te horen, Sulauze!

 

@wjlnijkerk, welkom op het forum. Je mag je melden in dit topic, dan zetten we het door naar de afdeling die dit met je kan oplossen.