Skip to main content

Mijn vader heeft ooit netflix afgesloten via KPN met een email adres. Nadat hij is overleden heeft mijn moeder ook een netflix account aangemaakt, maar dan rechtstreeks via Netflix met haar eigen email adres,. Dit email adres heeft ze op de tv in de app ingevuld. Nu blijkt dat het account van mijn vader nog steeds actief is en elke maand afgeschreven wordt van de rekening van mijn moeder. KPN kan echter niet achterhalen wat het oorspronkelijke email/gebruikersnaam is. Daardoor is het onmogelijk om het abonnement van mijn vader te beëindigen bij Netflix. Netflix 3 keer gebeld, maar zij zijn niet in staat om gebruikersnaam te achterhalen via postcode en huisnummer en verwijst naar KPN. KPN 4 keer gebeld en 3 keer gechat en 1 keer een klacht ingediend, maar verwijst naar Netflix. 

Hoe is het nu toch mogelijk dat KPN iets van een rekening afhaalt en niet in staat is om te kijken naar het kenmerk van deze afschrijving via Netflix? De enige manier is om weg te gaan bij KPN...

Hi @Kappenburg! Zo te lezen zitten jullie in een vicieuze cirkel, :thinking:.

Klanten kunnen kiezen voor de optie Netflix betalen op je KPN factuur. Het enige wat wij dan doen, is de abonnementskosten van Netflix incasseren via de KPN Factuur. Ik begrijp dat daar nu geen sprake meer van is, maar dat de kosten worden afgeschreven van de rekening van je moeder? Dus er wordt geen gebruik meer gemaakt van de optie? Ik ben bang dat het in dat geval lastig wordt om de accountgegevens te achterhalen. Ik zal dat intern navragen.

Op de website van Netflix lees ik het volgende:

Hebben jullie dat al geprobeerd? Om aan de hand van de betalingsgegevens (en het telefoonnummer) het account van je vader op te zeggen?


Jawel, de kosten worden nog wel via de kpn factuur geïnd. Het "vinkje" netflix staat wel uit. Maar op de een of andere gekke manier kan kpn niet achterhalen op basis van welk account netflix geïncasseerd wordt. Inderdaad een vicieuze cirkel...


Ah, dat was niet duidelijk: de optie Netflix betalen op je KPN factuur staat dus nog aan. Via diezelfde link kun je lezen:

 

 

 

 

 

 

 

Heb je dat al geprobeerd: inloggen in MijnKPN en de gegevens opgevraagd? 


Jawel, wel 3 keer en steeds kwam de email niet aan bij vergeten wachtwoord.

 

MAARRRR: Netflix gebeld en deze meneer had goede ogen. Er stond een l in plaats van een i.

email adres aangepast en meteen opgezegd!


Cirkel eindelijk doorbroken: héél fijn! :wink::ok_hand_tone4:


Ja, dank voor de moeite. :grinning:

Misschien een tip: dankzij de servicecode op https://www.netflix.com/partner/paymentintegration/accountRecovery kon Netflix het juiste account erbij zoeken. Ik heb minimaal 14 mensen gesproken van KPN en Netflix en niemand heeft me daarop gewezen.

Â