Skip to main content

Sinds een aantal dagen  , ervaren wij een probleem met Netflix via de Wifi verbinding.

we krijgen bij het kijken van een serie, die we al langere tijd volgen, de melding 22004 ,serie niet beschikbaar in uw regio.

schakelen wij over naar Data kunnen we die wel kijken.

Het lijkt erop dat er iets verkeerd gaat met het Ip adres.

ook al contact gehad met Netflix, ook die zeiden dat het iets met het IP adres zou moeten zijn.

 

Hoi @mawu, welkom op ons forum! 
Deze melding lijkt inderdaad iets met je IP adres te zijn aldus hun site. Netflix geeft de melding 'Deze titel is niet beschikbaar in jouw regio. (22004)'

Ik heb meteen een aantal vragen.

  • Misschien een domme vraag maar ben je momenteel wel in Nederland? En verbonden met je eigen wifinetwerk?
  • Gebruik je iets van een VPN?
  • Gebruik je je KPN Experiabox of een eigen modem?

Als het antwoord hierop overal Ja is, zou je dan je profiel willen invullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Zou je daarbij ook je IP adres (via https://www.watismijnip.nl/) willen vermelden in het “persoonlijke opmerkingen” veld?


  • ja eigen wifi punt met super wifi
  • nee geen vpn verbinding
  • kpn V10 box

het rara is ook dat ik via de div tv's wel alles gewoon kan opzoeken en kijken zonder de melding 22005

de Tv's zin verbonden via wifi en vaste lijn.

dus wel vreemd dat het daar wel werkt, en via de laptop, desktop en mobielen problemen geeft.

 

profiel bijgewerkt


Bedankt voor je gegevens, Met het IP adres uit je profiel is er niks aan de hand, die staat gewoon in Nederland geregistreerd. Ik heb er zo ook niet echt een verklaring voor. Heb je dit met meerdere programma's of een specifiek programma?
Ik lees dat je hierover gisteren ook nog contact hebt gehad met mijn collega's van webcare. Is daar nog iets uit gekomen?


Heb je een titel waarbij dit issue optreedt?


@Thomas nee probleem is/was alleen met Netflix 

@wjb er waren meerdere series die mijn dochters volgenden , via 4g kon je die ook gewoon opzoeken en afspelen via de WiFi series niet meer te vinden en/of afspelen . En kregen we de melding 22004 .

ook meerdere chat sessies gehad met KPN en Netflix . 
 

gisteren zelf van alles nog geprobeerd en zelfs met ip adressen van de telefoons bezig geweest , maar daar veranderde niks mee.

@Thomas op een of andere manier lijkt het weer te werken . Dus misschien is er toch iets veranderd op de achtergrond door KPN of Netflix . 
Zo het een aantal dagen geleden begonnen is , is het ook opgelost . 
maar blijft raar 

mijn laatste test zou zijn totale reset van de modem . 
 

mocht het zich weer voordoen kom ik weer in de lucht 

 


Haha net weer getest en weer zelfde probleem , schiet mij maar lek .

 

kan het zijn dat er werkzaamheden bezig zijn in de wijk ? Ivm glasvezel aanleg 


Maar geef nu toch eens een voorbeeld van zo'n titel waarbij dat issue optreedt.


Heb je op die laptop misschien de dns aangepast?


@mawu Gekke vraag misschien, maar heb je de TV ontvanger al een frisse start gegeven?

Op de KPN TV ontvanger ga je naar menu-instellingen-systeem-frisse start

Bij dit topic was dit gek genoeg de oplossing.

 


@wjb chicago fire en twilight oa via WiFi niet te vinden en als deze al in je lijst staat krijg je verkeerde regio, via 4g gewoon te vinden en af te spelen 

@HGD nee niks aangepast , doet zich voor op 4 iPhones (6s tot 8 ), laptop en een nieuwe desktop .

op 3 tv’s geen probleem waarvan 2 via WiFi en 1 vast bekabeld 

ook desktop bekabeld geprobeerd .

 

probleem is ineens ontstaan en leek vanochtend weer te werken , maar helaas 


@wjb chicago fire en twilight oa via WiFi niet te vinden en als deze al in je lijst staat krijg je verkeerde regio, via 4g gewoon te vinden en af te spelen 

Beide titels zijn hier op mijn Android tablet via wifi gelukkig gewoon af te spelen.

Een opmerkelijk fenomeen dat jij dat niet kunt.

Ik ben heel benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak blijkt te zijn.


@mawu Gekke vraag misschien, maar heb je de TV ontvanger al een frisse start gegeven?

Op de KPN TV ontvanger ga je naar menu-instellingen-systeem-frisse start

Bij dit topic was dit gek genoeg de oplossing.

 

zou dat eens kunnen proberen , al zou ik niet weten wat dat met het IP adres via de wifi zou doen.

maar niet geschoten is altijd mis.

heb even gekeken , maar dit ging over ongeveer hetzelfde probleem, echter keken deze mensen netflix via het kastje (kpn kanaal)

bij ons via tv(smart app)en wifi geen probleem.

 

maar misschien een hoger liggend conflict

in iedergeval bedankt en ga het proberen

 


@wjb chicago fire en twilight oa via WiFi niet te vinden en als deze al in je lijst staat krijg je verkeerde regio, via 4g gewoon te vinden en af te spelen 

Beide titels zijn hier op mijn Android tablet via wifi gelukkig gewoon af te spelen.

Een opmerkelijk fenomeen dat jij dat niet kunt.

Ik ben heel benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak blijkt te zijn.

denk dat kpn en netflix het ook willen weten 


snap er nog steeds niks van, maar ineens werkt het al weer een paar dagen als normaal .

denk toch dat er ergens iets is gewijzigd.

lijkt namelijk ook dat Netflix op de smart tv sneller opstart .

nog steeds een raadsel wat het geweest kon zijn.

maar in ieder geval allemaal bedankt voor de input.


@mawu bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat het weer werkt!
Mocht het toch weer eens terugkomen denken we natuurlijk graag even mee. Je weet ons te vinden!