Skip to main content

Hallo,

Ik zoek een oplossing voor volgend probleem.

TV HDMI ARC aangesloten op soundbar.

KPN box Arris 2952 HDMI aangesloten op TV.

TV geluidsinstelling ingesteld op stereo.

Alle zenders hebben geluid, behalve de Netflix app op kanaal 200.

Workaround, bij iedere aflevering geluidsoptie veranderen van 5:1 naar standaard.

Heb ergens op dit forum gelezen dat met de laatste update in februari van de KNP box dit probleem zou zijn verholpen. 

Is er nog steeds een probleem of heb ik ergens iets fout gedaan?

Sommige tv's hebben moeite met het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. En niet met het Dolby Digital geluid (v.d. zenders).

Ook:

Als je de geluidsuitvoer van de tv op stereo hebt staan gaat het geluid van Netflix, wat standaard inderdaad Dolby Digital Plus is, daar niet doorheen. Door het Netflix geluid dan per titel op standaard stereo te zetten weer wel natuurlijk.

Dus zowel op tv de uitvoer op “alles” zetten en op de tv-ontvanger HDMI audio out op Dolby.

Wat is het effect als je HDMI audio uit op de kpn ontvanger op "Dolby” zet? Automatisch adviseer ik niet.


Als ik het geluid op de tv ontvanger op dolby zet, hebben de o.a. Nederlandse zenders geen geluid.

 


Dag @IngeVerhoeven Welkom hier en goed om te zien dat Peter je al van de nodige uitleg heeft voorzien. Werkt het wel als je het geluid per titel op stereo zet? 


Dag Bart, 

Ja dat werkt. Maar het is natuurlijk niet ideaal om na iedere aflevering de audio te moeten aanpassen.

1x zou genoeg moeten zijn.

 

 


Reageer