Skip to main content

Goedemorgen,

Wij hebben eenzelfde ervaring als timtuimel (6 maanden geleden), met als aanvulling dat het probleem zich zo nu en dan (eens in de paar maanden) voordoet en de volgende dag weer is opgelost zonder boven geschreven handelingen. Dat maakt het zo irritant en raadselachtig want de 2de ontvanger doet het dan wel

In het verleden heb ik de TV-ontvanger meteen gereset, maar dat hielp niet.

Een oplossing zou heel prettig zijn

Hi @HvdM46, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je de onderstaande handelingen wel uitgevoerd? Zo ja, hoe is de ontvanger aangesloten op de Experiabox? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit daar nog een switch of netwerkadapters in het stopcontact tussen? 

Dit moet een lokaal probleem zijn namelijk, aangezien je andere ontvanger wel werkt. 

Laat het me weten. :slight_smile:

  

Hi Tim, welkom op het forum. 

Zou je de ontvanger willen resetten (stap 2)? Mocht dat niet werken, zou je de ontvangers om willen ruilen om te achterhalen of het aan de locatie ligt of aan de ontvanger zelf?

Als laatste, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 


@HvdM46, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Beste Alex_P,

Ik heb niet meer gereageerd omdat gevraagd werd om de TV ontvanger te resetten, maar zoals ik al schreef, dit probleem komt bij ons zo nu en dan voor en is de volgende dag uit zichzelf opgelost, maar daarom niet minder irritant. Het is dus wachten op een volgende storing voordat ik deze handelingen kan uitvoeren.

De TV ontvanger is mbv van een HDMI kabel rechtstreeks met de TV verbonden.

 

Trouwens de andere TV-ontvanger heeft weer een ander probleem namelijk (ook zo nu en dan) bij het aanzetten start hij op de laatst gebruikte zender, maar zappen naar andere zenders heeft geen effect (er komt dan een melding, die ik niet genoteerd heb) maar bv. Netflix kunnen we dan weer wel gebruiken.

 

Beide ontvangers zijn 1 jaar geleden mee verhuisd en deden het op het oude adres probleemloos!!

 

Met vriendelijke groet

 


Geen probleem. De reset kun je in ieder geval uitvoeren, daar hoef je niet op te wachten. Mocht die foutmelding weer terugkomen, dan hoor ik graag welke deze precies is.Â