Skip to main content

Ik heb een 4K en een HD ontvanger. Als ik netflix bekijk via de 4K-ontvanger loopt het vlekkeloos, maar via de HD-ontvanger gaat het kijken naar netflix gepaard met haperingen (soms ook bij het kijken naar opnames via de HD-ontvanger). De kwaliteit van live-TV is prima. Uiteraard alles geprobeerd, kabels vervangen, een restart maar het probleem blijft. Zijn dit soort problemen bekend met de HD-ontvangers van het type Arris VIP 2952?

Hoe is de Arris 2952 aangesloten op de Experiabox?

Netwerk adapters kunnen het probleem zijn.


@joop2011 Zowel de 4K als de HD-ontvanger zitten aangesloten op een switch van Netgear (GS105Ev2). Deze ondersteunen IGMP-snooping. Cat6 bekabeling. Kan het zo zijn dat er iets mis is met de bekabeling of aansluitingen? N.m.m. zouden er dan ook problemen moeten zijn met live-TV, toch? Dit werkt perfect.


Hoi @TonM1965, ik zie dat Joop je al op weg geholpen heeft, ik haak ook graag aan. Zo te lezen heb je de bekabeling in huis goed geregeld. Als de switch IGMP-snooping ondersteunt zou het geen probleem moeten zijn. Opvallend dat alleen de HD-ontvanger er last van heeft. Maakt het verschil als je 'm een frisse start geeft? 


Hoi @TonM1965, ik zie dat Joop je al op weg geholpen heeft, ik haak ook graag aan. Zo te lezen heb je de bekabeling in huis goed geregeld. Als de switch IGMP-snooping ondersteunt zou het geen probleem moeten zijn. Opvallend dat alleen de HD-ontvanger er last van heeft. Maakt het verschil als je 'm een frisse start geeft? 

Hoi @Alexandra en @joop2011 , uiteindelijk denk ik dat de HDMI-kabel het probleem was. Deze vervangen door een nieuwe kabel en het lijkt er nu op dat het probleem zich niet meer voordoet (fingers crossed). De frisse start laat ik nog even voor wat het is, uiteraard zal ik dat doen als het haperen zich weer voordoet. Dank voor het meedenken!


Hoi @Alexandra en @joop2011 , uiteindelijk denk ik dat de HDMI-kabel het probleem was. Deze vervangen door een nieuwe kabel en het lijkt er nu op dat het probleem zich niet meer voordoet (fingers crossed). De frisse start laat ik nog even voor wat het is, uiteraard zal ik dat doen als het haperen zich weer voordoet. Dank voor het meedenken!

Dat klinkt goed, dank voor het delen en graag gedaan! Hou de frisse start inderdaad gerust achter de hand mocht je toch iets opmerken. Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.