Skip to main content

Sinds het nieuwe menu.

Netflix klapt er steeds uit als ik een item start. Ben dan zelfs uitgelogd van de app. En dan moet ik het WW weer zoeken, want weet dat niet standaard uit het hoofd.

Wanneer gaat de Netflix-app weer normaal werken?

p.s. ik meen dat er al een topic van is, maar kon dat niet vinden. Dus vandaar deze nieuwe.

Ook hier hetzelfde probleem om doodziek van te worden betaal ***** best geld en dan steeds dat gedoe ffff

Is er al een oplossing?

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Hoi, @IKD 

Heb je de mogelijkheid om de app in je smart-televisie te gebruiken? Via KPN schiet de reparatie van de app niet op namelijk.

Anders:

Laptop (via netflix.com) of tablet/smartphone via Netflix-app. V.a. alle 3 met Chromecast naar een tv te casten/streamen (laptop met Google Chrome browser).

n.b. een Chromecast kan alleen met een smartphone of tablet geïnstalleerd worden.


Voor mij hetzelfde probleem.

Lange tijd goed gegaan om Netflix via kanaal 200 op te starten, maar sinds enkele dagen moet ik opnieuw inloggen voor Netflix, zowel bij op kanaal 200 als in de app. Als Netflix dan al start, stopt het weer na zeer korte tijd en moet ik weer opnieuw inloggen.

Ik heb van alles geprobeerd: de stroom van de televisie en van de experiabox afgehaald, de experiabox gereset, maar niets helpt. De helpdesk van KPN verwijst me naar de helpdesk van Netflix. de helpdesk van Netflix herkent het probleem, maar heeft geen oplossing. Er wordt aan gewerkt, maar men weet nog niet of de oorzaak bij Netflix ligt of bij KPN.

We zien graag op korte termijn een definitieve oplossing voor dit probleem dat zich nu bij ons voor doet, maar uit de reacties op het forum lees ik dat het al lange tijd speelt.

Peter


Hoi, @Peer59 

Welkom op het forum en in mijn topic. Vervelend dat jij het ook ondervindt. Ikzelf ben na een maand klooien al op 18 oktober maar uitgeweken naar de app in mijn Smart TV uit 2019. Die werkt perfect gelukkig. Hopelijk is de Netflix-app in de KPN ontvanger ook (ooit) weer normaal te gebruiken. Maar daar is ff geen hoop op; alle energie gaat momenteel ernaar om het extreem trage menu (m.n. gids en opnamen) te verbeteren. Als dat is gelukt gaat men zich ook weer richten op de app van Netflix.

Zie opmerking van KPN in het ‘centrale topic’ over de Netflix problemen.


mijn grootste ergernis is dat het zo lang duurt om steeds weer in te loggen als je daarvoor de afstandsbediening moet gebruiken. Ik heb daar gelukkig een weg om heen gevonden: Start na een crash Netflix op je mobiel of tablet en daarin kun je aangeven dat Netflix moet overschakelen naar je TV. Je kunt dat doen door op een tekentje te klikken op een icon in vorm van een blokje met links onderin een drietal boogjes. Als je dit doet logt Netflix uit zichzelf weer in op de TV. Scheelt een hoop ergernis met inloggen. Je moet trouwens wel op het wifi kanaal van je KPN account ingelogd zijn. Maar beter zou zijn dat KPN dit probleem na zoveel maanden eens een keer oplost en niet alleen maar zegt dat het vervelend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

 

JW


mijn grootste ergernis is dat het zo lang duurt om steeds weer in te loggen als je daarvoor de afstandsbediening moet gebruiken. Ik heb daar gelukkig een weg om heen gevonden: Start na een crash Netflix op je mobiel of tablet en daarin kun je aangeven dat Netflix moet overschakelen naar je TV. Je kunt dat doen door op een tekentje te klikken op een icon in vorm van een blokje met links onderin een drietal boogjes. Als je dit doet logt Netflix uit zichzelf weer in op de TV. Scheelt een hoop ergernis met inloggen.

Dat is een zeer goede tip. Een beetje verstandige gebruiker heeft een lang en complex wachtwoord en dat is natuurlijk een crime om die met de afstandsbediening in te moeten voeren.


Hmm. Es geprobeerd, @Jw0219 .

Maar als ik in de Netflix app van m'n smartphone op het castsymbool tik en vervolgens op STB_1, dan start de app in de KPN-ontvanger op maar is niet ingelogd… en logt ook met meerdere pogingen zo niet in. Zou dat komen doordat ik er zélf op uitgelogd heb? Want de melding op de phone is:”Netflix moet op beide apparaten met hetzelfde account zijn ingelogd”.


Hmm. Es geprobeerd, @Jw0219 .

Maar als ik in de Netflix app van m'n smartphone op het castsymbool tik en vervolgens op STB_1, dan start de app in de KPN-ontvanger op maar is niet ingelogd… en logt ook met meerdere pogingen zo niet in. Zou dat komen doordat ik er zélf op uitgelogd heb?

Hoi Peter,

Ik dacht: ik ga even voor jou de stappen doorlopen om op die manier in te loggen. Ik heb het zelf al ettelijke malen gedaan, dus simpel. Toch? Nu lukt het mij ook niet meer. Ik ben eerst maar even uitgelogd en dan ben ik er zo weer in. Dacht ik. Wat het Netflix of KPN nu weer gedaan? Deze oplossing was te makkelijk en te klant vriendelijk? Dan kan mijn oplossing dus worden weggegooid. Sorry voor de valse hoop. Maar ik weet zeker dat het mij op die manier lukte.

JW

PS Ik moet nu zelf ook weer inloggen :rage:


Ik heb smart tv en kon normaal ongestoord kijken nu moet ik na elke elke film of serie opnieuw in loggen bij netflix .

Soms zelfs tijdens de serie erg fustrerend vooral als je hier ziet dat velen er last van hebben


Als je dan toch een Smart TV hebt, @Rienky , gebruik dan de Netflix app in de TV zelf. Dat doe ik hier inmiddels ook.

Centrale topic over de storing met de Netflix app in de kpn ontvanger:

 


Dat heb ik ook en toch heb ik het probleem dat ik na elke film of serie eruitklap en opnieuw moet inloggen


@Rienky . Weet je zeker dat je het niet via de kpn box doet, dus met de kpn afstandsbediening?

Want via de TV gebruik je natuurlijk de afst.bed. van de TV zelf…. en niet de witte kpn afst.bed.


Ja dat weet ik zeker moet ook inloggen via de afstands bediening en het gaat via kanaal 200 doe dit al sinds ik deze tv heb en dat is al ruim twee jaar


Ooh, dus je doet het niet via de TV zelf. Maar wel via de KPN decoder!!!

Je zegt in je eerste bericht “ik heb Smart TV” en ging er dus van uit dat je de TELEVISIE gebruikte en niet de KPN decoder.

Maar het klopt als je kanaal 200 gebruikt via de decoder: de app daarin is al maanden brak.

Ik gebruik die niet meer en gebruik nu de app in mijn Samsung Smart TV en dus ook met de Samsung afst.bed. En dus niet meer kan. 200 via de KPN met de witte afst.bed.