Skip to main content

Ik heb een vraag over gebruik Netflix met afstandbediening KPN.

Wanneer ik direct via de Netflix knop op de KPN afstandbediening ga, is het met regelmaat dat het geluid niet correct is, stemmen heel zacht. Wanneer ik via de Home knop naar Apps ga en de Netflix icoon aanklik gaat het altijd goed.

Iemand enig idee hoe dit kan en hebben hier meer last van.

 

Vreemd Philip, dat kan ik niet helemaal plaatsen. Ik gebruik zelf thuis ook beide routes en dit is mij nog niet echt opgevallen. Is dit iets recents in combinatie met KPN TV+?


Bij het vorige kastje had ik het ook. Soms gaat het goed met de direct knop maar soms niet. Ga dus nu regelmatig met een omweg. Geen idee hoe dit kan.


Ik koppel hem in ieder geval even terug Philip. Bedankt voor de feedback!


Ik heb sinds een aantal weken een VIP 5202 tv ontvanger en heb ook gemerkt dat als ik via de knop op de afstandsbediening naar Netflix ga de stemmen idd heel erg zacht zijn terwijl het overige geluid vrij hard is. Ik ga vanavond eens proberen of het geluid beter is als ik via het app menu Netflix open. Bij mijn vorige ontvanger ( HMB 2260 ) had ik dit probleem overigens niet. 


Ik ben benieuwd, dan ben ik niet de enige. Toch redelijk onverklaarbaar. In beide gevallen ga je naar Netflix. Wel het niet iedere keer is, gisteren was het geluid normaal. Alleen ga ik de laatste tijd met de omweg om niet steeds weer terug te moeten.


Ik heb het gisteren geprobeerd maar via mijn tv ontvanger is er geen verschil in geluid via de directe Netflix knop op de afstandsbediening of via het app menu. In beide gevallen is het praten zacht en het geluid hard.


De laatste paar dagen gebruik ik de direct knop Netflix en gaat nu nog steeds goed. Is er iets aangepast?


Dat is fijn om te horen Philip! We ontwikkelen de software van de ontvangers continu door dus wellicht heeft het apparaat in de tussentijd een update mogen ontvangen.


Tot nu toe nog steeds goed. Mogen ze ook iets met het Bluetooth updaten. Ik zit ongeveer 3 meter van de TV box maar TV reageert niet altijd. En wat ook een mooie update zou zijn, het doorspoelen na opgenomen programma, nu minuutje na minuutje. Bij Ziggo kon je gewoon met grote snelheid doorspoelen.  

Maar nu met de glasvezel begin ik aan KPN te wennen, goed Wifi ontvangst in huis en nu eindelijk probleemloos TV kijken, ook op de laptop gaat nu stuk beter (nog niet optimaal, maar acceptabel)


Als je een opname aan het bekijken bent kun je met de cijfertoetsen precies het aantal seconden of minuten doorspoelen die je wilt, @PhilipJGr.


Klopt, maar dan is het nog steeds een sprongetje van 1 minuut maximaal. Althans, dat ervaar ik met de afstandsbediening. Dit is irritant als je naar de helft wil of zo. Ben je ff bezig.


Nee hoor, als je 2.15 minuut vooruit (of achteruit, kan ook) wilt, bijvoorbeeld, kan dat precies. Als je dan nog niet helemaal bent waar je wezen wilt kun je nog met kleine stapjes met de pijltjestoetsen de gewenste plek opzoeken.


Die had ik nog niet ontdekt, het werkt inderdaad. Je moet alleen wel weten waar en na hoeveel je moet stoppen. Maar het is veel beter dan minuut na minuut. 

Nu nog de optie, gewoon vooruit “schuiven” inbouwen 😉 Maar er moet wensen overblijven :-)