Skip to main content

Ook bij mij kraaktplop geluid (geluid van elektrische ontlading in de speakers) bij het kijken naar bepaalde netflix content op kanaal 200 van de KPN ontvangers: in de woonkamer en in de slaapkamer bij exact dezelfde content op exact dezelfde tijd in de weergave. In de woonkamer zit er er een heel uitegbreid AVR surround systeem met Sony LCD aan vast en daardoor zijn deze kraken beter hoorbaar dan in de slaapkamer. In de slaapkamer is het iets minder storend, geluid staat daar ook iets zachter. De tv in de slaapkamer is een 10 jaar oude Philips LCD. Mijn KPN kastjes zijn van november 2016.

Via de app op de sony tv en via de  macbook en via de I phone heb ik geen enkel probleem met netflix.

Ik zie dat dit probleem al 2 jaar terug gemeld is en dat het nog niet opgelost is. Dat is behoorlijk schandalig. Duidelijk een fout in de hardware (chip) in de betreffende KPN box. Oude kpn box eruit, nieuwe KPN box met nieuwe chip er in!

Het feit dat niet iedereen dit probleem meldt is a) het interesseert ze niet, 😎 zonder hifi audio systeem is het kraken minder goed hoorbaar.

Ik ervaar het wel als zeer storend. Mijn huishouden betaalt een vermogen aan KPN elke maand (bellen, internet etc.) en ik heb een duur audios systeem in de woonkamer. Dan verwacht ik van KPN dat ik op en top kan genieten van de diensten die KPN mij levert.

Ik stap over op de concurrent als dit niet binnen afzienbare tijd opgelost wordt. Al 2 jaar ermee bezig zeg…. wat een aanfluiting..

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welkom op ons forum, @Fransvdw! Balen dat je problemen met het geluid op Netflix, ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk hinderlijk is. Dit probleem zit waarschijnlijk in jouw televisie en/of audio systeem. De oplossing hiervoor is om de geluidsinstellingen aan te passen naar stereo/standaard. Ik snap dat het vervelend is om dit iedere keer te moeten doen, maar helaas kunnen we hier niets aan veranderen. Standaard staat Dolby Digital Plus namelijk aan. Als je een Smart TV hebt, kan je er eventueel voor kiezen om Netflix op de televisie zelf te gebruiken. De app die je in de appstore van jouw televisie kunt downloaden is namelijk helemaal geschikt voor jouw televisie.