Skip to main content

Sinds vorig jaar heb ik de HBM2260 tv ontvanger waarmee ik ook Netflix kan kijken. Zojuist met het aanmelden moest ik mijn inloggegevens opnieuw invoeren om in te loggen (wat normaal gewoon automatisch gaat) en vervolgens krijg ik na het starten van elke film deze foutmelding:

“Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later of selecteer een andere titel”.

Rechts onderin staat de code “tvq-pm (5.6.1)”.

Via “meer details” heb ik het netwerk gecontrolleerd waarbij de 3 Netflix-servers en Internetverbinding een groen vinkje tonen. De verbindingssnelheid geeft 49,90 Mbps aan.

Ik heb de tv ontvanger al uit geschakeld en na 20 seconden opnieuw opgestart, echter zonder resultaat.

Via mijn smartphone kan ik ook op Netflix inloggen en daarbij naar het probleem zoeken. Hierbij krijg ik deze melding:

“Het ziet ernaar uit dat je netflix niet goed kunt kijken.

MVPD STB

Netflix-fout tvq-pm-100 (5.6.1)

Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.

Je apparaat heeft een hardware- of softwareprobleem dat alleen de fabrikant van het apparaat kan oplossen.”

Via de app op mijn smartphone kan ik zonder problemen een film starten, Netflix zelf heeft dus geen storing. Het probleem zit dus in de KPN tv ontvanger zelf. Kan dit probleem worden opgelost?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi,

Heb je al een reset uitgevoerd?

 

Reset je tv-ontvanger met het tv-menu

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem instellingen

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening 

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen. 

televisie-bewaar-instellingen-stap-6

Kies daarna: Bewaar Instellingen

Stap 7

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-fabrieksinstellingen-stap-7

Ter info

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-herstarten


Ik heb de reset in werking gesteld, de tv ontvanger is nu aan het herstarten.


Na de reset en herstart krijg ik helaas weer dezelfde melding.


Jammer dit ook al geprobeerd?

  1. Trek de stekker van je settopbox uit het stopcontact en wacht minstens twee minuten.

  2. Steek de stekker van je settopbox weer in het stopcontact.

  3. Probeer Netflix opnieuw.


Ik zie aan de voorkant het typenummer HBM2260 staan. Er staat verder geen merk op. Vorig jaar heb ik de oude tv ontvanger voor deze laten ruilen vanwege de mogelijkheid om Netflix te kijken aangezien de Netflix app op mijn LG Blu Ray speler regelmatig vast liep.


Ik was inmiddels bezig met de reset opnieuw uit te voeren en krijg nu tijdens het herstarten deze melding:

“FOUT 570: COMMUNICATIE PROBLEEM

Er is een communicatie probleem tussen de tv-ontvanger en het netwerk, Herstart de tv-ontvanger door de stekker even uit het stopcontact te halen. Het opstarten kan enkele minuten duren.”


Ik was inmiddels bezig met de reset opnieuw uit te voeren en krijg nu tijdens het herstarten deze melding:

“FOUT 570: COMMUNICATIE PROBLEEM

Er is een communicatie probleem tussen de tv-ontvanger en het netwerk, Herstart de tv-ontvanger door de stekker even uit het stopcontact te halen. Het opstarten kan enkele minuten duren.”


Er wordt geen geldig ipadres toegewezen, probeer het volgende eens; 

https://www.kpn.com/service/televisie/foutcode-14-561-570-b.htm#/

 


Inmiddels heb ik de tv-ontvanger een paar minuten spanningsloos gehad en weer opnieuw opgestart. En weer die “fout 570” melding (zie mijn vorige post).

Het bericht van die foutmelding kan ik wel gewoon sluiten en zonder problemen zappen. Ik heb nu wel alleen op NPO 1, 2 en 3 beeld, de commerciële zenders blijven zwart (op de zenderinformatie na).

 

Ik ga hem nu opnieuw spanningsloos zetten en straks nog eens opnieuw kijken.


Inmiddels heb ik de tv-ontvanger een paar minuten spanningsloos gehad en weer opnieuw opgestart. En weer die “fout 570” melding (zie mijn vorige post).

Het bericht van die foutmelding kan ik wel gewoon sluiten en zonder problemen zappen. Ik heb nu wel alleen op NPO 1, 2 en 3 beeld, de commerciële zenders blijven zwart (op de zenderinformatie na).

 

Ik ga hem nu opnieuw spanningsloos zetten en straks nog eens opnieuw kijken.


Had je de stappen hierboven al doorgelopen?

Vul anders je eigen profiel vast in zodat de KPN medewerkers met je mee kunnen kijken.
 

Welke modem heb je? 


Had je de stappen hierboven al doorgelopen?

Vul anders je eigen profiel vast in zodat de KPN medewerkers met je mee kunnen kijken.
 

Welke modem heb je? 

Ik zag het bericht pas staan toen ik de spanning weer net van de tv-ontvanger af had gehaald.

Wegens omstandigheden ben ik inwonend bij mijn ouders. We hebben 2 tv-ontvangers in huis en zij zitten nu tv te kijken. De stappen van hierboven zal ik morgen uit voeren, dan kan ik gelijk kijken welke modem hier precies staat. Ik weet wel dat het een experiabox is, maar welke type precies weet ik zo uit mijn hoofd niet te vertellen.

Als ik in Systeem Informatie kijk (in het menu van de tv-ontvanger) zie ik wel een IP-adres staan en daaronder een standaard-gateway.

Beide adressen beginnen met dezelfde cijfers, alleen het eind is verschillend:

IP-adres ***.***.2.1

Standaard-gateway: ***.***.2.254

Netwerk connectiviteit: Routed mode

 


De Experiabox V10 is inmiddels opgestart. Daarna gaf de andere tv-ontvanger ook de “fout 570” melding, maar t/m RTL7 werken daar in elk geval de zenders. Mijn tv-ontvanger is inmiddels ook weer herstart, maar nog steeds met dezelfde foutmelding en alleen maar NPO 1, 2 en 3 en regionale zenders. Het Netflix probleem is nog niet verholpen en door het resetten ben ik ook gelijk de commerciële zenders kwijt.


De Experiabox V10 is inmiddels opgestart. Daarna gaf de andere tv-ontvanger ook de “fout 570” melding, maar t/m RTL7 werken daar in elk geval de zenders. Mijn tv-ontvanger is inmiddels ook weer herstart, maar nog steeds met dezelfde foutmelding en alleen maar NPO 1, 2 en 3 en regionale zenders. Het Netflix probleem is nog niet verholpen en door het resetten ben ik ook gelijk de commerciële zenders kwijt.


De reset zou eigenlijk niets moeten verwijderen wat je al had. Er wordt iets niet juist doorgeven, of er zit een switch oid tussen wat een storing geeft?
Het kan soms even duren voor een moderator hier hulp biedt. Ik kan me voorstellen dat je dit graag snel in orde wil hebben. Het beste kun je dan direct bellen en aangeven dat je een medewerker wil spreken bij het keuzemenu.  
Bel gratis; 0800-0402 


Je ouders hadden al 2 ontvangers of heb jij er 1 van jezelf meegenomen en aangesloten?


Die 2 ontvangers zitten in het abonnement. Ik heb nu de helpdesk aan de lijn, sta nu even in de wacht.


Zojuist 42 minuten en 37 seconden met 0800-0402 aan de lijn gezeten, modem op afstand laten herstarten, beide tv-ontvangers herstart waarbij de ontvanger beneden zonder problemen aan ging en bij mij opnieuw met de 570-melding en beperkte zenders. Vervolgens mijn tv-ontvanger volledig gereset zonder het gewenste resultaat en nog eens herstart.

De foutmelding blijft, commerciële zenders blijven op zwart, Netflix blijft dezelfde foutmelding geven maar de medewerker ziet geen melding in zijn systeem waaruit blijkt dat er ergens een defect zit.

Hij kan hierdoor geen tv-ontvanger of modem om laten ruilen. Zijn advies: Nog een aantal keer herstarten en als het dan niet verholpen is een klachtenformulier op kpn.com invullen in de hoop dat er dan wel iets gedaan kan worden.


Wat een bijzonder geval. Wacht even op een medewerker hier. Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  


Voor vandaag ga ik de handdoek in de ring gooien, morgen weer een nieuwe dag waarop ik nog vrij ben (op de administratie en wat regelwerk na). Daarna kan het weer even duren voordat ik tijd heb voor Netflix en tv.


Inderdaad een ‘gek’ probleem. Maar kan goed zijn dat het toch een hardware probleem is. Alleen gek dat de foutmeldingen nu op beide ontvangers zijn. De V10 is vrij nieuw, neem aan dat alle lampjes groen branden. Vermoed dat dit telefonisch ook is doorgelopen. 
 

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd wanneer je 1 ontvanger gebruikt, bv. de ontvanger waar jouw ouders gebruik van maken, neem aan dat deze ook rechtstreeks verbonden is zonder tussenkomst van een wifi repeater oid, dus de andere, welke jij gebruikt, even ontkoppelen.

Neem aan dat je de bijbehorende HDMI kabels in gebruik hebt.  


Alles is op de juiste manier bedraad aangesloten en heeft altijd gewoon gewerkt. Gisteren is alles telefonisch doorgenomen, op afstand uitgelezen en op afstand was er geen melding te zien dat er iets niet goed werk. En verder mag ik het met het huidige probleem blijkbaar zelf uitzoeken door middel van net zo vaak herstarten totdat het wel gaat werken. De 2e tv-ontvanger heeft de hele nacht zonder stroom gestaan en is inmiddels herstart, met dezelfde foutmelding als gevolg en zonder dat het probleem weg is.

Via kpn.com ben ik aan het zoeken welke contactopties ik heb (via de medewerker aan de telefoon kreeg ik namelijk de tip om daar een formulier in te vullen) maar ik kom alleen maar het telefonisch contact en dit forum tegen. Telefonisch contact heb ik al gehad en daar ben ik niet verder mee gekomen.

Het enige wat ik nu nog kan doen is alles nog een keer opnieuw resetten en anders toch eens met tegenzin hier naar de mogelijkheden gaan kijken.


Ik persoonlijk zou nog een keer (of vaker)bellen, ligt er vaak ook aan wie je er aan krijgt. 


Nu is het voor mij duidelijk.

Ik heb beide tv-ontvangers gewisseld en nu heb ik wel alle zender en mijn ouders alleen NPO 1, 2 en 3.

Nu nog even Netflix controleren.


Nu is het voor mij duidelijk.

Ik heb beide tv-ontvangers gewisseld en nu heb ik wel alle zender en mijn ouders alleen NPO 1, 2 en 3.

Nu nog even Netflix controleren.


Aanvraag ontvanger omruilen dus. Hardware probleem zeer waarschijnlijk. 


Is daar ook een online formulier voor of moet ik daarvoor aansluiten in de telefonische wachtrij?


Is daar ook een online formulier voor of moet ik daarvoor aansluiten in de telefonische wachtrij?

Kunt deze link proberen, lukt dat niet, dan of bellen of hier op een moderator wachten. 
 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001


Zojuist nog eens gebeld en mijn verhaal door gegeven.

Morgen komt er een nieuwe tv-ontvanger bij het postnl punt en daar kan ik mijn defecte apparaat gelijk weer retour sturen.

Hierbij is ook gelijk gecontroleerd of ik het bij het nieuwe apparaat in te vullen gegevens bij de hand heb zodat alles goed moet gaan komen.

Probleem opgelost dus :relaxed:


Reageer