Skip to main content

Wij hebben hier hetzelfde issue met Netflix: zwart beeld terwijl de audio wel doorloopt. Heel soms werkt het na een reboot van de mediabox maar vaak niet. Dan lijkt het na een paar uur ineens weer automatisch te werken,  alsof de cache automatisch word geleegd oid en het dan weer spontaan werkt.

Ook issues met youtube waarbij de app ineens compleet blijft hangen, na een reboot werkt het weer. Wij hebben 2 mediaboxen en deze issues komen bij beide apparaten voor. Beide apparaten zijn de Arris VIP 2952 V2.

Ook wij zijn oud Telfort klant, bij hun nooit (!!!!!) geen issues gehad, nu bij KPN alleen maar. Ook hadden wij last van de herstartende tv ontvanger issue maar dat lijkt nu verholpen. Ik heb over de app problemen al vaker een melding gemaakt maar telkens word er gezegd dat de apps geen eigenlijke diensten zijn/gratis worden aangeboden en het jammer maar helaas is. Het klopt, netflix en youtube zijn niet van kpn, echter de mediabox en de betreffende apps/software wel. Waarom heb ik anders noooit geen issues als ik die apps via de mobiele telefoon, pc, smart tv gebruik? Neem gewoon je verantwoordelijkheid KPN, wij zijn het echt beu en zijn niet de enige.

Hoi @Aalstrijken . Welkom op het forum.

Ben jij automatisch overgezet naar KPN? Want dan is er namelijk technisch niets veranderd aan je verbinding.

Ik neem aan dat je ook al eens geprobeerd hebt om de tuner helemaal te resetten? 


Hoi @Aalstrijken . Welkom op het forum.

Ben jij automatisch overgezet naar KPN? Want dan is er namelijk technisch niets veranderd aan je verbinding.

Ik neem aan dat je ook al eens geprobeerd hebt om de tuner helemaal te resetten? 

Bedankt voor de reactie. Ja wij zijn automatisch overgezet van Telfort naar KPN, bij Telfory nooit issues dus hoe het ook went of keert: het heeft wel degelijk te maken met de overgang. Het standaard verhaaltje van de tuner resetten is bekende koek en heeft geen effect. Issue is op beide ontvangers. Sinds de overgang ook last van spontane resets van de mediabox, dat is sindskort verholpen maar heeft ook 3 maanden of war geduurd. Nogmaals: het is sinds de overname dus het zit echt aan de kant van KPN, niet bij de verbinding hier of de modem, of de mediaboxen, of bij Netflix/Youtube. Graag onderzoeken.


De storing die je beschrijft kwam ook aan de telfort kant voor. Het kan dus een ongelukkig toeval zijn. Neemt niet weg dat het vervelend is.

We kunnen eens proberen om één van die tuners om te ruilen. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


De storing die je beschrijft kwam ook aan de telfort kant voor. Het kan dus een ongelukkig toeval zijn. Neemt niet weg dat het vervelend is.

We kunnen eens proberen om één van die tuners om te ruilen. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Dat zou dan wel héél toevallig zijn…

Profiel aangevuld, mocht er nog iets ontbreken hoor ik het graag.


Ik heb een nieuwe tuner naar een PostNL punt gestuurd. Heb jij de SMS met logistieke informatie ontvangen?


Bedankt voor de reactie, ik heb de nieuwe ontvanger een paar dagen terug aangesloten en hou me ten goede maar ik heb tot op heden geen issues meer kunnen ontdekken.

 

Ik hou het nog een paar dagen in de gaten, mocht het opgelost zijn meld ik het ivm mijn tweede ontvanger.


Dat is prima. Hopelijk blijft het stabiel.


Helaas, deze ochtend opnieuw zwart beeld maar wel audio bij het gebruik van de Netflix app. Daar moeten jullie echt verder onderzoek naar verrichten en verhelpen.

Ik merk wel dat de nieuwe mediabox sneller reageert en uitval van de Netflix en Youtube app heb ik niet meer geconstateerd dus het apparaat lijkt beter te werken dan de vorige. 

Graag zou ik voor mijn tweede mediabox ook een omruil willen aanvragen.


Kun jij de laatste 3 nummers van het serienummer van die andere tuner hier vermelden?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Mijn excuses, het is er niet eerder van gekomen.

 

De laatste 3 nummers van het serienummer zijn 073


Er lijkt bij Netflix zelf een probleem te zijn. Ze hebben er zelfs een 'help’ pagina over.

Zwart scherm met geluid.


Er lijkt bij Netflix zelf een probleem te zijn. Ze hebben er zelfs een 'help’ pagina over.

Zwart scherm met geluid.

Top gevonden en bedankt voor het delen, alleen heb ik het issue dua met verschillende decoders, hdmi kabels/aansluitingen en op verschillende tv's dus dat stukje uitleg op de Netflix pagina strookt niet helemaal met mijn issue


@Aalstrijken Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen?


alleen heb ik het issue dua met verschillende decoders, hdmi kabels/aansluitingen en op verschillende tv's dus dat stukje uitleg op de Netflix pagina strookt niet helemaal met mijn issue

Volgens mij juist wel volledig. Want Netflix benoemt ook verschillende apparaten. En in de kpn-decoders zit qua software overal dezelfde app, dus zal het probleem ook in meerdere (alle?) optreden natuurlijk.


@Aalstrijken Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen?

Yes ontvangen, bedankt, ik ga er mee aan de slag hier :thumbsup_tone1: