Skip to main content

Netflix stopt steeds op 25%

op laptop , en 2 tv’s op slaapkamers geen probleem maar tv woonkamer wel.


inmiddels tv ontvangers omgewisseld. Probleem blijft zich voordoen

 

 

Hoi @Gijs claerhoudt, welkom op het forum!
Als je de ontvangers omgewisseld hebt zoals je noemt, verhuist het probleem dan mee?
zou je je TV ontvanger eens volgens deze stappen eens willen resetten? Hierna zul je wel je netflix opnieuw in moeten loggen op deze ontvanger.


Hoi @Gijs claerhoudt, welkom op het forum!
Als je de ontvangers omgewisseld hebt zoals je noemt, verhuist het probleem dan mee?
zou je je TV ontvanger eens volgens deze stappen eens willen resetten? Hierna zul je wel je netflix opnieuw in moeten loggen op deze ontvanger.

Hoi Thomas, dank voor je antwoord. We gaan t proberen.


Hoi Thomas

het probleem blijft zich voordoen in de woonkamer.

Op de andere locaties werkt netflix wel

tv ontvanger gereset. Het heeft wel1 aflevering geholpen.. daarna deed het probleem zich weer voor


Bedankt voor je toelichting @Gijs claerhoudt!

Het probleem moet zich dan eigenlijk voordoen tussen je experiabox en de aansluiting in de huiskamer. Kan je toelichten hoe die ontvanger verbonden is met je experiabox? Gebruik je daar een switch of draadloze verbindingssets voor?


Hoi Thomas 

die is verbonden met een draadloze verbindingset.

vreemde is wel dat de verbinding in slaapkamer (begane grond) wel goed is.

ip de slaapkamer 1e verdieping is de verbinding ook goed


Fan zal het probleem toch daarin zitten. Wellicht is dat stopcontact op een andere fase/groep en dat kan problemen . Kan je testen met een kabel?


Goedemorgen @Gijs claerhoudt, het is inmiddels een paar dagen later. Heb je de oorzaak nog kunnen vinden?


Dag Thomas ,

helaas niet echt alhoewel het echt per dag verschilt: gisteren geen probleem. Eergisteren daarentegen volle bak problemen..

Inmiddels heb ik nu netflix via de PlayStation opgezet en uitgeprobeerd: op deze manier lijkt het te werken ( PlayStation is via WiFi verbonden met internet)

 


inmiddels tv ontvangers omgewisseld. Probleem blijft zich voordoen

Vreemd. Want dan is ie toch uit geweest. Ik had het ook maar dan op 24 % bij alle titels. De Arris 2952 ca. 3 minuten uitgezet. Daarna werkt (e) het weer.

Al eens een reset v.d. ontvanger gedaan?

Ga naar instellingen en druk 2 X op gele knop. Zet beide opties op JA. Ga naar bewaren en klik op OK knop. Procedure duurt ca. 12 minuten.


Dag Peter

dank voor je reactie: ik heb reset reeds gedaan

 


Als zelfs na een reset en een stroomonderbreking (wat we herstart noemen) titels niet verder laden dan 24 % in de Netflix app en dus niet starten lijkt me de app in die ontvanger niet goed.
Het gekke is echter dat je meldt dat het soms wel werkt.

Wat mij doet vermoeden: loopt de verbinding soms via een DVS adapter???


De tv is verbonden met een dvs 1200 met de experiabox


En als je 'm rechtstreeks met kabel verbindt?? Hoe werkt 't dan?
(op het forum zijn we geen fan van DVS)


Hoi @Gijs claerhoudt, lukt het de TV ontvanger met een kabel te proberen?
Mocht dat niet lukken, zou je dan de stappen genoemd in dit topic eens kunnen doorlopen? De oorzaak lijkt in je DVS te zitten. 


Hoi @Gijs claerhoudt, het is inmiddels een paar dagen later. Is het nog gelukt dit probleem op te lossen?


Hoi Thomas

dit heeft m’n irritatie grens inmiddels behoorlijk uitgetest moet ik zeggen.

Ene keer geen probleem. Andere keer volle bak ellende. Kijk nu netflix via PlayStation.. dat werkt wel.

als men dan beweert dat het in de draadloze verbindingsset zit dan begrijp ik niet dat via WiFi ( PlayStation ) t wel werkt. En NEE bekabeld aansluiten is geen optie

 


Wi-Fi is wel wat anders dan een draadloos verbindingsset. Bij die laatste gaat de data over het electriciteitsbetwerk en bij Wi-Fi gaat het door de lucht.


Ik kan me goed voorstellen dat dit frustreert zo. Mocht je het toch nog eens willen proberen dan weet je ons te vinden!