Skip to main content

Bij aanmelden op Netflix is er iets fout gegaan, ik betaalde twee keer, eenmaal direct aan Netflix de ander via KPN. Ik heb de eerste rechtstreeks op de site op kunnen zeggen maar de andere die ik alleen via mijn tv kan ontvangen krijg ik niet opgezegd. Wilt u deze van mijn rekening afhalen alstublieft. Of uitleggen hoe ik dit kan doen.

Hallo @Soledad,

KPN kan dit niet voor je doen, dit dien je zelf te doen via netflix.com en daar het daar op te zeggen. Het lijkt me gek dat je 2x betaald op 1 account en dit is na mijn weten ook niet mogelijk. Netflix brengt een maand vooruit in rekening en KPN een maand achteraf. Kun je dit is nakijken op je kpn factuur?


Dank je wel Chris Wissink. Het is toch echt zo, ik heb 2 maanden dubbel betaald. De fout sloop erin toen ik mij op mijn ipad moest inloggen en dit waarschijnlijk op mijn tweede mailadres deed. Gisteravond laat op Tv mijn abonnement op kunnen zeggen. Dus hopelijk ben ik er nu vanaf. 


Hallo @Soledad,

Ook echt voor dezelfde periode? Want KPN brengt mij altijd op 7 april de periode 07 maart tot 6 april in rekening. Terwijl als je bij Netflix zou betalen dit doet over de periode 07 april tot 6 mei. 
Kijk even in MijnKPN komende dagen of '’Netflix betalen via KPN Factuur'’ op €0,00 springt. 


Zal ik doen Chris, attent!


Ben ik weer. Vanaf 16 januari ben ik Netflix via mijn betaalrekening 10.99 gaan betalen. Op 28 februari werd het bedrag van 13.99 bij mijn maandelijkse rekening opgeteld als aankoop derde partijen. Maar Netflix bleef ik via dezelfde betaalrekening gewoon doorbetalen hetzij op aan andere dag in de maand.

Nu heb ik 2 dagen geleden mijn abonnement via mijn Tv opgezegd en kan ik Netflix niet meer bekijken. Nu zie ik dat vandaag opnieuw 13.99  in mijn rekening zit opgesloten. Bij elkaar opgeteld heb ik voor 4 maanden kijk(plezier?) 74.74 betaald. Rara hoe kan dat?


Hallo @Soledad
Dat is wel heel gek, normaal gebeurd dit niet. Welk abonnement heb je altijd gehad? Want je zal de kosten even bij Netflix terug moeten vragen die je teveel betaald hebt. Heb je hun al gecontacteerd hierover?  


Goedemorgen @Soledad, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Er lijkt mij iets mis te gaan met deze accounts, want op één e-mailadres kan je niet twee abonnementen afnemen. Heb je met twee verschillende e-mailadressen ingelogd? Dan kan je inderdaad wel twee accounts afnemen.. Ik denk dat we het daar in moeten zoeken. In dat geval moet je met beide accounts (e-mailadressen) inloggen en het abonnement opzeggen.

Ik hoor graag of het uiteindelijk gelukt is, en of ik je nog ergens bij kan helpen.


Goedemiddag Susan, ik heb inderdaad met twee verschillende mailadressen ingelogd en mij daar inmiddels afgemeld. Maar ik heb dus door deze fout wel teveel betaald. 


@Soledad, aha het lek is dus boven water! Ik begrijp dat je hierdoor meer kosten hebt gehad, maar daar kan ik helaas geen vergoeding voor indienen. We kunnen en mogen niet bij de gegevens van Netflix, het enige wat wij doen is incasseren voor Netflix omdat je het via de KPN factuur betaald. Dus wij kunnen niet inzien dat je met 2 e-mailadressen geregistreerd staat. Wellicht kan je het nog bij Netflix verhalen, omdat zij deze inzage wel hebben.


Eigen domme schuld dat begreep ik al snel maar zowel Netflix als de bank zou toch moeten hebben kunnen zien dat het om een persoon gaat. Geprobeerd Netflix te benaderen zonder resultaat. Maar dank voor het volgen van mijn relaas.


Reageer