Skip to main content
Hallo,



Sinds een paar dagen werken veel series/films niet meer bij Netflix via de 4k ontvanger. Titels spelen wel af op alle andere apparaten zoals telefoons en de tv zelf.

Ik krijg de foutmelding "Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel." met code tvq-pm-100 (5.2.100). Ik heb alles al gereset, opnieuw ingelogd, en de kabels nagekeken zoals Netflix suggereerd. Zijn er meer mensen met dit probleem en of een oplossing?

Alvast bedankt.





*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Hallo Evantend. Welkom hier op het Forum en goed dat je deze vraag stelt. Als ik het goed begrijp treedt dit dus op als je Netflix opstart via iTV. Als je het rechtstreeks via de app doet werkt het wel? Je geeft dat je eigenlijk alles al bent langslopen en dat je de ontvanger hebt gereset. Heb je daar ook de software opnieuw bij ingeladen? Zo niet, zou je dat nog eens willen proberen?



Je hebt het over 'veel series'. Dat betekent dat niet alles misgaat? Kun je enkele specifieke titels noemen waarbij dit probleem optreedt? En zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en de gebruikersnaam van je Netflix-account? Dan kan ik het eventueel hier laten uitzoeken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Dag Evantend. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik help je uiteraard graag verder, als dat nog nodig is.
Hallo Bart,



Ik heb de ontvanger de software opnieuw op laten halen en nog een andere kabel er tussen gedaan (hdmi). Netflix werkt weer zoals het hoort.

Bedankt voor de reactie.



Mvg Edo.
Ook Wij hebben problemen om Netflix via de App op de 4k ontvanger te kijken, geeft zelfde foutmelding en code zoals hierboven al eerder beschreven. Heeft een tijd goed gewerkt maar nu al weken niet meer. Heb alls gereset, sftwr opnieuw geladen etc. Werkt momenteel alleen via de App rechstreeks vd Samsung TV.



Wat is hiervoor de oplossing?
Hallo @deVosjes,



Ik heb ook de hdmi kabel vervangen door een nieuw exemplaar dit had ik nl ook ergens gelezen. Misschien maar eens proberen.



Succes!
Wij gebruiken professionele 4k HDMI kabel, wat niet het probleem zou mogen zijn.
Is de 4k ontvanger rechtstreeks op de tv aangesloten of loopt deze via een versterker? Als deze via een versterker loopt zou ik de 4k ontvanger rechtstreeks op de tv aansluiten. En de software misschien nog eens een keer verwijderen en opnieuw inladen?
Wij hebben hetzelfde probleem. Andere HDMI-kabel aangesloten, alle stappen telefonisch met Netflix doorgelopen. Maar helaas, blijven de melding krijgen dat titels niet afgespeeld kunnen worden.

Volgens Netflix ligt dit aan de 4K-box . 2e 4K-box aangesloten op de tv op de slaapkamer geeft geen problemen. Kijken via de app op onze Sony tv geeft ook geen problemen.

Wat is dan nu de oplossing?
Wat is dan nu de oplossing?

Gewoon de app op de televisie blijven gebruiken 😖, dan heb je direct ook geen last meer van korte hikjes bij horizontale panning van 4K beelden.

En dan maar hopen dat KPN snel met een fix komt.
@wjb Die korte hikjes(?) van Netflix is ook duidelijk zichtbaar bij de standaard HD versie (helaas)
@wjb Die korte hikjes(?) van Netflix is ook duidelijk zichtbaar bij de standaard HD versie (helaas)

Bij HD films van Netflix heb ik zowel op onze 4K Ultra-HD ontvanger (ZTE ZXV8001) als een "gewone" HD ontvanger (HMB2260) nog nooit korte hikjes ervaren of van mijn vrouw en kinderen gehoord dat ze daar last van hebben. Ik zal er eens goed op letten.
@wjb Ik volg nu de 'oude' Star Trek series (op een Arris) en daar is het heel duidelijk zichtbaar als hun 'spaceship' van links naar rechts vliegt of andersom, Ze zullen wel niet zo schokkerig vliegen met warp 5!😉
De overall kwaliteit/kijk beleving via de ontvanger(arris) is net iets minder dan via een hedendaagse tv zelf in mijn beleving.



Voor het gemak keek ik op de Arris, speciaal geinvesteerd in een geschikte switch zodat de tv bedraad is aangeloten nu altijd standaard via de TV zelf de kleuren komen net iets helderder over bijvoorbeeld.
De overall kwaliteit/kijk beleving via de ontvanger(arris) is net iets minder dan via een hedendaagse tv zelf in mijn beleving.

Ik neem aan dat je de kwaliteit/kijk beleving van Netflix bedoelt.

Als dat zo is, dan ben ik het volledig met je eens en al helemaal als je 4K Ultra-HD titels kijkt.

Bij horizontale panning krijg je via de TV ontvangers van KPN absoluut/consequent te maken met korte haperingen in het beeld terwijl hetzelfde fragment via Netflix op de televisie zelf altijd vloeiend verloopt.

En inderdaad, ook de kleuren ogen helderder/frisser.
@Galdor68 @wjb Op mijn bijna 12 jarige Sony 40" (eerst leverbare Full HD, voor de prijs toen koop ik nu de meest luxe Sony 55" 4K) heb ik op zich nog best een heel mooi HD beeld. Soms zijn de HD uitzendingen werkelijk perfect maar een dag later (bijv. NOS journaal) echt veel minder (en dat lijkt me geen TV probleem).

Maar bij Netflix blijft 'StarTrek warp5 en de nieuwste films' horizontaal panning kijken met de Arris niet zonder hikjes.

Reageer