Skip to main content

Beste,

 

Dif weekend heb ik een nieuw modum ontvangen naar aanleiding van een abbonnementswijziging. Nu zag ik vanochtend dat er staat dat ik Netflix via KPN wil betalen. Dit heb ik naar mijn weten helemaal niet aangevinkt en ik wil hier dan ook geen gebruik van maken. Echter steeds als ik mijn pakket aanpas blijft hij terug komen in mijn overzicht en kosten.

Ik heb Netflix en wil deze graag rechtstreeks blijven betalen. Kunnen jullie dit oplossen? 

 

Groetjes,

Lisa 

Ik ben bang dat jij slachtoffer bent geworden van fraudeurs die een ander Netflix abonnement op jouw KPN factuur hebben weten te zetten in de hoop dat je het niet zou merken en zij zo lekker gratis Netflix kunnen kijken. Dit lijkt de laatste weken zeer frequent te gebeuren.

Heb je al op de TV ontvanger gekeken of daar een login voor Netflix op gedefinieerd staat?

Is dat wel jouw netflix abonnement of verwijst die naar emailadres?

Neem contact op met Netflix om dat abonnement te beëindigen.


Beste wjb,

 

Hoe zie ik dif precies. Wanneer ik naar Netflix ga krijg ik automatisch mijn eigen account in beeld.


Beste wjb,

 

Het is opgelost. Het was inderdaad fraude. Dank je wel! 


Ik hoop echt dat KPN een gedegen onderzoek doet naar hoe dit kan gebeuren immers er lijken tientallen abonnees slachtoffer te zijn geworden van deze frauduleuze praktijken.

Daarnaast hoop ik dat KPN de abonnees, die recent Netflix via de factuur zijn gaan afrekenen, pro-actief zal benaderen. Er zijn nog altijd veel mensen die weinig of geen aandacht besteden aan maandelijks terugkerende facturen zoals die van KPN. Daardoor kan die fraude zomaar een paar maanden standhouden en die fraudeurs die lachen zich ondertussen rot.


Goedemiddag @Lisa Fokker en welkom op dit forum :)

 

Fijn dat het probleem inmiddels is verholpen! En @wjb bedankt voor je altijd waardevolle input. Ik was hier eerlijk gezegd niet van op de hoogte dus goed om te weten dat dit speelt.


Ik heb hetzelfde probleem. Heb helemaal geen netflix account maar wordt wel door KPN gefactureerd.

Heb al contact gehad met KPN en Netflix maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kom ik hier van af?

 


@Bart_Z, wellicht eentje voor jou?


nog even een aanvulling.

heb op pag. 200 gekeken de netflix site en kwam in een spaanstalig menu.

na wat zoekwerk vond ik de abonnee die gebruik maakt van mijn rekening.

nnen@playloas.icu metde naam La la.

 

Heb netflix gevraagd hier aktie op te ondernemen want ik betaal de factuur en zie dit dus als fraude.


blij dat u daar bent achter gekomen. bij ons was het ook niet goed IK heb gebeld naar Netflix en kpn .hoop dat het nu goed  is wij zagen gelukkig ons logo en mail adres 🤔.hoop voor u dat het goed komt. 


Ik heb hetzelfde probleem. Heb helemaal geen netflix account maar wordt wel door KPN gefactureerd.

Heb al contact gehad met KPN en Netflix maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kom ik hier van af?

 

Hoi @nbkerk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we ermee aan de slag!


Ik heb hetzelfde probleem. Heb helemaal geen netflix account maar wordt wel door KPN gefactureerd.

Heb al contact gehad met KPN en Netflix maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kom ik hier van af?

 

Heb hetzelfde probleem, wordt niet opgelost door kpn, al 2 weken bezig , er wordt van alles beloofd, maar netflix blijft op mijn account staan. Moet ik maar oplossen bij Netflix. daar ben ik niet bekend.


Ik heb hetzelfde probleem. Heb helemaal geen netflix account maar wordt wel door KPN gefactureerd.

Heb al contact gehad met KPN en Netflix maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kom ik hier van af?

 

Heb hetzelfde probleem, wordt niet opgelost door kpn, al 2 weken bezig , er wordt van alles beloofd, maar netflix blijft op mijn account staan. Moet ik maar oplossen bij Netflix. daar ben ik niet bekend.

Hoi @benk02. Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ga ik voor jou natuurlijk ook kijken wat ik kan doen.


Info aangevuld, zie graag wat jullie kunnen doen om hier vanaf te komen


Gegevens zijn aangevuld.


Info aangevuld, zie graag wat jullie kunnen doen om hier vanaf te komen

Gegevens zijn aangevuld.

@nbkerk en @benk02. Het invullen van het profiel is niet helemaal goed gegaan zo lijkt het. Willen jullie nog een kijken? Vergeet niet op ‘sla wijzigingen op’ te klikken.


Info aangevuld. 
indien u meer info wil, dan verneem ik het graag


Info aangevuld. 
indien u meer info wil, dan verneem ik het graag

Ik heb de betreffende acties hiervoor uitgezet, dit wordt dagelijks verzameld en uitgezocht. In het geval van fraude wordt Netflix uitgezet, en krijg je natuurlijk de kosten terug.


Info aangevuld


Info aangevuld

Bedankt. Ik heb voor jou exact hetzelfde gedaan als hierboven.


Ook ik heb hier al een poos last van. Kpn zegt fout in de software van de 4k boxen. Maar wil alleen maar crediteren en de rest moet ik maar met netflix oplossen. Netflix wil wel helpen maar de website waar de gegevens van het account zichtbaar zouden moeten zijn www.netflix.kpn.com  is continu in onderhoud door kpn. 

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd en kom geen steek verder..

Behoorlijk frustrerend dit!


Ook wij hebben sinds de verhuizing en dus nieuw modem hier last van. 

Ik hoor graag hoe dit verholpen kan worden.


Ook ik heb “plotseling” Netflix. Als je Netflix belt ben je compleet onbekend bij hen.

Probleem schijnt bij KPN te liggen en men is er mee bezig. Echter ben al een maand in de slag en zag op mijn factuur zojuist dat ik voor Netflix belast wordt. Gebeld met klantenservice en kosten worden gecrediteerd, maar als het er volgende maand weer opstaat geraken we in een cirkeltje.

Wanneer je op je KPN account het Netflix vinkje uitzet krijg je keurig een email bevestiging dat je abonnement gewijzigd is. Wanneer je dan de pagina ververst staat het vinkje er weer gewoon. Ik heb ook de Klantenservice van KPN dit laten doen en tot verbazing van de dame gebeurde het bij haar ook.

Oplossing schijnt te zijn lid te worden van Netflix en vervolgens meteen weer opzeggen. De kosten voor die ene maand worden dan door KPN vergoed.

Echter ik moet wel mijn gegevens aan Netflix opgeven dus ben van mening dat ik dan uiteindelijk juridisch minder sterk sta als wanneer ik nooit wat opgegeven heb aan Netflix en klink klaar blijkt dat er bij KPN iets niet goed gaat.

Bij KPN geraak je echter nooit verder dan de service desk, waarvan de medewerkers/sters zelfs alleen maar een voornaam (mogen) noemen en die heel beperkt zijn in hun mogelijkheden. Je krijgt nooit iemand te spreken die spijkers met koppen kan/mag slaan. Ondertussen ben ik al wel 33 jaar klant bij KPN en dan is dit knap frustrerend.


Hi all.

Edit: Indien andere klanten dit probleem hebben, en het nog niet hebben doorgegeven, doe dat dan hier: Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd. Vermoed je fraude? Geef het door aan KPN!

@Chlo @MirjamJ @BrieVlie: voor jullie heb ik het formulier ook ingevuld. Jullie hoeven dus niet bij Netflix zelf aan te kloppen, maar gewoon bij ons. Dat heb je bij dezen dan ook gedaan.


Bij mij is dit ook het geval. Net mijn profiel ingevuld en wachtwoord veranderd. Kunnen jullie hier ook naar kijken?


Bij mij is dit ook het geval. Net mijn profiel ingevuld en wachtwoord veranderd. Kunnen jullie hier ook naar kijken?

Jazeker. Ik heb het formulier ook voor jou ingevuld.