Skip to main content

Probleem:

-geen geluid bij Netflix

al gedaan: 

-reset, software update, opnieuw opstarten

 

kenmerk:

-tv ontvanger (zwarte kastje) is aangesloten op eigen router (deze zendt WiFi uit) deze router is verbonden met het modem router van KPN (bij deze staat WiFi uit)

KPN tv ontvanger gaat met HDMI naar een Onkyo reciever die zelf weer met een HDMI naar de tv gaat. 
 

ik heb meerdere stappen genomen op de site van KPN afgelopen, nog zonder succes.

Er is tevens ook geen geluid bij de YouTube app van de tv ontvanger.

Uit de tv zelf komt dan ook geen geluid.

 

wie weet weer? Dit is erg welkom.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Sluit de ontvanger direct aan op de Experiabox. Dan zal ie het zeker doen.

Andere apparaten kun je wel op die extra router aansluiten maar de ontvanger nou net niet.


Juist, dan zitten er op de Experiabox meerdere internet kabel uitgangen? De router heeft dan ook nog altijd aansluiting nodig aangezien daar andere apparaten op aangesloten zitten.


Router achter router is niet een ideale oplossing,maar het "geen geluid probleem” ligt niet aan het netwerk.

Sluit de KPN stb eens direct aan op je TV kijk dan eens of je geluid hebt. Als je dan wel geluid hebt dan weet je dat er wat fout gaat als de receiver er tussen zit.Waarschijnlijk de HDMI switch die blijft hangen of iets anders, je zou eens de receiver 10 minuten van het stroom kunnen halen en daarna weer aan kunnen zetten.Kijk dan eens wat er gebeurt?

Ps Heb je wel geluid als je gewoon TV kijkt of dat ook niet? zo wel dan is het een ander probleem.

 


Oké check.

reciever opnieuw opstarten en even de tv direct aansluiten op het modem. 
 

bedankt heren voor nu


Een aansluitschema wat mij goed bevalt is:

De ontvanger met HDMI direct naar de TV verbinden.

En de TV met de versterker verbinden. Via optisch (is voldoende want het gaat toch niet hoger dan Dolby Digital, daar is geen HDMI voor nodig) of via HDMI-ARC (=CEC norm).

Om radio te luisteren zonder TV aan ook ontvanger met versterker verbinden. Dan is zelfs analoog voldoende want de radiozenders zijn alleen pcm stereo. Maar optisch kan ook.


Dat zou een goede suggestie zijn om de tv optisch te verbinden. Helaas werkt dit in mijn geval niet omdat er ook een blu ray speler staat en een Apple TV.


Een bluray speler staat hier ook.  Die is wel via de versterker verbonden (BRD → hdmi → versterker → hdmi → tv). 'T een bijt het ander niet m.i.


Het was uiteindelijk de HDMI poort die ik in de instellingen van de receiver moest instellen voor het KPN tv laste. 
dus twee keer klikken en het probleem was opgelost. 
 

vooralsnog bedankt voor jullie tijd en moeite. Dat wordt gewaardeerd.