Skip to main content

Ik heb een abo op Netflix en ik betaal via incasso rechtstreeks aan Netflix. Nu zie ik tot mijn ongenoegen dat het ook tevoorschijn komt op mijn producten bij KPN en wel voor een hoger bedrag. Het lukt me maar niet om dat verwijderd te krijgen bij KPN. Ik belde twee keer en men zegt dat ik dat bij Netflix moet regelen HOEZO?? dat kan helemaal niet want ik wil uiteraard wel bij Netflix blijven, maar dan zoals ik aangaf, gewoon rechtstreeks bij Netflix.  

Graag dit nu goed uitzoeken, ik zie op het forum dat anderen er ook een probleem mee hebben

Hoi @JHtS . Welkom op het forum.

Begrijp ik nu goed dat jij zelf een netflix abonnement hebt, los van KPN?  En dat je plotseling ook ziet dat er via ons gefactureerd wordt. (dubbel dus) ?

In dat geval kan er sprake zijn van fraude door derden. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Ja dat klopt, inmiddels heb ik met jullie gebeld en mij werd gezegd dat het deze maand wel zou worden gefactureerd , maar dat dat bedrag volgende maand zou worden gerestitueerd, en dat het abo via KPN beeindigd zal worden. Overigens moest ik daar deze maand dus 13.99 voor betalen, terwijl ik rechtstreeks bij Netflix 7.99 betaal!  V

Ik zou nog een bevestiging krijgen van het telefoongesprek, maar ik heb alleen maar een standaardmail gekregen daarna, waarin staat dat ik dit via Netflix moet regelen, wat ik dus NIET heb afgesproken met uw collega. Ik zou graag een bevestiging krijgen van hetgeen ik telefonisch afsprak. Zie boven dus.

 


Vreemd! Ik betaal via kpn € 7,99!!! Er zit namelijk geen enkel verschil of je nou rechtstreeks of via kpn Netflix neemt. Je hebt 3 soorten abonnementen. € 7,99/€10,99/€13,99. Je had gewoon het verkeerde abonnement. 


Dit had via een speciale desk gemoeten, @JHtS . Ik heb nu die partij aangestuurd en zij gaan contact zoeken.

Ik kan geen mobiel nummer van jou vinden. Heb je die? Zou je het nummer in dat geval in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje willen geven? 


een reactie kan vast ook wel zonder mobiel nummer! ik zie het tegemoet


Is er nog contact gezocht, @JHtS ?


nee er gebeurt helemaal niets!


Kastje muur kastje muur......kom op @Erwin_ , laat de collega's dit nou eens snel oplossen en hun afspraken nakomen. 


@JHtS : Ik heb even gekeken of mijn collega's van de fraude afdeling hier iets mee gedaan hebben en dat is het geval.

In het kort komt het er op neer dat het account is aangemaakt na de periode waarin de fraude mogelijk was. Het is issue is dus buiten ons om ontstaan. Het account is dus óf via de tv ontvanger of via netflix aangemaakt. Door wie, kan ik niet beoordelen. 

Je zult het zelf via Netflix moeten opzeggen.


Maar u kunt wel voor mij nagaan of inmiddels een account is opgezegd, nm wat op naam staat van mijn email adres, maar dan zonder een n  na het apestaartje. Het andere account, via Netflix zelf wil ik behouden, maar ik moet wel HEEL ERG zeker weten dat dat 2e account met die idioot hoge prijs niet nog doorloopt na 9 januari. EN u kunt dat vast goed voor mij controleren. 

Voorts was mij beloofd door uw collega dat ik het bedrag dat door u is afgeschreven , 13,99 terug zou krijgen en hij zou dat bevestigen. Het maakt mij niet uit of het fraude was of niet. Nu wil ik echt graag heel snel hiervan definitief verlost zijn. Natuurlijk wil ik geen 2 accounts!!!

Graag per omgaanda antwoord. 


Als ik nu kijk lijkt het er op dat je nog steeds netflix via de KPN factuur aan hebt staan.

Dit kun je alleen ZELF uitzetten. Zie hier de uitleg.

Hoe kan ik de betaling van Netflix via de KPN factuur stopzetten?

Je kunt de betaalmethode aanpassen via www.Netflix.com/youraccount


Wat de terugbetaling betreft vergoeden wij alleen als het fraude betreft. Daar is hier geen sprake van (althans, het is niet door ons veroorzaakt).

Hoe jij wel aan dat tweede account komt weet ik niet, maar ik kan je hier niet voor compenseren, helaas. 


hoera een medestrijder! Het frustrerende is, ik belde hier al tig keer over met KPN en ik krijg daarna steeds de standaardmaill: u moet bij Netflix opzeggen ( inderdaad bleek ik daar 2 accounts te hebben)   Inmiddels deed ik dat 5 dagen geleden en bij Netflix is dat nu keurig geregeld. Maar… het staat nog steeds in mijn KPN en ik vrees dat ik ook volgende maand daarvoor ga betalen. Help, wie kan dit nu voor eens en altijd regelen voor ons? 


Fijn dat het nu gelukt is via netflix. Aangezien het een maandabonnement is met opzegtermijn, zal je inderdaad de laatste maand waarschijnlijk ook gaan betalen.

Ik denk dat het nuttig is om na te gaan hoe dit heeft kunnen gebeuren? Wie heeft bij jullie dat 2e account aangemaakt? Zoals eerder vermeld is het niet gebeurd in de periode dat er fraude mogelijk was via KPN. Het staat dus los van ons. 


Het betreffende netflixabo is beeindigd per 8 januari ( het liep van 9-12-20 tot 8-1-21;)   ik heb tijdig opgezegd bij Netflix.; ik weiger absoluut nog een maand EUR 13,99 te betalen via KPN! 

Let wel: ik heb nog steeds een ander Netflix abo via Netflix direct ad EUr 7,99


Als je de bevestiging zwart op wit  hebt dat het per 8-1 is opgezegd zal eventueel te veel betaald abonnementsgeld worden gecrediteerd. Dan heb je een goed houvast. 


Ja die heb ik, maar hoe kan ik dat mailen/appen naar KPN, ik vind het niet handig dat via dit forum te doen


En bovendien, ik mag er toch vanuit gaan dat u en Netflix met elkaar communiceren wanneer een abo wordt beeindigd??


Ik denk dat het dan wel goed gaat komen. Ik verwacht dat er op de volgende factuur een verrekening staat. En als het elkaar net gekruist heeft op de daaropvolgende factuur.

Wij krijgen van netflix het signaal dat het abo is beëindigd en dan zorgt het systeem voor de verrekening.Â