Skip to main content

Ik zie dat dit probleem meer voorkomt. Had het ook al eens eerder gemeld op het forum. Wij hebben ook vrijwel elke avond dat we kijken na ongeveer een uur dat het beeld wegvalt gedurende enkele seconden, weer terugkomt voor enkele seconden, weer wegvalt voor enkele seconden, etc. We hebben wel ondertiteld en geluid. Daarna blijft het een poosje goed en dan weer opnieuw hetzelfde verschijnsel. Heel vervelend. Het standaard advies is natuurlijk: kastje opnieuw opstarten, eventueel modem herstarten. Dat heb ik diverse keren ook gedaan maar het probleem komt steeds weer terug; elke avond.

KPN; wat is de oorzaak en wat is de echte definitieve oplossing?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @JohannesB. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is wanneer je midden in een serie/film zit. Heeft het eerder wel goed gewerkt? Wat vervelend dat je geen Netflix kan kijken via de tv-ontvanger van KPN. Heeft het eerder wel gewerkt? Er zijn verschillende manieren waarmee Netflix gestart kan worden. Via kanaal 200, via menu of via Apps op TV? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen?

 


Ik sluit me hier bij aan. Dit speelt gedurende 2020 ook al, lees ik zo terug. En nu bij mij ook steeds. Tv ontvanger van de stroom af 10 seconden verhelpt het wel, maar wel irritant steeds. Op alle andere devices werkt Netflix wel gewoon. Kan KPN dit euvel oplossen?


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Draadloze verbindingsset. Maar toen ik nog bij Telfort zat, gaf dat nooit problemen.


Dat kan. Probeer eens te testen zonder. Kijken wat er gebeurt.


Helaas kan ik dat niet proberen, want de box zit in de meterkast en ik heb niet zo'n lange kabel. Het zou toch ook vreemd zijn als het aan de verbinding ligt, want al het andere werkt gewoon naar behoren?

Ik snap ook dat wordt gevraagd om van alles opnieuw op te starten, met kabels te sjouwen en te resetten etc. Maar dat zie ik ook even niet zitten :upside_down: , dus ik blijf wel herstarten eens in de zoveel tijd totdat KPN het in meer algemene zin heeft verholpen. :innocent: Of ik pak mijn telefoon erbij voor Netflix. Wel jammer, want dacht juist dat het met de overgang van Telfort naar KPN alleen maar beter zou worden, maar nog nooit zoveel gedoe gehad (ook met opnames enzo)  :joy:

Zie mijn bericht dus maar als algemeen signaal. Nog even ter illustratie: als je googelt dan lopen echt veel mensen hier al heel lang tegenaan. Dan is dat toch reden om er iets aan te doen? Zie bijvoorbeeld van een half jaar geleden: 

Â